'Dynamisch' domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

die titel slaat eigenlijk nergens op, ik weet gewoon niet hoe ik dit moet noemen :)

Clubcharts was eerst puur gericht op Nederland, maar we willen dat nu ook uitbreiden naar Belgie, vandaar dat we dus ook www.clubcharts.be hebben aangevraagd, en die wordt doorgestuurd naar .nl.

Dat hij doorgestuurd wordt naar .nl maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar het zou natuurlijk voor die belgen leuker zijn als ze gewoon op .be surfen.

Nu kunnen we natuurlijk echte hosting voor dat domein aanvragen ipv redirecting en de files daar ook opzetten en dan laten connecten op de originele database, maar dan moet ik telkens alles 2 keer uploaden en zo zijn er nog wel wat andere nadelen, dat zie ik niet echt zitten.

Kan dit op een andere manier, of zal ik dit laatste toch maar moeten doen? (als we dat echt willen)....

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

hosting en webserver gedoe lijkt me handiger voor dit :)

maar om ff terug te komen op je vraag: je kan simpelweg twee domeinen op een website linken hoor, ff wat DNS'sjes aanpassen en voila het werkt :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

simpel
een frame van 0,0 maken
en dan in een ander frame de nl site laden

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 18:52 schreef D2k het volgende:
simpel
een frame van 0,0 maken
en dan in een ander frame de nl site laden
Is niet echt een mooie oplossing, omdat je dan in de adresbalk nooit ziet waar je echt bent, maar altijd www.clubcharts.be. Je zou natuurlijk de frameset dynamisch kunnen maken, maar das ook niet zo netjes.

Beter is dus om gewoon de DNS aan te passen, dat is in feite hartstikke makkelijk. Vraag je hoster er maar naar, hij zal het hoogstwaarschijnlijk zo voor je doen.

• TangLeFuzZ
Okay, thnx, maar dan hebben we denk ik nog een probleem, want het .be domein hebben we bij Caveo geregistreerd en Clubcharts zelf staat op de servers van NXS !

Ik neem aan dat het dan niet kan?

Verwijderd

Anders moet je het ff vragen aan Femme ofzo, die doet presies hetzelfde met www.tweakers.be

• TangLeFuzZ
Jah ok, maar zoals ik al zei staat het .be domein niet bij dezelfde hoster als het .nl domein.....

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
wat je nodig hebt is gewoon maar 1 hoster en 2 domeinen.. Zeg dus bij de ene de hosting op, en hou het domein, laat dan het domein verwijzen naar je ip bij de andere hoster..

• TangLeFuzZ
Dat is dus een probleem, want we blijven zowiezo bij onze host NXS, maar die kunnen geen .be domein registreren :(

Verwijderd

Het maakt niets uit, want je moet gewoon bij de DNS van het belgische domein iets instellen, dat het een virtueel domein is ofzow. Dus dat ie doet alsof ie op clubcharts.nl zit.

Verwijderd

ipv van door te sturen naar .nl kun je ook het domain met de ip verbinden zoals het ook met je nl domain is gedaan.

• TangLeFuzZ
oow zo, okay thnx, hmm dat zal wel wat gaan kosten zeker :)

ik zal 's kijken...

• TangLeFuzZ
Trouwens, hoe heet zoiets 'precies'?
Dan weet ik waar ik naar moet vragen als we contact met ze opnemen, het heet toch niet 'virtual hosting' of wel?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 02 september 2001 12:32 schreef Tangletje het volgende:
Trouwens, hoe heet zoiets 'precies'?
Dan weet ik waar ik naar moet vragen als we contact met ze opnemen, het heet toch niet 'virtual hosting' of wel?
Nee, je moet gewoon het A record van je 2e domein naar hetzelfde IP laten wijzen als het A record van je 1e domein. Als je ook mail wilt ontvangen @je andere domein, moet je hetzelfde doen met je MX record.

En je moet de hoster van het eerste domein even vertellen dat dat 2e domein ook naar jouw webspace moet wijzen. Misschien kun je beter het 2e domain verhuizen naar de host van je eerste.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• TangLeFuzZ
Op zondag 02 september 2001 12:34 schreef Gerco het volgende:
Misschien kun je beter het 2e domain verhuizen naar de host van je eerste.
Dat lukt niet, want NXS kan geen .be adressen registreren, anders hadden we dat ook zowiezo wel bij hun gedaan....

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 02 september 2001 12:56 schreef Tangletje het volgende:

[..]

Dat lukt niet, want NXS kan geen .be adressen registreren, anders hadden we dat ook zowiezo wel bij hun gedaan....
registreren heeft niets te maken met het in hun DNS opnemen (of is dat bij een .be anders??)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

beetje laat, maar dit hoort inderdaad in HWS.
vandaar de move vanuit P&W

Verwijderd

Als je .nl domein op een eigen IP adres draait, moet je gewoon ff zorgen dat dat IP adres ook in de DNS server van je belgische domain komt. Dat heeft niets met de provider zelf te maken, je kunt net zo goed je domein linken aan het IP van elke andere site.

• TangLeFuzZ
Op zondag 02 september 2001 13:14 schreef HGM het volgende:

[..]

registreren heeft niets te maken met het in hun DNS opnemen (of is dat bij een .be anders??)
Ja ok, maar hij heeft het over het verplaatsen van het .be domein naar NXS, en dat kan dus jammergenoeg niet....
Pagina: 1