Houten afwerking op damwandprofiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vanbeilen
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Mijn vraag
Ik heb een kantoorunit gekocht waarvan de wanden uit damwandbeplating bestaat. Deze buitenwanden wil ik bekleden met verticale houten latten. Mijn vraag is hoe ik deze latten op de damwandplaten kan bevestigen?
Moet ik eerst een regelwerk maken? Hoe bevestig ik dat regelwerk dan? Of kan ik de verticale latten rechtstreeks op de ondergrond bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKIXZMWS9XOEEn6mapRpJYCjWPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQcIUevhj9KAJzxpzTSeihUb.jpg?f=fotoalbum_large

En dit moet het worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Lk0dO_Ha3hzIWfstnbq6VNaXxY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QWYZLNmh6JblzEobLZT5m9wk.jpg?f=user_large

[ Voor 71% gewijzigd door Vanbeilen op 12-04-2023 11:46 ]

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:38
Damwand? Of is het niet een stalen bekleding? Is het niet geïsoleerd? Moet dat toegepast worden? Mogelijk zijn foto's wel handig.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12 10:35
Damwand is een oeverbescherming die in de grond zijn geslagen. Gok dat je wat anders bedoeld @Vanbeilen

Foto's etc zal helpen :)

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 11-04-2023 08:00 ]

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
@corporalnl
Damwandplaten

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12 10:35
Dat is aannemelijk dat dat het is, maar TS is zo summier met zijn/haar info, dat TS beter meer info kan delen om een advies te kunnen geven :)

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12 15:24
Je hebt ook houtenplanken met damwandprofiel, maar met deze informatie is het summier. Ik zou denken dat het om een metalen buitenkant gaat.
Misschien een foto van de situatie?

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Er staat "kantoorunit" en "damwand", de kans dat iemand niet weet hoe er houten latten op een "houten damwandprofiel" weet te bevestigen is imo nihil.

Ik zou iig denken om een frame van geimpregneerd hout te bevestigen met zelftappers en de plekken van de schroefgaten tussen frame en wand goed af te dichten zodat er geen vocht in de wand kan komen.
Vervolgens daar tegenaan de afwerking.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:45
Zeecontainer? Die hebben ook van die trapezium vormige wanden, wat dan een soort miniatuur damwand lijkt?

• philips900
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 15:35
gewoon verduurzaamde latten hart op hart 600mm tegen de wand parkeren, en daar de afwerking overheen. wil je een gesloten houten afwerking, zorg dan wel voor een goede ventilatie boven en onder. bij een open afwerking is dat geen probleem: spuit dan de achterliggende constructie en die latten zwart: is veel fraaier.

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:27
Als het niet geïsoleerd staal is wordt dat een vochtig probleem en is dat hout snel rot. Maar ja met meer info hoeven we niet te alsdannen.
Pagina: 1