Vraag

• Muppet89
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-05-2023
Hey hey,

Sinds een tijdje krijg ik deze melding als ik een app toestemming wil geven.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, kan niks vinden. En weet het nu echt niet meer..

Iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8lSG69tdfqKfz4ZKxCja7-EiYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgrWUFjVxM6QyRBz5m9CO9Rt.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via 13art op 28-05-2023 10:38)

• Rens4
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik kreeg deze melding net voor het eerst op mijn Oppo. Ik heb ook al gevonden wat het is. Het moet niet "hulpbal" maar "hulpbalk" zijn. Het gaat hier over de "slimme zijbalk" (Instellingen>hulpmiddelen voor gebruiksgemak>slimme zijbalk). Toen ik deze uitzette kon ik wél de machting verlenen aan de andere app. Vervolgens heb ik de slimme balk weer aangezet en nu werkt allebei!

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Avg verwijderen?
Blijft het probleem dan?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Muppet89
  • Laatst online: 23-05-2023
Die had ik er juist opgezet om te kijken of die een probleem kon vinden. 🤭

Hij doet dit bij elke app die ik er opzet..

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Zoals de melding al zegt: heb je Hulpbal uitgeschakeld?
Je geeft verder geen info over je toestel.
Even Googlen op 'Hulpbal uitschakelen' geeft als resultaat dat je een Oppo toestel hebt?

• Tripleme
  • Laatst online: 12-05-2023
Yes! Iemand dat ook het probleem heeft!

Ik heb het ook al een maand ofzo. Daarnet Hulpbal gezocht tussen de apps. Kan je niet uitschakelen.. enkel stop forceren, data wissen.. maar het helpt niet. Deze melding blijft komen als je een app toestemming wil geven.
Heb van pure miserie maar AVG verwijderd..
Dit is niet enkel bij AVG of Avast, maar bij alle apps..

De smartphone is inderdaad een Oppo

[ Voor 12% gewijzigd door Tripleme op 17-04-2023 19:17 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:55
Back-ups maken en een reset uitvoeren zou wellicht kunnen helpen. Niet het leukste, maar als je moet blijven zoeken naar een oplossing ben je wellicht langer bezig.

• Tripleme
ik had contact opgenomen met de klantenservice van Oppo. Dit is wat ze terugstuurden:

U kunt de volgende stappen een voor een proberen en kijken of het helpt. Mocht u het al geprobeerd hebben, dan kunt u de stap overslaan.

1. Open uw telefoon en ga naar het menu open de Telefoonbeheer app druk op (her) scan of Optimaliseren controleer of er fouten worden gevonden.

2. Ga naar de instellingen app beheer app lijst druk op de twee stippen rechts boven en systeem weergeven typ de naam van de app in de zoekbalk en druk daarop opslaggebruik cache wissen. Herhaal deze stap voor alle apps waarmee u ongemakken ervaart.

3. Ga naar de instellingen aanvullende instellingen back-up en reset telefoon opnieuw instellen alleen systeem instellingen opnieuw instellen.

Aangezien dat bij mij niet hielp raad ze mij dit aan:

Als laatste die we u kunnen aanraden is de fabrieksinstellingen terug zetten. Mocht het niet baten dan kunt u langs een service center gaan of uw OPPO opsturen.

Voordat u de telefoon terug zet raden we u eerst een back-up te maken van uw gegevens.

Om een back-up te maken van uw gegevens kunt u het volgende doen:

1. Open de Google-drive app. Staat deze nog niet op uw telefoon? Download hem dan via de Google Play Store.
2. Tik op de 3 streepjes linksboven in de hoek.
3. Kies voor Instellingen.
4. Tik op Back-up maken en resetten.
5. Controleer of uw Google account ingesteld staat onder Account. Is dit niet het geval? Tik dan op Account om in te loggen op uw account.
6. Druk op foto's en video's en controleer of Back-up en synchronisatie is ingeschakeld. Zo niet, schakel deze in.
7. Ga een stap terug en kies voor 'Nu back-up maken'.

Uw telefoon maakt nu een back-up van uw apps en gegevens en contactpersonen. U ziet de voortgang van de back-up in de blauwe balk boven in het scherm.

1. Om een back-up te maken van uw WhatsApp kunt u de app eerst openen.
2. Druk op de twee stippen rechts boven en vervolgens op de instellingen.
3. kies chats en daarna chat back-up.
4. Controleer of uw Google account is toegevoegd.
6. Schakel back-up maken van video's aan.
7. Maak nu een back-up van WhatsApp.

Op deze link zijn de stappen ook in een video uitgelegd: https://www.belsimpel.nl/oppo-a72/tips-tricks/back-up-maken

1. Om de gegevens te herstellen kunt u naar de instellingen gaan.
2. Druk op [systeem instellingen] of [aanvullende instellingen].
3. Kies back-up en reset.
4. Controleer of uw Google account is toegevoegd. Zo niet, voeg uw account toe.
5. Schakel automatisch herstellen in.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Dat hulpbal staat toch gewoon ergens tussen je instellingen (niet bij apps)? Daar kun je het uitzetten. Ik weet dat mijn Xiaomi-toestel ook zoiets had, al had het daar een andere naam (magic ball?). Je kon daarmee snelkoppelingen in een overlay krijgen.

Het kan ook een andere app zijn die een overlay heeft geplaatst. Of machtigingen heeft om je telefoon te bedienen. Kijk ook bij je toegankelijkheidsinstellingen om te zien welke apps daar toegang hebben.

Waarschijnlijk krijg je deze slecht vertaalde melding omdat je dus iets actief hebt staan dat je scherm kan bedienen. Daardoor kan niet worden geverifieerd dat jij toestemming geeft, of iets/iemand anders.

Heb je toegang gegeven aan een wachtwoordmanager om automatisch wachtwoorden in te mogen vullen? Of een app als Teamviewer om je toestel op afstand te kunnen bedienen?

Acties:
  • Beste antwoord

• Rens4
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik kreeg deze melding net voor het eerst op mijn Oppo. Ik heb ook al gevonden wat het is. Het moet niet "hulpbal" maar "hulpbalk" zijn. Het gaat hier over de "slimme zijbalk" (Instellingen>hulpmiddelen voor gebruiksgemak>slimme zijbalk). Toen ik deze uitzette kon ik wél de machting verlenen aan de andere app. Vervolgens heb ik de slimme balk weer aangezet en nu werkt allebei!

• Tripleme
Rens4 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
Thank god! Dat was het inderdaad!
Hoe heb je dat gevonden eigenlijk?

• Akloo
  • Laatst online: 16-02-2024
Rens4 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:41:
Ik ben jou "eeuwig" dankbaar Rens!! Zat al een tijdje met dit probleem en dit is inderdaad de oplossing. Was al bang dat mijn OPPO overgenomen was o.i.d., maar dat was het niet. Nogmaals bedankt man!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 13:56

13art

Moderator Mobile
Topic omgezet naar een vraag en het beste aantwoord aangevinkt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1