Toon posts:

KEFfies!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi daar mensen ik heb op een rommelmarkt een setje KEF boxen meegenomen, klinken best ok, aleen een beetje "leeg" en "kunstmatig"(altijd moeilijk geluid omschrijven :)).
Maar toch vind ik het ze wel waard om te houden.
Van 1 exemplaar is echter de woofer naar de eeuwige Db-velden.

Nu vroeg ik me af om het misschien waard is om op zoek te gaan naar een nieuwe woofer voor mijn arme KEF.

Specs:

KEF 303series II
Type SP1147

Ik hoop dat jullie mij een stukje verder kunnen helpen mede-audiofielen ;)

GreetZ, MF

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 18:43 schreef modderfokker het volgende:
klinken best ok, aleen een beetje "leeg" en "kunstmatig"(altijd moeilijk geluid omschrijven :)).
KEF stond er altijd bekent om dat ze hun naam eer aandeden met een nogal kefferig geluid. (fel, veel dynamiek maar schel, te weinig laag)

Is dit hem?
http://www.kef.com/m303.htm

Ze doen veel met bouwpakketten, dus wellicht dat ze nog zo'n driver voor je hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Yep t kef geluid hoor ik nu uit 1 box, vind het echt superjammer dat ik ze niet allebei kan aansluiten, want hoelanger ik ernaar luister hoe lekkereder die gaat klinken, een kwestie van wennen dus..

Enneh yah dat is em niet! heh dat was ook t enige plaatje wat ik kon vinden van de 303, ik heb aleen net een ietsa andere, de series II,... dus,...

Maar ik vind dat deze aan lage tonen geen gebrek heeft, het viel me zelfs erg mee na andere verhalen over KEF gelezen te hebben, bovendien vind ik ze toch erg geschikt voor electronische muziek hoor.

nah zelfs google vind nix over dit type dus ik zit weer lekker in de puree.

moet ik op zoek gaan naar zelfbouwers/sites?

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 20:03 schreef modderfokker het volgende:

nah zelfs google vind nix over dit type dus ik zit weer lekker in de puree.

moet ik op zoek gaan naar zelfbouwers/sites?
Ik weet niet hoe nuttig het is, als de originele 303 al een 1970's model is... is nu ruim 20 jaar later... bijna collector's items. :)

maan nee heb je, ja kun je krijgen. Zoek eens een KEF-fan pagina oid, misschien een ander audiofiel forum... of KEF zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hoe langer ik die 1e box heb aanstaan hoe meer ik ervan baal dat ik de andere niet aansluit :(

Ik ben nu bezig aan een email aan KEF, maar ik kom toch bij enkele worden vast te zitten (ja een brief op nivo in't engels opstellen is niet makkelijk)

Zou misschien iemand nog een vervangende luidspreker weten (uit de moderne tijd) die ik voor deze kan vervangen?