Welke AP/Router voor betere WIFI op extra verdieping?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 10:53
Hallo allemaal,

Voor mijn moeder zoek ik een AP voor de eerste verdieping. Ze gebruikt op het moment de ingebouwde WIFI van het modem van haar provider op de begane grond. Wij hadden altijd een extra router als AP boven staan, maar die heeft de geest gegeven dus moet er een nieuwe of andere oplossing komen.

Omdat we destijds geen kabels wilde trekken is er een Powerline aanwezig. Dit werkte prima, dus we willen dit blijven gebruiken. Om het makkelijk te houden wil ik daaraan een AP aansluiten.

De verdieping is ongeveer 30 meter lang, en het AP komt ergens in het midden. Het signaal zal hier en daar door enkele muren (geen beton) heen moeten.

Ik had zelf deze op het oog: uitvoering: MikroTik Routerboard RB952Ui-5ac2nD hAP ac lite Is dit voor mijn situatie voldoende (qua bereik en throughput), of zijn er betere alternatieven denkbaar?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Kijk even wat je provider kan leveren vaak goedkoper en werk altijd samen met je router.

En wat je met een extra router wilt begrijp ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 10-04-2023 21:28 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:27:
Kijk even wat je provider kan leveren vaak goedkoper en werk altijd samen met je router.

En wat je met een extra router wilt begrijp ik niet.
Waar ik router zei bedoelde ik het gebruiken van een router in AP-modus omdat routers soms goedkoper zijn dan losse AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Allereerst heeft de router waar je de link van plaatst helemaal geen wifi en is dat ook nog eens een router die veel te technische kennis vereist.

Verder is het nooit slim een router die wel wifi heeft als AP te gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNick.
Ik denk dat ik voor deze situatie een Netgear AP neem, scheelt ook iets in de prijs, en dan kijk ik later voor bij mij thuis nog wel eens naar een MikroTik router. Voor de lol en de ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:53:
Allereerst heeft de router waar je de link van plaatst helemaal geen wifi en is dat ook nog eens een router die veel te technische kennis vereist.

Verder is het nooit slim een router die wel wifi heeft als AP te gebruiken.
Huh? Het gelinkte apparaat heeft wel wifi, en er zijn hier vast behoorlijk veel tweakers die (net als ik) al jaren (al dan niet oude) routers MET wifi inzetten als accespoint :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry had even bij het verkeerde model gekeken, deze heeft wel wifi.

En een router als AP gebruiken kan natuurlijk wel, maar je moet wel weten wat je doet want standaard routeren ze en krijg je een ander netwetwerk achter die router wat niet handig is.
En persoonlijk lijkt het me niet zinvol een apparaat te kopen en daarvan de main functie uit te zetten al was het maar voor het overbodige stroomverbruik.

Pagina: 1