Verlengen ac adapterkabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newwolf84
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06-2023
Goedenavond tweakers

Vraagje over de volgende adapter:

Samsung A4024_FPN
input 100-240v 50/60Hz 1.0 A
Output: 24v 1.66A 40w

Dit is een adapter die meegeleverd wordt bij o.a. de auto rotting wallmount van Samsung. Deze wil ik gaan gebruiken i.c.m. een samsung the frame tv.

Echter is de dunne kabel (laagspanning ) te kort en wil deze dus gaan verlengen.
De bijgeleverde kabel die vanuit het stopcontact in de adapter gaat is ruim voldoende, echter wil ik de adapter niet in het zicht hebben. Dus vandaar de optie om de andere kant te gaan verlengen.

Kan ik deze kabel gewoon doormidden knippen en verlengen met bijvoorbeeld huishoudsnoer? Of is dit te gemakkelijk gedacht? Kabel komt toch achter de plint te liggen.
Indien anders, welke kabel dan wel ?

Graag hoor ik jullie meningen.

Groeten Henry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:58
Dat kun je doen. Wel opletten dat je + en - niet verwisselt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:32
Kun je niet beter een verlengkabel halen, wel even uitzoeken welke maat je precies moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom niet de 220 kant verlengen of een langere kabel voor kopen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newwolf84
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06-2023
Samsung the frame is uitgerust met een one connect box. De tv komt aan de muur te hangen en de one connect box komt rechts van de tv in de hoek te staan bij de wcd. De tv wordt gevoed door 1 dunne kabel. Op de one connect box zitten alle aansluitingen qua hdmi, coax, netwerk en. De wall mount krijgt zijn voeding via de adapter. En deze adapter wil ik dus niet in het zicht hebben en komt bij de one connect box te staan.
En daar zit dus mijn probleem. De netkabel is lang genoeg echter gaat het mij er om dat het gedeelte wat van de adapter naar de wall mount gaat te kort is. Dit had m.i. net andersom moeten zijn.
Zou zonde zijn om zo'n zwart blok 1 meter onder de tv in het zicht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

NDF82

Doomed Space Marine

Hoi @newwolf84 , is het nog gelukt? Ik heb een zelfde uitdaging maar dan voor een 12v 2 amp adapter voor een somfy luxaflex motor.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 14:28
NDF82 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:36:
Hoi @newwolf84 , is het nog gelukt? Ik heb een zelfde uitdaging maar dan voor een 12v 2 amp adapter voor een somfy luxaflex motor.
Is dat er zo een?

Afbeeldingslocatie: https://shop.somfy.nl/media/catalog/product/9/0/9021028-closeup.jpg

Ik weet haast zeker dat er verlengstukken te koop zijn voor dit soort stekkers. Google maar even op 'Somfy verlengstuk 12V adapter'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@naarden 4ever Ja, dat klopt. maar kon zo'n verlengsnoer nergens vinden.

Dus heb afgelopen maandag tweelingsnoer bij de Hornbach gekocht en ga het vrijdag solderen. Heb ik iets te doen ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door NDF82 op 19-04-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ter vergelijking: het is niet voor niets dat USB kabeltjes die met een telefoonoplader geleverd worden erg kort zijn.

Het verlengen van de kabel verhoogt de elektrische weerstand en zal dus een lagere spanning veroorzaken. Wellicht zal het niet merkbaar zijn (op de korte termijn), maar bedenk wel dat je de voeding naar je dure TV buiten specificatie van de fabrikant gaat gebruiken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Gewoon een verlengsnoer aan de 220v kant en de adapter achter de tv frotten. Hou je je garantie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 11:55

M14

ari3 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:56:
Ter vergelijking: het is niet voor niets dat USB kabeltjes die met een telefoonoplader geleverd worden erg kort zijn.

Het verlengen van de kabel verhoogt de elektrische weerstand en zal dus een lagere spanning veroorzaken. Wellicht zal het niet merkbaar zijn (op de korte termijn), maar bedenk wel dat je de voeding naar je dure TV buiten specificatie van de fabrikant gaat gebruiken.
Zo'n vaart loopt het allemaal niet :).

Vanuitgaande dat de gebruikte kabel geschikt is voor de stroom die loopt: De weerstand die in serie er bij komt is peanuts en levert geen problemen op.

Mocht je toch willen doemdenken: in het allerergste geval zal de voeding na een tijdje in protectie gaan, wat betekent dat ie uit gaat. In de praktijk kom je hier waarschijnlijk pas bij uit wanneer je verlengt met 10km kabel ;).

[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 23-04-2023 12:46 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:46

dragonhaertt

@_'.'

Dit kan je wel verlengen, maar omdat het laagspanning is moet je wel rekening houden met de weerstand.
Als je niet al te veel langer wil kan je het beste de originele kabel zo kort mogelijk afknippen, en dan een wat dikker snoer gebruiken om de verlenging in te bouwen.
Elektrisch gezien is dat een betere optie dan een verlengkabel (aan de DC kant)

Aan de AC kant verlengen is natuurlijk nog beter, maar dan moet je wel die adapter wegwerken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 07:24
aan dergelijke adapters zit doorgaans een 0,5mm2 draadje. Dat heeft een weerstand van 0,0175Ω per meter en bij 1,66A een spanningsval 0,029V.
Laat die adapter 3 meter snoer hebben (1,5 heen en 1,5 terug) dan heb je het over een spanningsval van 0,087V
Daar kan je echt wel een paar meter 0,75mm2 snoer tussen zetten (per meter 0,012Ω en 0,019V) want die 24V gebruiker heeft echt wel een tolerantie van 1% (0,24V). Denk dat de tolerantie eerder minimaal 5% is(1,2V).

Zelfs de voedingslijnen van een PC voeding hebben 5% tolerantie, een simpele DC motor van een draaiplatform is echt niet spannend

@NDF82 lijk mij geen enkel probleem! En als je echt zeker van je zaak wilt zijn: kijk naar de dikte van de huidige kabel (staat vaak als 'xx AWG' op de kabel gedrukt). Als die 20 AWG is, is dat 0,5mm2. Als je 1 meter 0,5mm2 wegknipt kan je 1,5 meter 0,75mm2 terugzetten zonder enig verschil. En dus ook 2m 1mm2 of 3m 1,5mm2 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Bedankt allemaal, het is gelukt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsAmP5IxD_9858E-qiLQZlshLis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xzAA2QpMQNppMynEaxOO5f8Y.gif?f=user_large

Pagina: 1