Verkeersovertreding begaan maar niet staande gehouden

Pagina: 1
Acties:
  • 7.251 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterCurious
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-01 15:45
Recent ben ik met een verhoogde snelheid een auto in gaan halen op een N-weg met een dubbele doorgetrokken streep.

Toen ik even later in mijn spiegel keek zag ik dat er een grote (Audi a6) politie auto achter mij zat en ik had het vermoeden dat ik zou worden staande gehouden. Echter sloeg deze af bij de eerst volgende mogelijkheid.

Ten eerste weet ik ook niet hoe deze achter mij terecht is gekomen want er was immers geen mogelijkheid om deze weg nog in te voegen.

Kan ik hiervoor nog een boete ontvangen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, als ze je kenteken hebben genoteerd en geconstateerd dat je een overtreding hebt begaan dan ontvang je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien wel, misschien niet. Je gaat het zien. Een agent kan gewoon een verbaal maken waarbij je de boete gaat krijgen. Of dat ook is gedaan kom je wel achter. Je kan inloggen bij CJIB en zien of er iets open staat, maar mogelijk staat het er nog niet in of komt het dus sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 16:23

lord_fh

PS5

Dat kan. Ik heb ook ooit een boete gekregen voor rechts inhalen waarbij ik niet was staande gehouden. (En dat was een weg waar de linkse baan uiteindelijk alleen voor linksaf was, ik moest rechtdoor dus ging er gewoon vast voorbij)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij mag het wel, alleen moet er wel een goede reden zijn waarom ze je niet hebben staande gehouden (verkeersveiligheid, ...). Ontbreekt goede onderbouwing dan kan je de boete waarschijnlijk succesvol aanvechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterCurious
Dank voor de antwoorden, het leek mij niet dat meneer of mevrouw agent in een bepaalde haast waren of dat de situatie een staande houding zou belemmeren.

Ik vermoed bij een dergelijke overtreding en de snelheid dat zij toch dan toch wel even de moeite zouden nemen om verhaal te halen. De tijd zal het inderdaad leren maar ik was even benieuwd of hier ervaringen mee zijn en of er inderdaad een boete voor zou binnen kunnen komen. Zij kunnen dus bij snelheden die ook tot invordering van het rijbewijs zouden betekenen de keuze kunnen maken om iemand niet staande te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:49
MisterCurious schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:15:
Dank voor de antwoorden, het leek mij niet dat meneer of mevrouw agent in een bepaalde haast waren of dat de situatie een staande houding zou belemmeren.

Ik vermoed bij een dergelijke overtreding en de snelheid dat zij toch dan toch wel even de moeite zouden nemen om verhaal te halen. De tijd zal het inderdaad leren maar ik was even benieuwd of hier ervaringen mee zijn en of er inderdaad een boete voor zou binnen kunnen komen. Zij kunnen dus bij snelheden die ook tot invordering van het rijbewijs zouden betekenen de keuze kunnen maken om iemand niet staande te houden?
Als ze een reden hebben om je niet staande te houden, kunnen ze alle boetes uitdelen die ze bij staandehouding ook zouden uitdelen. Hoewel een invordering van je rijbewijs wel lastiger zal worden.

Overigens zullen ze bij staandehouding geen "verhaal halen", maar één of meerdere processen verbaal aanzeggen en wellicht nog waarschuwen voor andere overtredingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij waren er wel een paar voorwaarden voor hem op kenteken te mogen schrijven.. als ze je ook staande hadden kunnen houden..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
Kan ook zijn dat ze je hebben genegeerd.
Als ze niet op dat moment daar reden voor surveillance dan hadden ze vast wat beters te doen.
Gedrag opmerken en opschrijven kan dan uiteraard nog steeds maar volgens mij moet je dan wel heel erg opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Metabool kan ook.. ik ben eens door rood gereden met een politie wagen achter me..

situatie veranderd prima.. extra opletten.. alleen bebording vs weg belijning niet gelijk getrokken.. en voor ik het door had zo vol door het rode licht..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-09 10:00
Het is wellicht geen prachtige bron, maar er wordt wel veel verwezen naar jurisprudentie. https://verkeersboete.nl/boete_zonder_staandehouding/

"Hoewel het uitgangspunt is: een boete zonder staandehouding mag niet, geldt dat niet in alle gevallen. Als de situatie een staandehouding echt niet toelaat, mag van een staandehouding worden afgezien. Denk bijvoorbeeld aan een gevaarlijke situatie voor het overige verkeer, of dat een burger tegen een agent erg agressief is. Dan is ook wel logisch dat een verbalisant besluit af te zien van een staandehouding.

Bij een snelheidszaak mag een verbalisant afzien van een staandehouding, als hij gelijktijdig een andere snelheidsovertreding waarneemt die hoger is. Dat is bepaald in dit arrest (https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2021:6740). De verbalisant moet dat dan wel duidelijk opnemen in zijn proces-verbaal."

Ook amusant is het volgende artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n...iemen-niet-langer-melkkoe

Kortom: ja je kan een boete krijgen. En dan zul je bezwaar kunnen maken ten aanzien van de motivering van de betreffende agent omtrent de redenen waarom hij je niet staande heeft gehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MisterCurious schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:03:

Ten eerste weet ik ook niet hoe deze achter mij terecht is gekomen want er was immers geen mogelijkheid om deze weg nog in te voegen.

In ieder geval veel vaker in je spiegels kijken :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

lord_fh schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:07:
Dat kan. Ik heb ook ooit een boete gekregen voor rechts inhalen waarbij ik niet was staande gehouden. (En dat was een weg waar de linkse baan uiteindelijk alleen voor linksaf was, ik moest rechtdoor dus ging er gewoon vast voorbij)
Ik vraag me af hoe terecht die boete is. Volgens mij is er (ook wettelijk) een verschil tussen inhalen en passeren. Rechts inhalen betekent dat je achter iemand rijdt, er rechts langs gaat en en er dan weer voor gaat rijden. Dat heb jij niet gedaan.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 16:23

lord_fh

PS5

Sharky schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:02:
[...]

Ik vraag me af hoe terecht die boete is. Volgens mij is er (ook wettelijk) een verschil tussen inhalen en passeren. Rechts inhalen betekent dat je achter iemand rijdt, er rechts langs gaat en en er dan weer voor gaat rijden. Dat heb jij niet gedaan.
Klopt maarja, is er tegenin gaan zinvol ? Want hoe bewijs ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sharky schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:02:
[...]

Er is geen verschil, maar het ligt eraan. Als er blokmarkering was op het moment van inhalen/passeren, dan was de boete idd onterecht of als de anders links actief voorsorteerde of je een tram inhaalt.

[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 13-04-2023 21:13 ]

Hoi!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:52:
En dan zul je bezwaar kunnen maken ten aanzien van de motivering van de betreffende agent omtrent de redenen waarom hij je niet staande heeft gehouden.
Of gewoon netjes betalen voor zo’n lompe overtreding, en niet ook nog eens ons belastinggeld proberen te verspillen aan die eindeloze bezwaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:52:
Ook amusant is het volgende artikel:
https://www.nhnieuws.nl/n...iemen-niet-langer-melkkoe

Kortom: ja je kan een boete krijgen. En dan zul je bezwaar kunnen maken ten aanzien van de motivering van de betreffende agent omtrent de redenen waarom hij je niet staande heeft gehouden.
Wat is er amusant aan? Ik maak elke dag verkeersovertredingen dus ben geen heilig boontje. Maar als je als zo'n gast willens en wetens 4x een overtreding begaat en dat gaat aanvechten op basis van hoe de boete uitgeschreven is, ben je echt een weggooier van de maatschappij.

Ik snap dat TS vraagt of hij een boete krijgt en ik snap ook dat hij hem liever niet krijgt :p Maar hem aanvechten op de vorm, terwijl je weet dat je ingehaald hebt over de dubbele streep, nee, dat gaat er bij mij echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

lord_fh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:05:
Dashcam. Even op YouTube zetten met een private link, daarnaar refereren in een bezwaarschrift met een duidelijke omschrijving.

[ Voor 62% gewijzigd door The Zep Man op 14-04-2023 10:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
lord_fh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:05:
[...]

Klopt niet, er is geen verschil tussen inhalen en passeren. Er zijn alleen bep. situaties waarbij je er wel voorbij mag zoals bij een blokmarkering. Maar als je dus een auto voorbij rijdt voordat je bij die blokmarkering bent, ben je toch echt aan het inhalen, ongeacht of je je eigen baan blijft volgen. Anders zou je op de snelweg al die linksplakkers ook gewoon rechts voorbij mogen rijden, want ook dan ga je niet naar links om ervoor te gaan rijden :+

[removed]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Pfff waarom worden hier topics over aangemaakt?

Misschien wel, misschien niet, wacht af.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

EWK schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:10:
[...]

Er is geen verschil, maar het ligt eraan. Als er blokmarkering was op het moment van inhalen/passeren, dan was de boete idd onterecht of als de anders links actief voorsorteerde of je een tram inhaalt.
Blokmarkering of knipperlicht naar links bij de auto die je wenst in te halen. Wat velen dan weer niet lijken te weten is dat wanneer naast de blokmarkering ook de pijlen beginnen, je niet meer (terug) over de blokmarkering mag.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ben ik nou gek?

"Ik heb ingehaald over een dubbeldoorgetrokken streep, politie zag dat, kan ik een boete krijgen?"

Lijkt me wel ja. En dan komen er tips over bezwaar indienen? Hou je gewoon aan de regels, of accepteer de gevolgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

gysman11 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:29:
En dan komen er tips over bezwaar indienen? Hou je gewoon aan de regels, of accepteer de gevolgen.
Als je zo van de regels bent, die gelden ook voor de politie. Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:34:
[...]

Als je zo van de regels bent, die gelden ook voor de politie. Of maakt dat niet uit?
Voor de uitvoering van de politietaak mag de politie daarvan afwijken. Zie hier voor o.a. wat info.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:54:
[...]

Voor de uitvoering van de politietaak mag de politie daarvan afwijken. Zie hier voor o.a. wat info.
Zeker. Ik doelde op de regels omtrent staandehouding in dit geval. Niet op de vrijstelling van verkeersregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31
EWK schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:55:
[...]

In ieder geval veel vaker in je spiegels kijken :)
Ongefundeerde aannames delen over de rijvaardigheid van iemand is niet bepaald constructief en ook niet nodig.

Ontopic, natuurlijk kan je een boete krijgen. En dat zou ook volledig terecht zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door deepbass909 op 14-04-2023 11:47 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wild Chocolate schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:46:
[...]
Hoewel een invordering van je rijbewijs wel lastiger zal worden.
Ligt eraan hoe verhoogd de snelheid van TS was, als hij met 250km/u over een dubbele doorgetrokken streep iemand heeft ingehaald dan zullen ze een dezer dagen wel bij 'm aanbellen :)

Maar als het gaat om 10 km te hard en inhalen waar het niet mag maar op dat moment geen extra gevaar veroorzaakte dan komt er vanzelf bericht van het CJIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
Het enige wat je kunt doen is afwachten.

Het kan zijn dat ze onderweg naar een andere melding waren en niks met jouw overtreding doen.
Kan kan ook zijn dat ze eerst wel van plan waren jouw staande te houden, maar er een andere melding tussendoor kwam.
En zo zijn er nog wat varianten van opties waardoor je wel/niet een bekeuring zou kunnen krijgen.

Ik zou wel adviseren wat meer op je omgeving te letten. Je neemt de regels blijkbaar niet al te serieus, maar houd blijkbaar ook geen goed overzicht van de voertuigen om je heen. Misschien was het een vrij onschuldige (lees veilige) overtreding, dat kunnen wij zo niet inschatten, maar het baart wel zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Drardollan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat TS in zijn geheel niet capabel is om een auto te besturen op de openbare weg. Met te hoge snelheid inhalen over een dubbel doorgetrokken streep en ook nog eens geen idee hebben wat er om hem heen gebeurd, dat is zorgelijk.

Ontopic, natuurlijk kan je een boete krijgen. En dat zou ook volledig terecht zijn.
Verhoogde snelheid betekent niet te hoog. Een auto achter je niet hebben gezien betekent ook niet dat je geen idee hebt wat om om je heen gebeurd. De politieauto kan er bijvoorbeeld ook 5 auto's achter hebben gezeten, of achter een vrachtwagen, of later zijn ingevoegd.

Daarnaast, één enkele verkeersovertreding en direct geheel incapabel verklaard worden om een auto te besturen op de openbare weg, is wel heel erg des Tweakers, maar niet bijzonder realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het is echt niet nodig om de TS terecht te wijzen, daarvoor is er de politie. Doe het dus niet.

[ Voor 111% gewijzigd door deepbass909 op 14-04-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31
FirePuma142 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:07:
[...]

Verhoogde snelheid betekent niet te hoog.
In dat geval had het niet benoemd geweest door TS, want dan had dat geen enkel probleem kunnen zijn en geen enkel risico op een boete.
Een auto achter je niet hebben gezien betekent ook niet dat je geen idee hebt wat om om je heen gebeurd. De politieauto kan er bijvoorbeeld ook 5 auto's achter hebben gezeten, of achter een vrachtwagen, of later zijn ingevoegd.
Waarom zou een politieauto over een dubbel doorgetrokken streep in gaan halen zonder daarbij licht en geluidssignalen te voeren? En dan precies achter de auto van TS blijven hangen? Om vervolgens op het gemak af te slaan? Ze hadden volgens TS niet eens haast:
MisterCurious schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:15:
Later ingevoegd kan niet, als je de OP gelezen had had je dat geweten:
Daarnaast, één enkele verkeersovertreding en direct geheel incapabel verklaard worden om een auto te besturen op de openbare weg, is wel heel erg des Tweakers, maar niet bijzonder realistisch.
Het zijn 2 overtredingen. En niet de minste. Een dubbel doorgetrokken streep ligt er niet voor de lol.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 14-04-2023 11:35 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Drardollan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:32:
[...]

In dat geval had het niet benoemd geweest door TS, want dan had dat geen enkel probleem kunnen zijn en geen enkel risico op een boete.
Jawel, want een doorgetrokken streep is immers ook een boete.
Waarom zou een politieauto over een dubbel doorgetrokken streep in gaan halen zonder daarbij licht en geluidssignalen te voeren?
Omdat dat bij spoed niet vereist is, en speciale toestemming vereist?
En dan precies achter de auto van TS blijven hangen? Om vervolgens op het gemak af te slaan? Ze hadden volgens TS niet eens haast:
Je stelt vragen waar niemand een antwoord op kan geven, behalve de bewuste agent(e)(n). Wellicht was inhalen niet veilig te doen door overige wegomstandigheden. Zoals ik al zei, we weten het niet. Om van dat kennishiaat gebruik te maken om het in eigen voordeel uit te leggen is makkelijk, maar ook wel wat doorzichtig.
Later ingevoegd kan niet, als je de OP gelezen had had je dat geweten:
Als je mijn post hebt gelezen, zie je dat die al is doorgestreept ;)
Het zijn 2 overtredingen. En niet de minste. Een dubbel doorgetrokken streep ligt er niet voor de lol.
We weten van één overtreding. Niet van twee. Laten we de aanname doen dat het er twee zijn. Zijn twee verkeersovertredingen naar jouw idee dan voldoende om het rijbewijs ongeldig te verklaren?

Ook bijzonder om te constateren dat de TS zowel wordt neergesabeld om zijn beoordelingsvermogen, want heeft de agenten niet gezien. Sterker nog, daarom moet zijn rijbewijs worden ingevorderd. Tegelijkertijd wordt het beoordelingsvermogen van de TS geprezen, want kan feilloos zien of een agent haast heeft of niet. Ik zou zeggen, kiezen of delen. Van twee walletjes eten gaat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 14-04-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Of de politie terecht of niet inhaalde, is hier niet aan de orde, en dus off-topic.

Verder, de TS wijzen op zijn (potentiële) gevaarlijke rijgedrag is ook niet nodig. Als er geconstateerd is er een boete-waardig feit is gepleegd, ontvangt hij daarvan van de bevoegde autoriteit wel bericht over. Verder posts over hoe gevaarlijk er wel niet gereden zou zijn die hieronder nog geplaatst worden, verdwijnen dan ook direct richting trashcan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
edit: zag de modbreak net te laat

[ Voor 101% gewijzigd door jeroenkb op 14-04-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
Recent ben ik met een verhoogde snelheid een auto in gaan halen op een N-weg met een dubbele doorgetrokken streep.

Toen ik even later in mijn spiegel keek zag ik dat er een grote (Audi a6) politie auto achter mij zat en ik had het vermoeden dat ik zou worden staande gehouden. Echter sloeg deze af bij de eerst volgende mogelijkheid.

Mocht je een boete ontvangen, dan is het wel van belang dat de agent(en) een goede reden hebben waarom je niet bent staande gehouden. Recent was er nog een uitspraak dat een agent die alleen is geen aanhouding hoeft te doen i.v.m. veiligheid, maar als ze met z'n tweeën waren is staande houding wel het uitgangspunt tenzij ze een andere goede reden hebben. Kan ook zijn natuurlijk dat die audi helemaal geen politie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:53
Ik heb mee gemaakt dat ze mij een keer wel hebben staande gehouden maar geen meting hebben kunnen doen. Het enige wat ze konden doen is een waarschuwing geven. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn geweest.

Als dat inderdaad de situatie is kan het zijn dat de agenten je korte tijd volgen om te kijken of je meer overtredingen begaat die ze vervolgens wél kunnen meten. Als dat dan niet gebeurt (je vervolgt je weg netjes en houdt je aan de snelheid) dan kan het zijn dat ze geen reden zien om je verder te volgen of staande te houden. Zeker niet als ze van plan waren je een waarschuwing te geven en je duidelijk je rijgedrag hebt aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Goros op 14-04-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door eric.1 op 14-04-2023 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Goros schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:18:
Ik heb mee gemaakt dat ze mij een keer wel hebben staande gehouden maar geen meting hebben kunnen doen. Het enige wat ze konden doen is een waarschuwing geven. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn geweest.
Ik ben ooit aangehouden, met een goede meting, met iets meer dan 100km/u bij een max van 60. De betreffende weg rijd ik heel regelmatig, ook 's nachts, en dat er een auto achter me hangt is daar niks bijzonders. Ook niks achter gezocht dus, tot het te laat was. Toen ik het dorp waar ik woon binnenreed ging het lampje 'politie stop' aan. Mjah...

Leuk gesprek gehad met de agent, die genoten had van de 'sportieve rit' achter me aan. Omdat ik, behalve de veel te hoge snelheid, erg netjes had gereden en nergens onnodig risico genomen had kwam ik er af met een waarschuwing. Pfew.

Het is dus maar net hoe de agent in kwestie je actie ziet. Inhalen over een dubbele streep mag niet, maar als de auto voor je structureel slakkengedrag vertoont kan ik me voorstellen dat het door de vingers gezien kan worden.

Edit: En soms kan het ook mislopen. Toen ik net 2 dagen m'n BMW i4 had reed ik op dezelfde weg per ongeluk iets te hard (iets met geen motorgeluid en nieuwe auto en daardoor de snelheid slecht kunnen inschatten). Oom agent stond te laseren en ik mocht een dikke boete betalen. Soms zijn ze dus ook wat minder begripvol.

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel L op 14-04-2023 15:17 ]

http://emiellensink.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Niet iedere agent is er direct op uit om een boete te schrijven... misschien dat je actie in eerste instantie even de aandacht trok, maar als je rijgedrag daarna weer snel terug naar normaal ging hebben ze het laten gaan. Je hebt het niet genoemd, maar misschien hadden ze door dat je inhaalde omdat je voorganger slecht doorreed oid?

Grappig genoeg zijn agenten ook mensen en beoordelen ze situaties niet alleen met de streepjes op de schouder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
pickboy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:05:
Het enige wat je kunt doen is afwachten.

[..]
Dit... en waarom hier dan een heel topic voor moet komen.. ik snap er niets van.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet ze weten niet wie er achter de stuur zat, maat van mij zelfde geval ze reden echter door maar werd een paar dagen later gebeld om bewijs te verzamelen echter zweeg hij en heeft hij nooit iets meer vernomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:18:
Kan niet ze weten niet wie er achter de stuur zat, maat van mij zelfde geval ze reden echter door maar werd een paar dagen later gebeld om bewijs te verzamelen echter zweeg hij en heeft hij nooit iets meer vernomen
In dat geval is de eigenaar/kentekenhouder in eerste instantie aansprakelijk, art 181 WVW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb nogmaals een aantal posts verwijderd, waaronder van dezelfde gebruiker als eerder. Je mening geven over wat je van het rijgedrag vind, is off-topic, beschouwen we als moraalridder gedrag en heeft hier géén plaats.

DOE DAT DUS OOK NIET!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterCurious
Tot op heden heb ik niets vernomen, uiteraard heb ik begrip voor degene die mij aanspreken op mijn rijgedrag en dat ga ik ook niet goed praten.

Voor degene die toch benieuwd zijn naar de reden dan is deze heel simpel en ook niet terecht. Het was immers een feestdag en er deed zich een familie aangelegenheid voor waar een familie lid een nieuwe snelle bolide had en die vroeg of ik hem even wilde testen. Nou als je dan een keer de kans krijgt wil je ook even testen hoe snel een auto optrekt. Dit ging niet achter een trage auto die zich zachter reed dan het sneldhiedslimiet. Er is kort even gas gegeven en hier ruimte voor gezocht na deze kick zijn de regels weer gevolgd ;).

Ik wil me verder niet verdedigen helemaal niet ik weet dat het geen goede actie is maar dat was ook niet de doelstelling van mijn vraag.

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
MisterCurious schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:52:
Tot op heden heb ik niets vernomen, uiteraard heb ik begrip voor degene die mij aanspreken op mijn rijgedrag en dat ga ik ook niet goed praten.

Voor degene die toch benieuwd zijn naar de reden dan is deze heel simpel en ook niet terecht. Het was immers een feestdag en er deed zich een familie aangelegenheid voor waar een familie lid een nieuwe snelle bolide had en die vroeg of ik hem even wilde testen. Nou als je dan een keer de kans krijgt wil je ook even testen hoe snel een auto optrekt. Dit ging niet achter een trage auto die zich zachter reed dan het sneldhiedslimiet. Er is kort even gas gegeven en hier ruimte voor gezocht na deze kick zijn de regels weer gevolgd ;).

Ik wil me verder niet verdedigen helemaal niet ik weet dat het geen goede actie is maar dat was ook niet de doelstelling van mijn vraag.

Dank voor jullie reacties.
In dat geval is het simpel: Nee, jij kan hier zonder staande gehouden te zijn geen boete voor krijgen. (jouw familielid overigens wel ;) )

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauji
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-03 01:45
Heeft TS nog iets vernomen?
(comments die gaan over dit is een oud topic blablablabla zijn overbodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lauji schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:12:
Heeft TS nog iets vernomen?
(comments die gaan over dit is een oud topic blablablabla zijn overbodig)
Modbreak:Oh? :>

Dit had prima middels DM gekund overigens. Dit topic gaat iig weer slapen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.