Fotoalbum vol. Tijd voor een grote schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22
Hoi Modjes,

Ik zit in mijn maag met mijn fotoalbum ruimte. Ik vind het leuk om verslagjes te maken en daar mooie foto's bij te zetten, dus nu is mijn album vol.

Ik wil graag betalen voor meer ruimte.

Ik kan dat uiteraard elders doen, maar ik vind het wel fijn dat dingen op Tweakers ook gewoon op Tweakers gehost zijn. Ik ben al jaren blij met ons album. Ik probeer ook niet naar buiten te linken. Dingen op Tweakers.... zijn dingen op Tweakers.

Ik loop er tegenaan dat ik moet gaan opruimen. Ik heb al wat gedaan, maar kennelijk heb ik een flink aantal bestanden verwijderd die in totaal geen deuk in een pak boter slaan :D.

Een lijst gesorteerd op hoe groot de bestanden zijn, is wel tof. :Y)

Heeft iemand ideeën om dit aan te vliegen?

Alvast bedankt lieve modjes. *O*

EDIT*ik kreeg een warning over de titel maar ben bang dat ik te snel geklikt heb. De titel is inderdaad kort. Het zou eerder mogen zijn: "fotoalbum vol. Tijd voor een grote schoonmaak"

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 10-04-2023 18:52 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daar kunnen wij als modjes je ook niet echt effectief mee helpen.

Laat ik het bij de devvers neerleggen:

Schop een modje => Mooie features

[ Voor 21% gewijzigd door Dirk op 10-04-2023 19:51 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Bij een abonnement krijg je ook meer ruimte voor het fotoalbum. Ik zie dat het echter niet meer ergens concreet vermeld staat :/ Ik zal moeten opzoeken hoeveel het ook alweer was, en of het ook iets is dat we naar de toekomst zo zullen blijven aanbieden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
crisp schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:53:
Bij een abonnement krijg je ook meer ruimte voor het fotoalbum. Ik zie dat het echter niet meer ergens concreet vermeld staat :/ Ik zal moeten opzoeken hoeveel het ook alweer was, en of het ook iets is dat we naar de toekomst zo zullen blijven aanbieden...
Toevallig stuitte ik op crisp in "Fotoalbum te klein + fotoslideshow functie in review." maar of dat nog klopt is een tweede.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb 10 GB maar zo te zien is dat 9 jaar geleden door mijzelf toegevoegd uit de karma store.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 10-04-2023 20:17 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bastien schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:16:
Ik heb 10 GB maar zo te zien is dat 9 jaar geleden door mijzelf toegevoegd uit de karma store.
Blijkbaar is het zowel voor Hero als voor Elite abonnees tegenwoordig 10GiB. Als je geen abonnement hebt dan is het 10KiB per karmapunt.

Maar wat hiervoor de plannen naar de toekomst zijn durf ik op dit moment niet te zeggen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

crisp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:12:
[...]

Blijkbaar is het zowel voor Hero als voor Elite abonnees tegenwoordig 10GiB. Als je geen abonnement hebt dan is het 10KiB per karmapunt.

Maar wat hiervoor de plannen naar de toekomst zijn durf ik op dit moment niet te zeggen.
Die 10GB is dus gewoon wat je krijgt, en niet extra bovenop wat je al hebt vanuit karma. Een beetje jammer dat wanneer je veel karma hebt dit niet echt naar boven komt als je ook een abbo hebt. :)

Niet alsof ik er zelf veel aan heb, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat er gebruikers zijn die er wel baat
bij hebben.

Wellicht de tekst in de karmastore even aanpassen dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOEp_3tKksdwf9ulMV_udNvAGW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vh0BX1eD1WzJ2KAOWBCepaZM.png?f=user_large

Edit: Nu ben ik wel benieuwd, zou Foritain met z'n 1.17M Karma (10.9GiB) inleveren als er een abbo op het profiel komt te staan? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 11-04-2023 09:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 17:03
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik upload hier voornamelijk foto's om op het forum te plaatsen en om het forum relevant te houden is het fijn als afbeeldingen bewaard blijven. (in ieder geval zolang het forum ook bestaat) vandaar dat ik er dan voor kies om het foto album van tweakers te gebruiken maar dat gaat snel. 10GiB is daarentegen wel goed om te weten maar dan moet ik een abonnement nemen en ik weet nog niet of ik dat wel wil. Het voelt een beetje gek wellicht maar het fotoalbum is bijna meer een service naar je bezoekers dan voor de 'gebruiker' zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

D4NG3R schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:19:
[...]

Die 10GB is dus gewoon wat je krijgt, en niet extra bovenop wat je al hebt vanuit karma. Een beetje jammer dat wanneer je veel karma hebt dit niet echt naar boven komt als je ook een abbo hebt. :)

Niet alsof ik er zelf veel aan heb, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat er gebruikers zijn die er wel baat
bij hebben.

Wellicht de tekst in de karmastore even aanpassen dan:
[Afbeelding]
De karmastore in de huidige vorm staat op de nominatie om te verdwijnen...
Edit: Nu ben ik wel benieuwd, zou Foritain met z'n 1.17M Karma (10.9GiB) inleveren als er een abbo op het profiel komt te staan? >:)
Het hoogste aantal telt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

walletje-w schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:23:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik upload hier voornamelijk foto's om op het forum te plaatsen en om het forum relevant te houden is het fijn als afbeeldingen bewaard blijven. (in ieder geval zolang het forum ook bestaat) vandaar dat ik er dan voor kies om het foto album van tweakers te gebruiken maar dat gaat snel. 10GiB is daarentegen wel goed om te weten maar dan moet ik een abonnement nemen en ik weet nog niet of ik dat wel wil. Het voelt een beetje gek wellicht maar het fotoalbum is bijna meer een service naar je bezoekers dan voor de 'gebruiker' zelf.
Ook als je fotoalbum vol is kan je via het forum nog gewoon uploaden. Alleen via het fotoalbum zelf dan niet meer.

de foto-upload is dan ook primair bedoelt voor het doel dat je hier beschrijft. Het is niet bedoelt als backup of hosting voor andere sites; vandaar dat we de ruimte beperken tenzij je een abonnement hebt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
crisp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:32:
[...]

Ook als je fotoalbum vol is kan je via het forum nog gewoon uploaden. Alleen via het fotoalbum zelf dan niet meer.

de foto-upload is dan ook primair bedoelt voor het doel dat je hier beschrijft. Het is niet bedoelt als backup of hosting voor andere sites; vandaar dat we de ruimte beperken tenzij je een abonnement hebt.
Dat moet ik even testen. Even met een random afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7Z9CJfU0qfBCcNlxIXwsIt6J4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gxQczWUQ3hOtJEXiTUoYfxvc.png?f=fotoalbum_large

En warempel. Het werkt _/-\o_
Jammer dat dit dan niet in je foto album verschijnt (of ik heb hem nog niet kunnen vinden) Nevermind, hij staat in zijn eigen mapje "Uploads". Is dit mapje dan nog steeds zichtbaar als je storage vol zit of verschijnen ze hier dan niet bij?

Zou er een compromis gemaakt kunnen worden. Als je foto album vol is kun je max 3 afbeeldingen uploaden per post maar kun je ze wel blijven organiseren in je album zodat je iets makkelijk terug kunt vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door walletje-w op 11-04-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

walletje-w schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:38:
[...]

Dat moet ik even testen. Even met een random afbeelding.

[Afbeelding]

En warempel. Het werkt _/-\o_
Jammer dat dit dan niet in je foto album verschijnt (of ik heb hem nog niet kunnen vinden) Nevermind, hij staat in zijn eigen mapje "Uploads". Is dit mapje dan nog steeds zichtbaar als je storage vol zit of verschijnen ze hier dan niet bij?
Alles blijft werken zoals het werkt; je gaat alleen over je quotum heen ;)
Zou er een compromis gemaakt kunnen worden. Als je foto album vol is kun je max 3 afbeeldingen uploaden per post maar kun je ze wel blijven organiseren in je album zodat je iets makkelijk terug kunt vinden?
Er is op dit moment geen connectie met waar je je images hebt geupload/gebruikt, en vanwege de complexiteit die het afdwingen daarvan met zich mee zou brengen zijn we ook niet van plan om dat te gaan doen. Wel zijn we aan het kijken hoe we iedereen een ruime opslag voor gebruik op de site kunnen geven, maar misbruik kunnen voorkomen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
crisp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:44:
Wel zijn we aan het kijken hoe we iedereen een ruime opslag voor gebruik op de site kunnen geven, maar misbruik kunnen voorkomen.
Vandaar dat ik dacht als je het koppelt aan het posten van een reactie dan limiteer je dat al gigantisch. Rondom een post zit al een heel netwerk van moderators en community waardoor het opvalt als iemand enkel een topic opent om veel foto's te kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Oh tof al die reacties. Dankjewel.

Ik heb 1GB ruimte en zat er 300mb overheen.
crisp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:32:
[...]

Ook als je fotoalbum vol is kan je via het forum nog gewoon uploaden.
:X :F Oops... dat had ik niet gezien. Ik was inderdaad aan het bewerken via het album. Is dat een feature of een bug?

Ik dacht inderdaad vroeger ook meer te hebben. Wellicht dat het eraf is gegaan omdat ik weleens een Abbo aanzet en uitzet.

Bijkopen met een Abbo zou ik voor kiezen. Ik ben zelf een twijfelaar met het abbo omdat ik liever anders betaal, maar voor mij specifiek is die functie wel aanlokkelijk.

Anders zou het al fijn zijn om te kunnen sorteren. Op grote, naam, formaat, datum. En als ik dan ook die waardes kan zoeken dan kan ik beheer uitvoeren en kom ik al weer een eind. Kennelijk heb ik hele grote bestanden die ik niet zo terug kan vinden. (ik wil best een kratje bier opsturen in ruil voor een exportje :9B )
walletje-w schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:55:
[...]

Vandaar dat ik dacht als je het koppelt aan het posten van een reactie dan limiteer je dat al gigantisch. Rondom een post zit al een heel netwerk van moderators en community waardoor het opvalt als iemand enkel een topic opent om veel foto's te kunnen opslaan.
Je hoeft het topic niet te plaatsen. Je kunt ze in de editor uploaden en dan ben je er al.

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 11-04-2023 18:36 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Ik heb wat informatie over het fotoalbum wat me fijn lijkt om te delen voordat jullie straks een abonnement afsluiten voor iets wat niet meer relevant is. Wij zijn al een tijdje aan het kijken om dit breder beschikbaar te maken voor alle tweakers. Eigenlijk een beetje wat @walletje-w zelf ook noemt, als ik je goed heb begrepen in elk geval. Advies is dus om nog eventjes te wachten, we richten ons erop om iedereen binnenkort standaard 10GB te geven als alles gaat zoals we hopen. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Moonsugar schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:21:
Ik heb wat informatie over het fotoalbum wat me fijn lijkt om te delen voordat jullie straks een abonnement afsluiten voor iets wat niet meer relevant is. Wij zijn al een tijdje aan het kijken om dit breder beschikbaar te maken voor alle tweakers. Eigenlijk een beetje wat @walletje-w zelf ook noemt, als ik je goed heb begrepen in elk geval. Advies is dus om nog eventjes te wachten, we richten ons erop om iedereen binnenkort standaard 10GB te geven als alles gaat zoals we hopen. :)
Dat is een tof gerucht! :)

Ik vind dat nou echt een digitastbaar product. Het fotoalbum werkt goed ook al zou het best wel een update mogen hebben. Ik kan er al jaren probleemloos mee vooruit, buiten dan dat ik nu niet kan zien welke foto's heel groot zijn. Het fotoalbum is een erg fijne feature.

Forks and torches incoming: Ik zou het helemaal niet gek vinden als dit nou een echt product is wat ik kocht in een abonnement. Dit zou voor mij waarde hebben.

Mochten de geruchten zich omvormen tot verheerlijkingen aan de Devs, dan +1.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 22:51

Moonsugar

Communitymanager
Haha het is wel iets verder dan een gerucht, het is een toekomstige aanpassing. Maar altijd als er niks geks tussendoor komt natuurlijk. :)

Has wares if you have coin 💰

Pagina: 1