PS4 pro doet raar en nu traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
goede namiddag ,

De kleinzoon heeft een PS4 maar maakte veel lawaai en zo'n 5 maand geleden heb ik de HD vervangen door een HD van 1TB ...Maar een PS4 pro was wel zijn ding ...vond ik tweedehands , in optische top conditie , we konden hem testen ...alles O.K. ...wij zijn nu 3 weken verder .Vandaag belde de kleinzoon mij ...gisteren blikkeerde hij meermaals ,kon niets meer doen .Dus ik daar naar toe ...dus even gegoogelt ...zet ps4 uit..startknop ingedrukt houden en wacht +/- 7 sec. tot je een tweede biep hoort .verbind de dualshock controller met een usb kabel en druk op de PS knop ...selecteer herstel etc .

dus dat heb ik gedaan ...duurde vrij lang ...maar enfin hij deed het , hij moest wel een paar instellingen doen en het lukte....maar hij is heel traag volgens de kleinzoon.
hij heeft een paar spelen op DVD en zo'n account ( abonnement )bij sony ...of hoe noemen ze dat , hier heeft hij meerdere spelen gedownload .
nu stel ik de vraag ...want ik begrijp hem zo niet goed ...en die jonge gasten hé ...die weten het dikwijls beter en geven niet op .
1 >>> kan je nu een spel op DVD spelen ...zonder internet aansluiting
2>>> de spelen die hij heeft gedownload , dat was via internet ...staan die spelen nu volledig ?? op de HD van de PS4 ...heb je om deze te spelen een internet verbinding nodig ?
mij gedachte is ...je hebt alleen internet nodig als je een spel wil spelen met vrienden ? en voor gedoawnlode spelen die op de HD staan heb je geen internet nodig ,omdat ik denk dat het spel toch in zijn geheel op de hD staat .

en als laatste vraag ...mocht de HD in de PS4 pro nu toch al eens het noorden kwijt zijn ...kan ik dan de HD uit de PS4 halen ( zit er een 5 maand in ) en waar ook de spelletjes opstaan ? zou hij opstarten en kan je de spelletjes gebruiken ...of moet je dan de HD terug formateren en alles opnieuw doen en spelletjes downloaden?

ik kijk uit naar het antwoord / oplossing

grt,

françois

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Hier ook een ps4 pro.
Staat “in” een kastje… met een deurtje.

Deurtje dicht: takke herrie van heb ik jou daar.
Deurtje open: acceptabel (ps4 pro maakt gewoon veel herrie).

De vraag die ik heb; wat is jouw situatie?

Mbt spellen die gedownload zijn: vaak is er een verbinding nodig met de server die controleert of je het spel nog wel mag spelen (denk aan abbo die verlopen is). Testen? Trek de internet stekker eruit of schakel de wifi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39

DarkSide

theres no place like ::1

Je kunt prima de meeste games prima spelen zonder internet.
Het binnehalen van updates en patches zal dan niet gaan. Wat soms toch nodig/handig is.

Als je games samen wilt spelen online heb je PS+ abbo en internet nodig.

Gedownloade games kun je spelen op je primaire playstation.
Volgens mij dien je wel om de x tijd te verifieren dat je de licentie hebt (en dus internet)

Geen ervaring met omzetten van Ps4 hdd naar PS4 pro hdd.
Of het OS dit zo accepteert of niet.

Maar er is helemaal geen internet mogelijkheid?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
de herie op de PS4 pro is minimaal , bij de PS4 pro is het net een stofzuiger die staat te draaien .

hij heeft internet hoor ...de laatste weken wel niet zo goed en onderbrekingen ...denkelijk door werken in de gemeente ,ook bij mij thuis ...geen TV,geen telefoon en geen internet .

maar de jkeinzoon zegt dat hij internet nodig heeft om een spel te spelen ...ik zeg , ik denk van niet .je kan toch kiezen ofwel koop je een dvd ofwel download je een spel tegen betaling ...als het spel dan op de Hd staat ...dan heb je toch geen internet meer nodig ..En.....wil je spelen met een vriend , ja dan zal het over internet gaan en heb je internet nodig .Dus wat Dark side schrijft is dan toch correct met wat ik bedoel ??? of heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39

DarkSide

theres no place like ::1

denk dat er mogelijk meer info is.
De specifice use case zeg maar.

in de basis heb je geen internet nodig.
Maar sommige games willen wel iets downloaden.

ook kan er een update van PS4 klaar staan.

Wil hij echt online multiplayer games spelen, dan heb je naast internet ook nog een abbo nodig voor PS+

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Om welk spel gaat het eigenlijk?

Fortnite download je ook lokaal, maar speel je online.

Abbo is niet altijd een vereiste ben ik achter gekomen. Je hebt slechts een psn account nodig.
Pagina: 1