Vraag

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-09 16:02
Goedemiddag,

Ik wil in mijn keuken een inbouw stopcontact installeren. Heb er 1 op het oog. Maar twijfel of 22W met USB C en 18W met USB A niet teveel is voor je mobiele telefoon!

Wat is jullie ervaring/mening?

Zie hieronder een screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVjeF8QLw-CEKOtHInwHWAnH660=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WspyVRlJtuNAfitnFclmzHTm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14
Het hangt van je telefoon af hoeveel Watt 'ie kan gebruiken om op te laden. Zat telefoons die meer dan 22W aankunnen.

Maar teveel Watt bestaat niet, er wordt door de verbinding zelf onderhandeld hoeveel er nodig is, precies om overbelasting te voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 10-04-2023 16:14 ]

The devil is in the details.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lijkt me eerder te weinig :+

• Paterman
Dus inpluggen is niet schadelijk voor je telefoon?

Gebruik hem ook niet als snellader.
Telefoon ligt er 's-nachts aan. En in de ochtend is ie opgeladen.

Normaal gebruik je natuurlijk een adapter!

[ Voor 12% gewijzigd door Paterman op 10-04-2023 16:42 ]

• Hahn
Paterman schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:41:
Dus inpluggen is niet schadelijk voor je telefoon?
Nee.
Normaal gebruik je natuurlijk een adapter!
Dit is eigenlijk hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 10-04-2023 16:43 ]

• Paterman
Ze hebben ook nog deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX3xr4JdZEc1fdPvUTkZPXPzt8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYccQ8OwcL2xB8Gc20mGjcZN.jpg?f=fotoalbum_large

• Hahn
Eentje met een USB-C poort is wel wat handiger qua toekomstbestendigheid. Maar uiteindelijk gaat het erom wat handig is voor jou, dus kies wat jij wilt.

• Paterman
Met beide kan je een telefoon opladen.
Zowel USB C en USB A toch?

• Hahn
Paterman schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:51:
Met beide kan je een telefoon opladen.
Zowel USB C en USB A toch?
Ja.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
USB-A verdwijnt steeds meer, nieuwe Apple en Android apparaten gebruiken nu standaard USB-C aan opladerzijde. Ik zou zeker de versie pakken met USB-C.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Kan je zo'n over 10 jaar makkelijk vervangen voor een alternatief? Zo niet zou ik het helemaal niet inbouwen.

Is een standaard 230v stopcontact niet wat, met zo'n hele kleine USB charger die je er zelf indrukt? Dan ben je zo flexibel als wat.

[ Voor 38% gewijzigd door Dacuuu op 10-04-2023 17:17 ]

• Paterman
Is een standaard 230v stopcontact niet wat, met zo'n hele kleine USB charger die je er zelf indrukt? Dan ben je zo flexibel als wat
Ken dat niet!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 15:17
Ga er maar niet vanuit dat moderne telefoons met 22W gaan opladen als je die inbouwlader gebruikt. Meestal trekken ze maar 5-10W uit die "domme" usb laders. Het beste kan je een inbouw lader kopen die Power Delivery 3.0 ondersteunt. Hierdoor kunnen de oplader en de telefoon overeenkomen wat de laadsnelheid moet zijn. Als de lader dit niet ondersteunt zal de telefoon de stroomtoevoer vaak begrenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Skix_Aces op 10-04-2023 17:31 ]

• Paterman
Dat is nu het probleem. Ik heb van deze serie al inbouw stopcontacten en ik wil in deze lijn verder. Laden gaat ie wel doen toch?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een telefoon wordt opgeladen naar wat de telefoon aan kan, niet naar de maximale vermogens van een oplader.

Een telefoon "vraagt" om een hoeveelheid vermogen. Een oplader "duwt" niet zomaar 22W naar de telefoon toe. Je kunt dus prima een telefoon opladen die een lager vermogen nodig heeft of vraagt.

Die 22W is wat de oplader "kan" leveren, minder kan ook maar meer wordt problematisch. Heb je dus een toestel wat meer dan 22W aan vermogen aan kan dan zal die begrensd worden door de lader, omdat die niet meer kan leveren.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 15:17
Laden gaat hij sowieso doen, en je telefoon of andere apparaten zullen ook niet kapot gaan. Je moet alleen niet verwachten dat hij daadwerkelijk met 22W gaat snelladen.

• Paterman
Prima toch als je s nachts oplaad. Is ie in de ochtend opgeladen!
Pagina: 1