Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtaser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22-07-2023
Ik wilde eens vragen of er meer dan 2 kabels in de harde schijf moeten zitten. Momenteel komt er voeding van de voeding binnen, meer niet er te zien? Mis ik een kabel of gebeurd dit via een ander kabeltje dat op het moederbord moet komen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpPgORO5L8Nsds0aitbEzdWdkUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsKLJ6vAcK6lXewq10li3FCu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FowlC6oZLX-2pBVLfMBVdVs3x94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ePNHQ6wrVdeL6mV2Bxh0fAe.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft altijd gewerkt, maar ik denk dat er iemand mee geknoeid heeft, dus een kabeltje eruit gehaald?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

Je hebt nog een sata kabel nodig. Wat aangesloten is, is enkel de voeding.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Dit is de enige kabel die aangesloten is? Dan mis je nog de SATA-kabel inderdaad. Je hebt altijd een voedingkabel (die op de foto staat) en een datakabel (SATA-kabel, die niet op de foto staat) nodig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtaser
Heb je een foto van die kabel? Is die apart of hangt deze ergens aan? Mss eraf gevallen? 😊 heb hem uitgekuist maar zag niet iets los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geef eens iets meer context? Heb je deze computer net nieuw? Waarom heb je een hardeschijf waar maar 1 kabel aangesloten zit?

Met zoeken bij google naar 'sata kabel' heb je snel genoeg gevonden hoe zo'n kabel eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtaser
Heb hem gevonden 😉
Pc geeft geen signaal naar het scherm. Alles draait, alles zit of zat juist, voeding werkt, harde schijf draait, maar no signal op het scherm. Het is een samengestelde pc via via gekregen 😁 werkte altijd maar nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stormtaser schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:16:
Heb hem gevonden 😉
Pc geeft geen signaal naar het scherm. Alles draait, alles zit of zat juist, voeding werkt, harde schijf draait, maar no signal op het scherm. Het is een samengestelde pc via via gekregen 😁 werkte altijd maar nu niet meer
Hoe heeft 'ie altijd kunnen werken, maar nu opeens niet meer? Zo'n kabel vliegt niet vanzelf los. Heb jij 'm pas net of is 'ie verplaatst?

We kunnen wel vragen blijven stellen en/of blijven gokken, maar het zou voor iedereen veel handiger zijn als je vÊÊl meer informatie geeft over wat er gaande is, en wat je al geprobeerd hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 10-04-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtaser
Altijd gewerkt, na een week waren de kinderen bij hun moeder. Maar ik denk dat iemand van in huis hem gesaboteerd heeft... is ook niet verplaatst denk ik?
Moet op die laatste aansluiting ook een kabel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ym9pLoO0De-qdA6fCYwH-5QuBng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ep1bPp4VUGlq7ZYFI8BPEljy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:43
Nee, voeding en SATA kabel is genoeg. Die andere zijn jumpers voor specifieke instellingen van de disk. Maar die zijn zelden nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtaser
OkÊ, bedankt iedereen.
Dan is het een ander probleem dan de harde schijf 😉 topic mag gesloten worden 😊
Pagina: 1