Hallo,
Ik heb mijn huidige game pc al heel wat jaren en ben daarom van plan mijn pc een upgrade te geven. Nou denk ik dat veel huidige onderdelen niet hergebruikt kunnen worden, maar dit zal ik verder toelichten. Mijn huidige systeem is het volgende:
Op dit moment speel ik alleen League of Legends en af en toe wat andere spellen, maar niet de meest grafisch intensieve games. Ik zou graag wel LoL weer op de hoogste settings willen spelen en wat nieuwe kunnen spelen (hoeft niet op de hoogste settings). Het nieuwe systeem wat ik in gedachte heb is gebaseerd op de best buy guide desktop en is als volgt:
Nu heb ik nog een aantal vraagjes:
- Ik heb een nieuw moederbord toegevoegd, maar zou het ook mogelijk zijn om mijn oude moederbord nog te gebruiken in combinatie met een andere processor? Of is mijn oude moederbord wel aan vervanging toe?
- Kan ik mijn oude voeding nog meenemen naar mijn nieuwe systeem?
- Zijn er nog andere componenten uit mijn oude PC die ik mee zou kunnen nemen naar mijn nieuwe?
- Is de videokaart geschikt voor het spelen van LoL op hoogste settings? (Ik heb ook een nieuwe monitor toegevoegd met Quad HD resolutie waar ik gebruik van ga maken)
- Is deze processor goed of zouden jullie een beter aanraden?
Als ik iets over het hoofd heb gezien of als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Dirk
Ik heb mijn huidige game pc al heel wat jaren en ben daarom van plan mijn pc een upgrade te geven. Nou denk ik dat veel huidige onderdelen niet hergebruikt kunnen worden, maar dit zal ik verder toelichten. Mijn huidige systeem is het volgende:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 60,52 | € 60,52 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (KKN1, Closed) | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II Evo 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,52 | ||
Op dit moment speel ik alleen League of Legends en af en toe wat andere spellen, maar niet de meest grafisch intensieve games. Ik zou graag wel LoL weer op de hoogste settings willen spelen en wat nieuwe kunnen spelen (hoeft niet op de hoogste settings). Het nieuwe systeem wat ik in gedachte heb is gebaseerd op de best buy guide desktop en is als volgt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 132,40 | € 132,40 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Monitors | Philips E-line 275E1S Zwart | € 192,14 | € 192,14 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 53,90 | € 53,90 |
| Totaal | € 773,34 | |||
Nu heb ik nog een aantal vraagjes:
- Ik heb een nieuw moederbord toegevoegd, maar zou het ook mogelijk zijn om mijn oude moederbord nog te gebruiken in combinatie met een andere processor? Of is mijn oude moederbord wel aan vervanging toe?
- Kan ik mijn oude voeding nog meenemen naar mijn nieuwe systeem?
- Zijn er nog andere componenten uit mijn oude PC die ik mee zou kunnen nemen naar mijn nieuwe?
- Is de videokaart geschikt voor het spelen van LoL op hoogste settings? (Ik heb ook een nieuwe monitor toegevoegd met Quad HD resolutie waar ik gebruik van ga maken)
- Is deze processor goed of zouden jullie een beter aanraden?
Als ik iets over het hoofd heb gezien of als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Dirk