Ik heb een condensatieketel merk DeDietrich MC 35E, de laatste tijd moet ik om de 4 dagen een beetje water bijvullen want mijn drukmeter gaat van 1,5 naar 0. Mijn radiatoren zijn ontlucht, enige tijd terug werd een nieuwe ontluchter geplaatst maar het probleem blijft bestaan. Volgens de technieker klinkt de expansievat hol en zou dus niet stuk zijn, moest hij dof klinken zit hij vol water. Wie kan me helpen?
Vraag
Beste antwoord (via Ollie79 op 12-04-2023 14:02)
@Ollie79 expansie vat er even af draaien. meestal als er een beetje water erin zit is ie lek.
de overstort vervangen. en daarna wordt het toch echt de warmte wisselaar van de cv ketel.
ik zet mijn geldt in op de laatste net teveel ervaringen. met warmtewisselaars namelijk.
de overstort vervangen. en daarna wordt het toch echt de warmte wisselaar van de cv ketel.
ik zet mijn geldt in op de laatste net teveel ervaringen. met warmtewisselaars namelijk.
Alle reacties
Wisselaar inwendig lek?
Lekkage ergens in een leiding kruipruimte?!
Lekkage ergens in een leiding kruipruimte?!
Je hebt dus ergens een lek. Probeer het systeem zo klein mogelijk te maken door alles wat dicht kan dicht te zetten en dan te kijken of de druk nog steeds daalt. En kijk eens in je kruipruimte als je hem hebt.
Nog een tip:
Cv ketel van het stroom af en de afvoer in een emmer leggen. Dan kun je zien of hij door blijft lopen.
Cv ketel van het stroom af en de afvoer in een emmer leggen. Dan kun je zien of hij door blijft lopen.
Lichtpuntje...
@Ollie79 expansie vat er even af draaien. meestal als er een beetje water erin zit is ie lek.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:44
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> DEI
Even afgezien van de wisselaar, check lang bestaande doorgangen door muren en vloeren. Vaak zit er specie/stuc tegen leidingen waardoor ze gaan door-rotten.
Je verliest grote hoeveelheden water, dus je gaat bij zo'n lekkage echt natte stenen vinden.
Je verliest grote hoeveelheden water, dus je gaat bij zo'n lekkage echt natte stenen vinden.
Op zichtbare vloeren en muren zie ik geen water in de muren, net boven de plint, waarvan je zou denken dat er een lek is
Pagina: 1