ervaringen met abit kg7?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
eind volgende week heb ik eindelijk genoeg $$ om een abit kg7-raid te kopen.
zij er problemen bekend met dit bord? ik zag dat hij nogsteeds een via 686b southbridge heeft. heeft iemand last van de bugs die in deze chip hangen?

en van wie is de usb controller? via of amd?
de via usb poorten van m'n huidige bord zuigen nogal.

voor zo'n slordige 500,- wil ik geen brak bord kopen :D

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 16:24
Op zaterdag 01 september 2001 18:30 schreef weareborg het volgende:
eind volgende week heb ik eindelijk genoeg $$ om een abit kg7-raid te kopen.
zij er problemen bekend met dit bord? ik zag dat hij nogsteeds een via 686b southbridge heeft. heeft iemand last van de bugs die in deze chip hangen?

en van wie is de usb controller? via of amd?
de via usb poorten van m'n huidige bord zuigen nogal.

voor zo'n slordige 500,- wil ik geen brak bord kopen :D
99% van alle AMD borden werken met de VIA 686B chip. Simpelweg omdat er geen goede vervanger voor is van een andere fabrikant. En omdat ze eigenlijk gewoon vrij goed zijn.:) (persoonlijke ervaring bij mij dan. :) )

En de USB controller zit volgens mij in de VIA 686B chip. Maar dit weet ik niet 100% zeker.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 02 september 2001 13:16 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

99% van alle AMD borden werken met de VIA 686B chip. Simpelweg omdat er geen goede vervanger voor is van een andere fabrikant. En omdat ze eigenlijk gewoon vrij goed zijn.:) (persoonlijke ervaring bij mij dan. :) )

En de USB controller zit volgens mij in de VIA 686B chip. Maar dit weet ik niet 100% zeker.
dat dacht ik ook ja alleen een sblive krijgt daar gekloot mee

mijn usb zuigt ook bigtime hiero heb ook 686b :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik heb een KG7. De southbridge is een VIA 686B, dus inderdaad, de USB poorten worden daardoor verzorgd. Maar ik heb er tot nu toe geen problemen mee (geprobeerd: Philips USB CDRW, overzetten foto's digicam via USB). Daaraan moet ik toevoegen dat ik met een Abit KA7 en KT7A wél USB problemen had. Dit leek echter meer een probleem met Abit's moederborden dan met VIA's southbridges, want op een Asus A7V en A7V133 had ik deze problemen niet. Ik ben blij dat het probleem nu opgelost is.

M'n SB Live! geeft ook geen troubles. Het kan nog steeds zo zijn dat je audio gaat skippen bij het kopiëren van bestanden van de ene naar de andere IDE-channel (zie http://www.tweakers.net/nieuws/18135), maar aangezien ik a) niet continu muziek op m'n PC zit af te spelen en b) niet voor m'n lol continu bestanden van 100MB heen en weer zit te kopiëren tussen m'n schijven, heb ik van die 'bug' (het audio-skippen ligt niet echt helemaal aan de 686B, meer aan de SB Live! - het probleem treedt ook op op een Intel i815 mobo) helemaal geen last.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 02 september 2001 14:33 schreef AVL het volgende:
Ik heb een KG7. De southbridge is een VIA 686B, dus inderdaad, de USB poorten worden daardoor verzorgd. Maar ik heb er tot nu toe geen problemen mee (geprobeerd: Philips USB CDRW, overzetten foto's digicam via USB). Daaraan moet ik toevoegen dat ik met een Abit KA7 en KT7A wél USB problemen had. Dit leek echter meer een probleem met Abit's moederborden dan met VIA's southbridges, want op een Asus A7V en A7V133 had ik deze problemen niet. Ik ben blij dat het probleem nu opgelost is.

M'n SB Live! geeft ook geen troubles. Het kan nog steeds zo zijn dat je audio gaat skippen bij het kopiëren van bestanden van de ene naar de andere IDE-channel (zie http://www.tweakers.net/nieuws/18135), maar aangezien ik a) niet continu muziek op m'n PC zit af te spelen en b) niet voor m'n lol continu bestanden van 100MB heen en weer zit te kopiëren tussen m'n schijven, heb ik van die 'bug' (het audio-skippen ligt niet echt helemaal aan de 686B, meer aan de SB Live! - het probleem treedt ook op op een Intel i815 mobo) helemaal geen last.
fijn dat het nu wel goed werkt. heb zelf nooit last van m'n sblive, dus daar maak ik me niet druk over. trouwens, dat ding word binnenkort vervangen door een audigy die die problemen niet heeft neem ik aan...
ik heb hem nu besteld, dus nu maar w8ten :9

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Tja..ik heb ook sblive..ben er persoonlijk zeer tevreden over.. ik ga over 20 daagies ook vor de kg7 uhmz.. alles wat je doet met 100mb..tja ach.. ik werk met bestanden van 500 mb etc... veel grafische bewerking en inderdaad vand hd naar hd kopieren!.. dusseh.. tja.. omdat ik altijd op de hoogte wil zijn van de audio (doe ook muziek etc) wil ik weleens wat meer ween van de audigy..ik vind et nu maar een vaag gebeuren eromheen..kweet neit echt precies wat et inhoud

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1