Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 19:12
Mijn vraag

Ik heb een RTX3070(gigabyte), voorheen kon ik probleemloos gamen met OBS/discord streams aan.
Nu ik dit wil doen crashed alles telkens keer op keer. ook de Game. Als ik in discord Hardware Acceleration uit zet, kan ik daar wel streamen maar echt lekker loopt dat niet.

OBS / Streamlabs doen het beide gewoon niet en blijven crashen...

Een vriend van mij heeft exact het zelfde probleem.. (RTX3070 MSI).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win11 Latest update.
Latest NVIDIA Driver
i7-10700KF
32GB DDR4 2666MHZ
2x 1TB M2 SSD MSI Spatium
Z-490-A
RTX3070
850W V2 Gold Cooler master

(vriend heeft zelfde PC, alleen een MSI 3070.)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Win10, en oudere NVIDIA Drivers geprobeerd

Niets hielp wat ik heb geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Kerstboompje op 09-04-2023 23:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
De videokaart is niet het enige onderdeel in je systeem. Maak eens met Handleiding Pricewatch een lijst van het complete systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Uszka schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:15:
De videokaart is niet het enige onderdeel in je systeem. Maak eens met Handleiding Pricewatch een lijst van het complete systeem.
heb de lijst bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 16:06
Hoe crashed het? Alleen de game? Blijft beeld stilstaan? Reset de PC? Foutmeldingen? Bluescreen? Blackscreen?

Hoe loopt het niet echt lekker als je in Discord de Hardeware Acceleration uitzet? Stottert de stream dan? Valt deze uit? Lage fps?

Sinds wanneer speelt het probleem precies? Is "voorheen" al sinds een jaar of is het pas sinds vandaag? Is er op dat moment iets veranderd in het systeem?

Temperaturen van CPU en GPU (bij het crashen)? Ooit de kast stofvrij gemaakt? Ooit opnieuw koelpasta aangebracht nadat je hem hebt gekocht/gebouwd? Welke koeler zit er uberhaupt op? Doet de CPU fan het wel nog steeds? Doen alle GPU fans het nog? Doen de fans in de kast het nog?

Wat heb je allemaal geprobeerd? Welke drivers heb je allemaal geprobeerd? Wat heeft je vriend allemaal geprobeerd?

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 13:53

Eren

Boss of this gym

OBS is soms vreemd. Meestal een schone installatie lost het op.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
PCBaas schreef op maandag 10 april 2023 @ 00:07:
Hoe crashed het? Alleen de game? Blijft beeld stilstaan? Reset de PC? Foutmeldingen? Bluescreen? Blackscreen?

Hoe loopt het niet echt lekker als je in Discord de Hardeware Acceleration uitzet? Stottert de stream dan? Valt deze uit? Lage fps?

Sinds wanneer speelt het probleem precies? Is "voorheen" al sinds een jaar of is het pas sinds vandaag? Is er op dat moment iets veranderd in het systeem?

Temperaturen van CPU en GPU (bij het crashen)? Ooit de kast stofvrij gemaakt? Ooit opnieuw koelpasta aangebracht nadat je hem hebt gekocht/gebouwd? Welke koeler zit er uberhaupt op? Doet de CPU fan het wel nog steeds? Doen alle GPU fans het nog? Doen de fans in de kast het nog?

Wat heb je allemaal geprobeerd? Welke drivers heb je allemaal geprobeerd? Wat heeft je vriend allemaal geprobeerd?
Game loopt eerst vast, stilstaan. Daarna crash to windows. Geen Blue/Black screen.

Ongeveer 2 maanden terug is het begonnen. En nee niets veranderd in beide systemen.

Temperaturen van de CPU meerdere dagen in de gaten gehouden. Kwam tijdens het gamen niet boven de 60c uit (beide PC's)
Beide PC's met de H100i Elite op de CPU.

En alle fans werken zoals ze horen. Kan ze ook stuk voor stuk aanpassen met software.

We hebben beide schone windows installatie, zowel 10 als 11. Driver 522.25 (12/10/2022) en hoger hebben we geprobeerd. Zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Eren schreef op maandag 10 april 2023 @ 02:05:
OBS is soms vreemd. Meestal een schone installatie lost het op.
helaas niet

na schone windows 10 zowel 11 is het zelfde er nog steeds :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:49

Dhrax

Prog Lord

Je zult toch meer info moeten vergaren over het probleem om het opgelost te krijgen.
Geen BSOD is natuurlijk positief, maar wat zeggen de Windows logs ten tijde van de crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 12:25
Gaat het over 1 specifieke game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Arjant2 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:04:
Gaat het over 1 specifieke game?
nee over alles wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
zoals welke games ? kan Vram een probleem zijn ? op welke resolutie game je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Wolfp4ck schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:37:
zoals welke games ? kan Vram een probleem zijn ? op welke resolutie game je ?
Minecraft
Gta
Fivem (gta dus)
Euro truck sim2
MapleStory

1080p en 1440p beide geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
wellicht geen vram probleem dan, afhankelijk van de shaders op minecraft en mods op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Heb je al geprobeerd om de drivers van Nvidia te verwijderen en dan de STUDIO-driver van Nvidia te installeren, die geeft nl. veel meer recources vrij om te streamen...

Heb hem zelf ook geinstalleerd, werkt bij mij op alle spellen.

Verder doe ik veel met Davinci...

[ Voor 18% gewijzigd door roches op 11-04-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Wolfp4ck schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:05:
wellicht geen vram probleem dan, afhankelijk van de shaders op minecraft en mods op de rest.
Vanilla mc zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
roches schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:10:
Heb je al geprobeerd om de drivers van Nvidia te verwijderen en dan de STUDIO-driver van Nvidia te installeren, die geeft nl. veel meer recources vrij om te streamen...

Heb hem zelf ook geinstalleerd, werkt bij mij op alle spellen.

Verder doe ik veel met Davinci...
Nope ook geen fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
je kan eens kijken op een resource monitor of de 8gb ram van de gpu volledig opgesoupeerd is door streamen / gaming maar vermoed dan niet dat het probleem daaraan zal liggen.
dacht het enkel omdat die andere met de 3070 zelfde issue had en die kaart bekend staat dat ze niet futureproof is ivm de vram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Wolfp4ck schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:10:
je kan eens kijken op een resource monitor of de 8gb ram van de gpu volledig opgesoupeerd is door streamen / gaming maar vermoed dan niet dat het probleem daaraan zal liggen.
dacht het enkel omdat die andere met de 3070 zelfde issue had en die kaart bekend staat dat ze niet futureproof is ivm de vram.
nee VRAM is niet volledig gebruikt
Pagina: 1