Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bestaande schakelaars slim met hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bberndd
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
Mijn vraag:
Ik woon in een jaren 30 huis en ben bezig het slim te maken. Ik zou graag mijn bestaande (gewone) schakelaars (ik wil geen puls) slim willen maken om mijn domme verlichting aan te sturen. De tool moet ingebouwd kunnen worden achter de bestaande schakelaar en kunnen verbinden met een hue Bridge. De schakelaar moet naast bedienbaarheid via telefoon ook gewoon te gebruiken blijven.

Ik heb al flink rondgekeken op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben qua domotica niet heel technisch en zou graag een zo simpel mogelijke oplossing willen. Ik heb wel een aantal philips hue wall switch modules. Ik vind dat die als grote nadeel hebben dat ze op batterij werken. Ik zoek naar een module die je gewoon aan kan sluiten op de bedrading.

Wie zou me alstublieft kunnen helpen?

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er is helaas geen eenduidig overzicht van zigbee-modules die goed samenwerken met Hue. Het beste kun je kijken naar de beschrijving van de fabrikant/winkel. Zo werkt de ZBmini met Hue, maar bij die shop zijn er wel meer compatible modules.

Hier staat ook nog een lijstje, maar die is niet helemaal up-to-date geloof ik.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 12:49
Bij een huis van die leeftijd zou ik in ieder geval eerst even kijken hoeveel ruimte je hebt achter je schakelaar voor een inbouw module, en of je zowel een fase als een nul draad beschikbaar hebt achter je schakelaar.

Overigens: de module hoeft niet achter de schakelaar, die kan ook bij de lamp geplaatst worden, de draden lopen daar immers al heen.