Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerivdm
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-09 08:34
Mijn vraag:

Beste Tweakers,

Momenteel ben ik aan het oriënteren naar een nieuwe camera. Ik heb momenteel een Canon EOS1300D die ik jaren geleden heb gekocht. Deze wil ik graag vervangen, en ook een ietwat compactere camera. Om deze reden ben ik specifiek aan het kijken naar een systeemcamera. Het is nogal een zee van keuze, dus vandaar dat ik mij naar jullie keer voor advies. Qua fotografie doe ik van alles, dus ik wil van lenzen kunnen verwisselen in de toekomst, vandaar dus ook specifiek een systeemcamera.

Belangrijke punten;
- Mogelijkheid om te filmen in 4K en slowmotion.
- Body en lens kit (voor nu een lens waarmee ik in ieder geval veel kanten uit kan).
- Een zo hoog mogelijke resolutie, vanaf 16MP, maar voorkeur ligt bij 20+MP.
- Fatsoenlijke accuduur.
- Touchscreen
- Prijs: €450-€650 (prijs kwaliteit is het meest belangrijk).
- Nieuw, geen 2e hands.

Wat ik al heb gevonden, en wat mij aardige opties lijken;
- Panasonic Lumix GX80 12-32mm (€499)
- Canon M200 15-45mm (€570)

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:35
Zonder nadere wensen en eisen te kennen ik de Canon uitsluiten. De M serie is best wel aardig, maar EOL (lees: dood, alle aandacht gaat naar Canon R en dat past niet qua prijs) . Je zult het dus vermoedelijk doen met de camera's en objectieven moet doen die er nu zijn. Er is een beperkt assortiment en er komt vermoedelijk niets meer bij.

Panasonic heeft meer perspectief qua camera's en objectieven (Olympus heeft ook leuk spul op objectief gebied, ook qua camera's..).

Je uitsluiten van 2e hands is eigenlijk jammer want het zou meer mogelijkheden geven...
MP's klinken leuk maar zijn maar een beperkte toegevoegde waarde. Slechte foto's of video's worden niet beter door een hogere resolutie en andersom.