.
[ Voor 99% gewijzigd door NogNePrutser op 06-05-2024 22:08 ]
[ Voor 99% gewijzigd door NogNePrutser op 06-05-2024 22:08 ]
[ Voor 98% gewijzigd door NogNePrutser op 06-05-2024 22:08 ]
[ Voor 36% gewijzigd door arbraxas op 09-04-2023 21:45 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Dat heb je heel goed overdacht!SuperKris schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:06:
Ik kan niet goed uitleggen hoe dit werkt, maar ik kan wel bevestigen dat je angst misschien gegrond is.
In mijn oude situatie had ik ook een PC die in een stopcontact zat zonder randaarde. De TV in kwestie zat aangesloten op een contact MET randaarde, maar ik durf even niet te zeggen of die TV ook randaarde aan zijn eigen stekker had. Sterker nog, ik weet niet eens meer zeker of de 230V direct de TV in ging of dat er een adapter tussen zat.
Dit resulteerde in soms vreemd HDMI gedrag, en het defect gaan van tenminste 1 HDMI poort. Ik kan het niet aarden van de PC een de defecte HDMI poort niet 1:1 aan elkaar knopen, maar ik kan ook geen andere oorzaak bedenken. De boel was permanent aangesloten en ik gebruikte geen andere apparatuur.
Overigens waren er ook nog andere elektrische verbindingen naar de TV zoals ethernet, kabelantenne, en andere HDMI apparaten zoals de PlayStation. Deze zouden op jun buurt ook weer een bepaalde verbinding met aarde kunnen realiseren. Voor de PC vermoed ik dat er een capacitieve koppeling was tussen de kast en de PC voeding.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq