Snapchat data downloads uitleg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIsaDefinItion_
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-04-2023
Mijn vraag,

Ik heb mijn data gedownload van snapchat. Daar ben ik achter gekomen hoeveel en wat snapchat bewaard.

Wat ik al gevonden heb: ik heb bij mijn Inlog gegevens iets raars ontdekt. Ik zag een IP adres dat mij niet bekend is met device gegeven. Als ik verder kijk zie ik dat de IP adres het zelfde blijft maar dat de device veranderd

Het gaat op een iPhone waar bij 11,8 of 7,2 ik zal een voorbeeld geven hoe dat er ongeveer uit ziet de getalen kloppen dus niet:

Device: Snapcht/13.26.0.36 (Iphone11,8; IOS 17.0.3. Gzip) grpc-c++/1.22.3-c/14.0.0 (ios, cronet_http)

Waarom verander het ip niet maar wel de device en wat kan je met deze beschrijven doen? (IP is internet niet van een router)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je niet Snapchat op meerdere devices staan? Ik kan mij indenken dat de versies in de device-regel ook zullen veranderen na eventuele updates aan de browser of het operatingsystem.

Verder is dit geen Mooie Features vraag :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIsaDefinItion_
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-04-2023
Hoi,

Sorry ik ben hier net nieuw en begrijp niet helemaal hoe dit werk excuses

Ja ik begrijp dat je misschien denk ander ip maar ik gebruik geen apple en heb ook gen produce ten daar van

Vandaar dat ik het er vreemd vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LIsaDefinItion_ welkom op tweakers.

Ik verhuis je topic even naar het juiste hoekje van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Dat gebruikt iemand anders met een iphone jouw snapchat via jouw router of vanaf hetzelfde internet ipadres van je ISP.
Veel providers leveren een gedeeld ipadres.

Meest waarschijnlijke is dat het een van je buren is die bij dezelfde provider zit en naar jouw snapchat kijkt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Misschien handig om je wachtwoord te wijzigen en 2FA te gebruiken als je geen iPhone hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:24:
Dat gebruikt iemand anders met een iphone jouw snapchat via jouw router of vanaf hetzelfde internet ipadres van je ISP.
Veel providers leveren een gedeeld ipadres.

Meest waarschijnlijke is dat het een van je buren is die bij dezelfde provider zit en naar jouw snapchat kijkt.
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor, dat een provider dit zo levert. Ik snap wel dat organisaties gebruik maken een een gedeeld IP, maar twee huishoudens standaard? En dan zou dit alsnog niet zo mogen, want een inlog is altijd toestel/gebruikersgebonden, en niet op IP.

De tip om 2FA aan te zetten kan ik iedereen aanraden. En ook voor elk account die ze maar gebruiken.
Facebook, Instagram, TikTok, Google/YouTube, Tweakers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
ISP's hebben niet voldoende IP-adressen om iedereen een eigen Ipv 4 te geven dus deel je gewoon een ip adres met anderen.
Daar is niets vreemds aan.

Maar ik had het niet helemaal goed gelezen, het gaat helemaal niet over jou ipadres dat door een ander gebruikt wordt maar om een ipadres dat met verschillende devices in je log staat.
Dat komt simpelweg omdat alles wat op de ISP router vanuit een lan komt, naar het internet toe te zien is als komende vanaf dat ipadres.

Heeft verder niets met inlog gegevens of 2FA van in dit geval snapchat te maken.

Waarom dat het ipadres met een iphone in de log staat weet ik natuurlijk niet, maar als jij een publiek toegankelijk deel in snapchat hebt kan iedereen daar bij.
Of het is gewoon een poging jouw snapchat te benaderen wat niet gelukt is.
Of het is iemand die wel de juiste inlog gegevens kent.
Of je bent gehacked.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:56
13.26.0.36 is van Amazon. Is er een mogelijkheid rechtstreeks vanuit Twitch te uploaden naar Snapchat? (Ik gebruik ze zelf niet, dus geen idee.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:52:
ISP's hebben niet voldoende IP-adressen om iedereen een eigen Ipv 4 te geven dus deel je gewoon een ip adres met anderen.
Daar is niets vreemds aan.
Dat zou wat zijn, als de buurman criminele dingen uitvoert.
Wie is er dan aansprakelijk? Hoe komen ze bij de buurman uit? Je kan zelf met de buren beslissen om bijvoorbeeld Wifi te delen. Maar een gedeeld IP-adres met meerdere huishoudens vanuit de ISP heb ik nog nooit gehoord. Dan zou ik als provider eerder een dynamisch IP-adres uitdelen als ik te weinig in de pool zou hebben.

Er zijn door middel van noodgrepen nog wel mogelijkheden om IPv4 blokken te kopen, maar dit is wel voor hoge prijzen, en dan koop je ze van een andere ISP over. Nadeel: IP2location databases moeten dan weer geupdated worden, en tot die tijd denken sommige sites dat je uit een ander land komt, met mogelijke geo-blokkades als gevolg.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dat jij er nog nooit van gehoord hebt zegt niet zo veel.
Het is echter heel gebruikelijk tegenwoordig, bijna alle providers doen het zo.

En dynamische ip adressen uitdelen is niet zo zinvol, alle routers staan normaal gesproken altijd 24/7 aan en dat helpt dynamisch natuurlijk niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:21:
Tja dat jij er nog nooit van gehoord hebt zegt niet zo veel.
Het is echter heel gebruikelijk tegenwoordig, bijna alle providers doen het zo.

En dynamische ip adressen uitdelen is niet zo zinvol, alle routers staan normaal gesproken altijd 24/7 aan en dat helpt dynamisch natuurlijk niets.
Over welke providers heb jij het? Geef eens voorbeelden?
Van de grotere ISP's Ziggo, KPN en XS4ALL (nu KPN) weet ik dat IP-adressen niet gedeeld worden en per huishouden uniek zijn. Mobiel zijn ze dynamisch.

Alle routers mogen wel 24/7 aanstaan, maar in een wijk vinden er wel wekelijks wat mutaties plaats. Andere gateway, iemand die overstapt op andere ISP. En alsnog kan ik mij niet indenken dat de hele pool overvol is.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee hoor ze doen het allemaal, alleen niet voor iedereen.
Dat is een gegroeide situatie, vroeger kreeg iedereen een eigen ip adres, maar toen de ip adressen op begonnen te raken zijn ze overgestapt op gedeelde ip adressen.
Dus velen hebben nog een vast adres maar anderen weer niet.

Af en toe een router die uitgaat en een ander ip adres krijgt zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Je hebt een standpunt ingenomen en probeert nu tegen beter weten is het te onderbouwen.
Ik heb uitgelegd hoe het echt zit en meer kan ik niet voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:34:
Nee hoor ze doen het allemaal, alleen niet voor iedereen.
Dat is een gegroeide situatie, vroeger kreeg iedereen een eigen ip adres, maar toen de ip adressen op begonnen te raken zijn ze overgestapt op gedeelde ip adressen.
Dus velen hebben nog een vast adres maar anderen weer niet.

Af en toe een router die uitgaat en een ander ip adres krijgt zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Je hebt een standpunt ingenomen en probeert nu tegen beter weten is het te onderbouwen.
Ik heb uitgelegd hoe het echt zit en meer kan ik niet voor je doen.
Ik vind het een sterk verhaal. Want zoals ik al zei: Als er illegale activiteiten plaatsvinden? Hoe weet de ISP wie er voor verantwoordelijk is? Er is altijd één verantwoordelijke voor een internetaansluiting. Misschien kunnen organisaties het wel apart aanvragen. Maar als nieuwe gebruiker zou ik niet staan te springen om een IP met een buurtgenoot te delen.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Niet echt een sterk verhaal, de oplossing heet DS lite.
https://nl.avm.de/service...DS-Lite-en-hoe-werkt-het/

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is de uitleg, niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ben(V) schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:45:
Dat is de uitleg, niet de oplossing.
Reageer je nu op mij? :P?
Het is niet voor alle routers dus zomaar beschikbaar. En met vrije routerkeuze wordt het nog helemaal leuk.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het is gebruikelijk op een forum te reageren op de laatste post.
Als je op een andere post reageert dan "quote" je die eerst even.

Ik had niets "ge-ouote" dus dan weet je het antwoord.

* knip*. Dat mag een stuk minder bot.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 10-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 14:36

DataGhost

iPL dev

AW_Bos schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:35:
[...]

Ik vind het een sterk verhaal. Want zoals ik al zei: Als er illegale activiteiten plaatsvinden? Hoe weet de ISP wie er voor verantwoordelijk is? Er is altijd één verantwoordelijke voor een internetaansluiting. Misschien kunnen organisaties het wel apart aanvragen. Maar als nieuwe gebruiker zou ik niet staan te springen om een IP met een buurtgenoot te delen.
Dat heet gewoon CG-NAT en daar is verder geen speciale apparatuur voor nodig bij de klant. Hier merk je normaal ook niks van, het is niet zomaar te onderscheiden van een normaal dynamisch IP, totdat je probeert een thuisserver te hosten. Bij mobiele providers zie je dat veel toegepast worden maar ook normale providers gebruiken dit, vooral op nieuwere aansluitingen. Het zorgt er alleen niet voor dat "de buurman" met zijn eigen device ingelogd zou kunnen zijn op de account van TS.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 10-04-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@AW_Bos
Criminele activiteiten kun je met nat gewoon herleiden. Kwestie van logging en correlatie.

Afaik doen mobile providers dit bijna allemaal en ziggo sinds ze met ipv6 zijn begonnen.

Maar lijkt mij in dit topic niet relevant ivm de user agent

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 10-04-2023 14:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we de IP discussie hier stoppen? We gaan nogal Offtopic en het wordt er niet gezelliger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Misschien zijn het inlog pogingen en geen succesvolle? Maw botjes die proberen in te loggen met random useragents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

laurens0619 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:28:
Misschien zijn het inlog pogingen en geen succesvolle? Maw botjes die proberen in te loggen met random useragents
Ik hoop niet dat die ook zichtbaar gelogd worden voor gebruikers? Het zou weinig meerwaarde hebben als ze niet succesvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
AW_Bos schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:49:
[...]

Ik hoop niet dat die ook zichtbaar gelogd worden voor gebruikers? Het zou weinig meerwaarde hebben als ze niet succesvol zijn.
Ik vermoed dat TS zon privacy download verzoek heeft gedaan, daar zit veel data tussen wat veelal niet interessant is voor een gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

AW_Bos schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:35:
[...]
Hoe weet de ISP wie er voor verantwoordelijk is? Er is altijd één verantwoordelijke voor een internetaansluiting.
Gelukkig is dat juridisch gezien totaal niet het geval, een IP-adres is niet te koppelen aan een persoon. Een persoonsgegeven is het wel, maar bewijs in een strafzaak niet zomaar.

@LIsaDefinItion_: Dat je device verandert is niet vreemd, dat kan een update van je apparaat zijn geweest of zelfs een update van de app. Wat je daar ziet is de user agent; een stukje tekst waarin wat relevante informatie van de verbindende applicatie/browser staat. Deze worden bepaald door de applicatie, dus het zou goed kunnen dat er bij een update van de Snapchat app ineens een andere versie van je telefoon werd herkend.

Lijkt me interessanter wanneer dit was, kun je herleiden of je toevallig op de dagen dat die verbinding gemaakt is ook op dezelfde plek was? Openbare wifi via een of andere dienst die weer een Amazon IP-adres gebruikt is geen hele vreemde verklaring, bijvoorbeeld.
Pagina: 1