Hallo Tweakers,
Ik ben op dit moment bezig om de onderdelen voor mijn eerste build in 7 jaar tijd uit te kiezen.
Graag wil ik jullie mening over deze build. Ik ben benieuw naar jullie meningen/suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil mijn PC voornamelijk gebruiken om te gamen. Mijn voorwaarden zijn hierbij de games op hun hoogst mogelijke grafische instellingen te kunnen spelen, met een adequate framerate (Minimaal 100 FPS)
- Ik weet dat dit i.c.m. raytracing moeilijk te behalen is, maar zie mij dit e.v.t. nog wel gebruiken in combinatie met DLSS (vandaar een lichte voorkeur voor een Nvidia gpu)
- Als hobby heb ik nog het produceren van muziek, maar het is niet nodig mijn build hier volledig op toe te spitsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 3000 euro kosten (exclusief nieuwe monitor). Ik ga hier liever niet al te ver overheen aangezien ik dit al een behoorlijk bedrag vind.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel muis, speakers, toetsenbord, externe geluidskaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wishlist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie bovenstaande. Lichte voorkeur voor een Nvidia GPU i.v.m. raytracing en DLSS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Naast de eisen die ik bovenaan heb benoemd, ben ik van plan het systeem op mijn bureau neer te zetten. Ik vind het (voor een kleine meerprijs) dan ook belangrijk dat de PC er mooi en strak uit ziet. Veel RGB vind ik niet nodig, een klein beetje vind ik wel leuk.
- Ik twijfel echter nog of ik een 4K 32' monitor wil aanschaffen, of een 1440p OLED ultrawide (bijvoorbeeld de Alienware AW3423DWF
- De PC moet enigszins future proof zijn
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van de onderstaande componenten vinden, of ik bijzondere keuzes heb gemaakt, of waar ik veel prestaties laat liggen op bepaalde componenten.
Ik ben op dit moment bezig om de onderdelen voor mijn eerste build in 7 jaar tijd uit te kiezen.
Graag wil ik jullie mening over deze build. Ik ben benieuw naar jullie meningen/suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil mijn PC voornamelijk gebruiken om te gamen. Mijn voorwaarden zijn hierbij de games op hun hoogst mogelijke grafische instellingen te kunnen spelen, met een adequate framerate (Minimaal 100 FPS)
- Ik weet dat dit i.c.m. raytracing moeilijk te behalen is, maar zie mij dit e.v.t. nog wel gebruiken in combinatie met DLSS (vandaar een lichte voorkeur voor een Nvidia gpu)
- Als hobby heb ik nog het produceren van muziek, maar het is niet nodig mijn build hier volledig op toe te spitsen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 3000 euro kosten (exclusief nieuwe monitor). Ik ga hier liever niet al te ver overheen aangezien ik dit al een behoorlijk bedrag vind.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel muis, speakers, toetsenbord, externe geluidskaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wishlist.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie bovenstaande. Lichte voorkeur voor een Nvidia GPU i.v.m. raytracing en DLSS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Naast de eisen die ik bovenaan heb benoemd, ben ik van plan het systeem op mijn bureau neer te zetten. Ik vind het (voor een kleine meerprijs) dan ook belangrijk dat de PC er mooi en strak uit ziet. Veel RGB vind ik niet nodig, een klein beetje vind ik wel leuk.
- Ik twijfel echter nog of ik een 4K 32' monitor wil aanschaffen, of een 1440p OLED ultrawide (bijvoorbeeld de Alienware AW3423DWF
- De PC moet enigszins future proof zijn
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van de onderstaande componenten vinden, of ik bijzondere keuzes heb gemaakt, of waar ik veel prestaties laat liggen op bepaalde componenten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | NZXT N7 B650E Zwart | € 347,75 | € 347,75 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB GAMING OC | € 1.329,- | € 1.329,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z53 RGB - Zwart | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 32,25 | € 32,25 |
| 2 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 24,80 | € 49,60 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 163,91 | € 163,91 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 139,90 | € 139,90 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 298,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.189,26 | ||