Instagram blokkeert steeds meer ongeregistreerde gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Hallo, ik wou even een trend over Instagram ter sprake brengen:

Zelf heb ik er een paar jaar gebruik van gemaakt om contact te houden met een aantal mensen.
Vanwege de nadelen (tijdrovend, verslavend, …) ben ik er wel een aantal keer af geweest en dan terug, deactivatie van de account …
Uiteindelijk heb ik mijn account volledig opgezegd.

Nu is het wel leuk om af en toe een aantal pagina’s van mensen te bekijken en dat is ook (beperkt) mogelijk in je computerbrowser zonder account.
Nu is er hier ook iets veranderd. Terwijl het vroeger mogelijk was om doorheen een pagina te scrollen, werd dit steeds meer beperkt.
Dit zijn de stappen die Instagram doorheen de laatste jaren ondernomen heeft om toegang voor niet geregistreerde gebruikers te beperken.

Een paar jaar geleden: onbeperkt scrollen en bekijken van posts
Beperking 1:
Klikken op thumbnails van posts werkt niet meer. I.p.v. de post krijg je de vraag om in te loggen of te registreren, maar dit valt te omzeilen door met je rechtermuisknop te klikken en selecteren ‘open in nieuw venster’.
Beperking 2:
Beperkt scrollen. Indien je te ver naar beneden scrolt krijg je de vraag om in te loggen of te registreren.
Beperking 3 (vrij recent):
Het bezoeken van een pagina waarvan je de URL kent werkt soms wel maar soms krijg je het bericht: ‘Deze pagina is niet beschikbaar’.
Terwijl het bezoeken van een pagina eerst meestal nog wel lukte, krijg je nu steeds meer het bericht dat de pagina niet beschikbaar is.
Het enige wat momenteel nog steeds werkt is het bezoeken van URL’s die je in een nieuw venster reeds geopend had. Oude posts.

M.a.w. Instagram is de openingen die er voor niet-geregistreerde browser-bezoekers zijn, steeds meer aan het dichtmaken.
Maar waarom zo systematisch gespreid over jaren? Waarom zegt instagram niet gewoon: “Sorry, registreren of je komt er niet in”
Het is alsof ze eerst willen dat je IG als statische website kan bezoeken en dan zeggen ze steeds meer “Ja, eigenlijk willen we dit toch niet”.

Ervaren jullie dit ook zo?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:28

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is toch logisch dat ze iedereen langzamerhand meer pushen richting een account?

Data = geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Ik vind dit jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dan maak je een account aan
En dan zorg je dat je medium het gebruik beperkt tot bv 1uur

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je hoeft het niet te gebruiken. Instagram is je niks verschuldigd. Hun platform, hun regels. Willen ze het langzaam dichtdraaien dan is dat hun goed recht. Dat dat voor jou niet leuk is is vervelend, maar je zult het er echt mee moeten doen. Ik zie dan ook niet helemaal wat je hier nog over zou willen discussiëren; wat je ook praat, het verandert niets ;) En natuurlijk willen ze je teasen en lokken; wat zou jij doen?
Je bent -neem ik aan- volwassen; als je je instagram gebruik niet in de hand hebt dan moet je het volwassen besluit nemen uit de buurt te blijven. En het anders gewoon met mate gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 09-04-2023 14:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54
Zijn van die wrapper sites waarvoor je niet hoeft in te loggen, alleen stories werken niet meer, vroeger kon je die ook bekijken zonder in te loggen.

https://www.picnob.com/profile/tweakersnet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Dankjewel voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben heel makkelijk met dat soort sites: Als je me niet kan bieden voor wat ik bereid ben te betalen, dan ben ik weg.
En aangezien ik Meta niet (te veel) van mijn data wil geven, maak ik geen gebruik van FB of IG.
Natuurlijk werkt het ook andersom: als jouw (belangrijk(st)e) manier van communiceren via een van die kanalen loopt, dan heb je mij dus blijkbaar niets te vertellen, EN je wilt niet horen wat ik te zeggen heb.

Kortom: ik heb wel eens gemerkt dat er steeds minder te vinden is op een FB of IG, maar ik heb er geen seconde last van gehad. En het zal mij ook niet raken als die kanalen op enig moment alleen nog maar te bezoeken zijn via hardware van Meta.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
Tja... heel wat mensen gebruiken sociale media i.p.v. email, maar gelukkig kan ik toch een aantal wel op de normale manier (email) bereiken.
Het lijkt ook dat elk platform een tijd populair is en daarna verhuist een grote groep mensen naar een ander platform. Facebook -> IG -> TikTak... En over een paar jaar is het weer iets anders.

Misschien inderdaad het beste te laten voor wat het is.
Pagina: 1