Toon posts:

Ik zou bijna een compleet nieuwe computer kopen!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En dan een intel proc met 100% intel chipset en geen enkel 3de ranks component meer!
Sinds ik m'n huidige comp heb(specs volgen) heeft deze nog geen 2 weken achter elkaar stabiel gedraaid, ik moest er elke keer weer iets aan knutselen om hem draaiende te houden.
Sinds een week heb ik bij alles wat ik uitvoer blauwe schermen, vandaag m'n geheugen uitgewisseld maar dat bleek het probleem niet te zijn. :? :(
De computer bestaat uit:
Asus A7V133 op KT133A chipset met bios versie 1005A.
AMD Athlon 1ghz@1ghz.
Diamond Viper 770 Ultra.
1x el cheapo 128MB PC133, echt super spul, komt nog uit m'n PII 350 bak. :)
1x Spectek (el cheapo with name :?) 256 PC133.
Maxtor 20GB UDMA 100 7200rpm.
Creative Soundblaster Live! Value oem.
2x el cheapo (Nexus :?) 10mbit netwerkadapter.
Aopen 50x CD-rom.
LiteOn 12x10x32 burner.
Proc temp, idle: 45 graden, full load: 50/52.
Case temp, 25/30 graden.

Zoals ik al eerder zei, dit systeem heeft nog geen 2 weken achter elkaar stabiel gelopen, ik kon het tot nu toe wel verhelpen, maar wat dit nu voor gezeik is weet ik ook niet
:(

Ik ga nu toch twijfelen aan AMD want met intel systemen heb ik NOOIT problemen.
Ook op m'n werk hebben we nooit problemen met intel systemen, daarin tegen komen er regelmatig mensen terug met AMD systemen. :(
Misschien heb ik het mis, maar dan wil ik toch wel eens weten waarom AMD zoveel gezeik oplevert tov intel... :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
trek 1 van die stringetjes mem er eens uit.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 18:19 schreef smvs het volgende:
trek 1 van die stringetjes mem er eens uit.
dat had ie al geprobeerd zei 'ie :)

ik heb hier aan amd k6-2 systeem en dat is super stabiel, alleen is r af en toe wat stuk gegaan, maar dat lag zeker niet aan amd :)

Verwijderd

ik wordt hierom vast geflaimed..maar hoe dan ook zou ik die maxtor 3e rangs spul eruit gooien 8)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

alweer een systeem met een Asus A7 serie bord wat niet goed draait.... veel topix daarover, zeg!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

JJJ

En waarom is het altijd de processor? AMD heeft hier geen fuck mee te maken lijkt me...

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
andere videokaart misschien?
ik heb ook veel last met mijn p2 met een diamond viper v770 (noultra)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[edit]
hier stond onzin

Verwijderd

Ik had de Asus A7V-E en een Viper V770 Ultra .Elke game crashte. Bleek dat de Viper V770 Ultra niet stabiel draait op 4x AGP. Verander de jumper settings op je Viper en in Moederbord Bios handmatig de AGP op 2x zetten. Bij mij waren meteen opgelost. Of koop een Leadtek Geforce 2 Pro, loopt lekker stabiel hier.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Heb je de bios al geflasht?
Al gedacht aan de 686B bug (icm. Soundblaster Live!)?
Welk OS gebruik je eigenlijk?
Al geprobeert zonder netwerkkaarten?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik gok ook maar wat mensen :)
Ik word een beetje moe van m'n computer daarom weet ik niet meer pcies waar ik het in moet zoeken :(
Ennuh, maxtor 3de ranks? Bedoel je niet seagate?
Ik heb 2 seagate schijven moeten terug sturen in de tijd dat ik deze maxtor schijf had... Op m'n werk kregen we ook veel seagates terug, vandaar dat we nu alleen nog maar maxtor doen.
Maar anyway, sinds veel AMD gebruikers bij ons klagen zoek ik het daarin.
Zou het ook nog de via chipset kunnen zijn? Daar hoor ik ook nie veel goeds over, keb alleen geen idee wat er mis mee is.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 01 september 2001 18:25 schreef JJJ het volgende:
En waarom is het altijd de processor? AMD heeft hier geen fuck mee te maken lijkt me...
Idd :) beetje flamerig topic dit. :(

Zal gewoon wel een brak stuk hardware inzitten maar lijkt me uitgesloten dat dat de processor is! :Z

Aangezien je de mem. al geprobeerd zou je de rest van je sys ff moeten checken en hoe je dat doet lees je in de http://gathering.tweakers.net/forum/find

Succes... :7

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op zaterdag 01 september 2001 18:31 schreef D.Patty het volgende:
Ik had de Asus A7V-E en een Viper V770 Ultra .Elke game crashte. Bleek dat de Viper V770 Ultra niet stabiel draait op 4x AGP. Verander de jumper settings op je Viper en in Moederbord Bios handmatig de AGP op 2x zetten. Bij mij waren meteen opgelost. Of koop een Leadtek Geforce 2 Pro, loopt lekker stabiel hier.
Niet zo gek ook, de TNT2 kaarten kunnen niet hoger dan 2X AGP.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 18:32 schreef SiGNe het volgende:
Heb je de bios al geflasht?
Al gedacht aan de 686B bug (icm. Soundblaster Live!)?
Welk OS gebruik je eigenlijk?
Al geprobeert zonder netwerkkaarten?
Bios is 1005A, de nieuweste voorzover ik weet.
Die bug icm met soundblaster live lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, de soundblaster heeft al sinds het begin in m'n systeem gezeten en nooit voor problemen gezorgt.
Ik heb nu windows 98se, ME en 2000 gehad in de afgelopen week maar allemaal gaven ze problemen.
Netwerk kaarten hebbik erook al uit gehaald, niets opgelost :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 18:32 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Idd :) beetje flamerig topic dit. :(

Zal gewoon wel een brak stuk hardware inzitten maar lijkt me uitgesloten dat dat de processor is! :Z

Aangezien je de mem. al geprobeerd zou je de rest van je sys ff moeten checken en hoe je dat doet lees je in de http://gathering.tweakers.net/forum/find

Succes... :7
Heel erg lollig :Z :Z
Moet ik al m'n problemen in 1 zoekopdracht proppen ofzo??
Dat werkt dus niet, als ik nu wist waar ik het ongeveer in moest zoeken kon ik de search wel gebruiken.

Verwijderd

Je hebt een ouwe videokaart op een veel sneller systeem. Daarnaast nog eens 2 goedkope netwerkkaartjes en een Soundblaster Live! Je hebt er dus 4 mogelijke problemen ingebouwd en je klaagt over AMD en Asus. Je computer is een rommeltje. En je geheugen mag wel super draaien in een PII maar dit systeem vraagt toch wat andere dingen.

Heb je überhaupt al aan een andere voeding gedacht?
Je systeem is een zooitje. Blame it on yourself!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Op zaterdag 01 september 2001 18:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De Viper 770 kon je geloof ik met een jumper op 4x AGP zetten.

Verwijderd

VIA Chipset misschien, zou met een moederbord met andere chipset fabrikant op te lossen zijn. Is maar een gedachte. Probeer eens een bord zonder VIA chippies..

Verwijderd

Ga 's met een vriend jullie computers uit elkaar
halen en onderdelen swappen... 8-)

Misschien kom je er zo achter wat een slecht stukje
hardware is, en wat je zeker moet houden... :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 19:09 schreef biobak het volgende:

[..]

De Viper 770 kon je geloof ik met een jumper op 4x AGP zetten.
Dat kan Inderdaad, alleen is dat niet aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 19:13 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Ga 's met een vriend jullie computers uit elkaar
halen en onderdelen swappen... 8-)

Misschien kom je er zo achter wat een slecht stukje
hardware is, en wat je zeker moet houden... :)
Dit kan ik op m'n werk doen.
Ik heb hier echt geen extra geheugen liggen, komt ook van m'n werk, en nee de componenten die we voor test doeleinden gebruiken verkopen we niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 18:37 schreef okidokie het volgende:
Je hebt een ouwe videokaart op een veel sneller systeem. Daarnaast nog eens 2 goedkope netwerkkaartjes en een Soundblaster Live! Je hebt er dus 4 mogelijke problemen ingebouwd en je klaagt over AMD en Asus. Je computer is een rommeltje. En je geheugen mag wel super draaien in een PII maar dit systeem vraagt toch wat andere dingen.

Heb je überhaupt al aan een andere voeding gedacht?
Je systeem is een zooitje. Blame it on yourself!
Die oude video kaart gaat mooi wel als een trein, ik ken nog geen spel dat ie niet trekt.
Die 2 goedkope netwerk kaartjes werken ook goed.
Soundblaster Live! heeft ook nog nooit voor grote problemen gezorgt.
Ik klaag niet over AMD, ik weet alleen niet waar ik het anders in moet zoeken, met Asus heb ik trouwens geen enkel probleem, kzou niet anders meer willen!
En als jij me kunt vertellen dat m'n computer een rommeltje is, nodig ik je hierbij uit hem schoon te maken :+

Nee, ff serieus.
Ik bouw wekelijks computers waarvan een klein aantal AMD proc's heeft(dit heeft andere redenen), maar een groot aantal van de computers die terug komen hebben AMD proc's.
Zelf heb ik ook meer moeite om AMD systemen goed te configureren en soepel te laten draaien dan Intel systemen.
Ik ben hier niet AMD de grond in aan het boren, ik wil gewoon een oplossing voor mijn problemen, des noods koop ik een Intel proc met bijpassend mobo.

Verwijderd

Maar ja, zegt dat iets over AMD of over jou, no offence btw!?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
bah weer a7v neem msi

Verwijderd

Het zou best wel eens je mobo kunnen zijn die via chipies voldoen niet altijd aan alle normen. als je toch zoveel pc's bouwt dan is het mischien is interesant om op de volgende site te kijken www.uxd.nl die gasten hebben spul waarmee je snel kan uitvinden wat er nu brak is in je pc'tje

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik zou toch eens met die videokaart proberen knoeien, AGP apperure size veranderen, fast writes uitzetten, AGP 2x,...

voldoende wattage in de voeding? (waarschijnlijk wel) kijk anders de spanningen eens na in bios of zo, wordt niet te warm/koeler niet goed geplaatst? irq probleem? (intel chipsets zijn vooral op dit gebied veel beter dan VIA)

heb je dit ook met minimum aantal hardware? (videokaart+mobo+proc+1 dimm+hd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel aan de via chipset...
Het mobo zelf zal wel goed zijn, nog nooit echt problemen gehad met wat voor Asus product dan ook.
Stel nu dat het wel m'n mobo is dat voor al dit gelazer zorgt, dan kan ik natuurlijk leuk een MSI bord kopen met de zelfde chipset maar dan heb ik de kans om tegen de zelfde problemen aan te lopen...
Misschien moet ik es kijken voor een mobo met AMD chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 22:32 schreef C64 het volgende:
Het zou best wel eens je mobo kunnen zijn die via chipies voldoen niet altijd aan alle normen. als je toch zoveel pc's bouwt dan is het mischien is interesant om op de volgende site te kijken www.uxd.nl die gasten hebben spul waarmee je snel kan uitvinden wat er nu brak is in je pc'tje
Thanks voor deze! Ik zal er zeker even naar kijken!

• El Martino
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Weet je heel zeker dat beide reepjes geheugen goed zijn? Heb je ze al getest met MemTest? Ik had veel problemen en heb m'n (no-name) geheugen 5x (!) moeten omruilen voordat ik foutloos geheugen had. M'n pc loopt nu weer als een zonnetje :)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 22:38 schreef catfish het volgende:
ik zou toch eens met die videokaart proberen knoeien, AGP apperure size veranderen, fast writes uitzetten, AGP 2x,...

voldoende wattage in de voeding? (waarschijnlijk wel) kijk anders de spanningen eens na in bios of zo, wordt niet te warm/koeler niet goed geplaatst? irq probleem? (intel chipsets zijn vooral op dit gebied veel beter dan VIA)

heb je dit ook met minimum aantal hardware? (videokaart+mobo+proc+1 dimm+hd)
Mjah, de video kaart is in dit geval wel het laatste waar ik aan zou denken.
Die gekke ouwe viper 770 ultra gaat als een banaan, van the sims tot quake III en varianten, dat maffe ding heeft er geen enkele moeite mee!
Keb een 300W voeding in m'n PC hangen, wel een erg brak ding want het is al de 2de, heb al een 350W Enermax bij space-promotion besteld maar ze stuurde me een 300W Zalman. |:(
Verder heb ik de standaard hardware in m'n PC hangen.
mobo, cpu, 1hd, 2 reepjes PC133 memory, spectek+noname en het heeft nog nooit echt grote problemen gegeven.

Vage zooi allemaal, van de een op de andere dag begon ik blauwe schermen te krijgen bij alles wat ik deed, dan zou je toch denken aan het geheugen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 22:51 schreef _Martijn_ het volgende:
Weet je heel zeker dat beide reepjes geheugen goed zijn? Heb je ze al getest met MemTest? Ik had veel problemen en heb m'n (no-name) geheugen 5x (!) moeten omruilen voordat ik foutloos geheugen had. M'n pc loopt nu weer als een zonnetje :)
Laat ik zeggen dat ik 'bijna' zeker weet dat ze goed zijn, nouja, goed in de zin van het geeft geen problemen maar er is beter...
Ik heb de 256mb spectek en 128mb noname vervangen voor een 128mb M-tek om te testen, hier lag het niet aan.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
SB Live kaart kan een probleem zijn.. bios update en driver update van je geluidskaart en moederbord kunnen dit probleem waarschijnlijk oplossen..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd wel eerder gehoord van die bug in de via chipset icm sb live geluidskaarten, maar wat doet die bug?
Wat ik hier had (ja, het lijkt opgelost) leek helemaal nergens op, ik had werkelijk geen idee waar ik het moest zoeken behalfe ik die gekke via chipset en ik beschuldigde ten onrechten AMD |:(

Verwijderd

Stappenplan: (zo ga ik tewerk)

1. Controleer alle kabels (doh!)
2. Gooi al het onnodige eruit (netwerk sjit, video, sb...
zorg ook dat een eventuele onboard sb uit staat!!!)
Misschien moet je maar even proberen een andere videokaart erin te zetten. Ik heb een S3Trio 4mb AGP te leen! ;)
3. Zorg voor nieuwste drivers (voor VIA niet 4in1 vergeten)
4. Gooi 1 voor 1 extra dingen erbij (sounblaster etc..)

Heb je ook dingen aangesloten via USB???

Verwijderd

Ik had met MSI en Asus heel veel problemen , met m'n Epox NIETS . Echt een top merk . De Iwill zijn zelfs nog beter

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zaterdag 01 september 2001 18:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Onzin, waar haal je dat nu weer vandaan ?
TNT2 M64 gehad was volledig AGP 4x compatible.

Volgende keer eerst denken, voordat je onzin uitkraamt.

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhh uhm... Ik heb windows 98se opnieuw geinstalleerd en het probleem is weg!
Ook heb ik m'n HD opnieuw in 2 partities verdeeld, daar zal het niet aan gelegen hebben maar ik moest het toch ergens zoeken.
Ik heb windows pas opnieuw geinstalleerd nadat ik m'n geheugen had uitgewisseld, zou het kunnen dat windows problemen overhoudt aan brak geheugen nadat je het eruit haald? Nu heb ik windows dus geinstalleerd met goed werkend geheugen en het gaat als een tiet!

• Wietse
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Ja hoor, gaan we weer, "ik begin nu toch wel te twijfelen aan AMD" |:( ... Waarom altijd AMD, slaat echt helemaal nergens op, heb je wel eens nagedacht hoeveel onderdelen in een pc zitten die dit soort problemen kunnen veroorzaken?

Don't always blame it on AMD :Z

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:49
het ligt mischien aan mij maar het lijkt wel of de meerderheid van de instabiele pc's een asus mobo hebben.
ik heb zelf net geupgrade (nieuw mobo cpu en geheugen)
en mn pc is opeens heel erg stabiel. hij heeft in de week dat ie nu draaid niet 1 keer chrasht. dat lukte me dus niet met mn oude asus mobo (nieuwste bios) ik had een K7VT slot1 met een athlon 800 classic.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo zeer dat m'n PC instabiel is, hij gaf gewoon een zooi wazige voor mij onverklaarbare problemen.
En als je gewend bent aan een intell PII 350 waar je nooit problemen mee had, en dan ineens heb je een AMD en een zooi problemen, is het toch niet zo gek dat je dan aan AMD twijfelt :?

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op zaterdag 01 september 2001 19:22 schreef D.Patty het volgende:

[..]

Dat kan Inderdaad, alleen is dat niet aan te raden.
Ehhh okay explain...

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
voor 1000 piekies neem ik je systeem van je over... heb je nergens meer last van... :)

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Oké: ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ik heb denk ik nog wel wat nuttigs te melden heb...

Ik ben zelf in het bezit van een AMD TB 800 + A7V. Ik heb hier zelf eeeeeeel veel mee zitten rotzooien voordat het 100% rockstable was.
De nieuwere A7V-133 bezit een 686B southbridge chip. In combinatie met een SB Live!-kaart veroorzaakt dit iig in Win2K datacorruption; ik weet niet of dit ook geldt in Win98 (ik denk gewoon van wel!).
Hiermee is alles bij jou wel te verklaren: met je oude config wilde hij op een gegeven moment niet meer normaal draaien (omdat bepaalde essentiele bestanden gewoon corrupt waren). Na een schone installatie waren alle corrupte bestanden weg en draaide je compu weer lekker!

Er zijn op het internet diverse patches voor deze bug te vinden. Op www.viahardware.com is naast de NODIGE via 4-in-1 drivers ook nog een 686B bug fix te downloaden: http://download.viahardware.com/viapfd100.exe

Op deze site, http://english.braziliantech.com/ vind je heeeel veel nuttige dingen over de A7V-serie. Kijk hier ook es ff rond.

Ik weet zeker dat je probs zo verholpen zijn!

Cheers, Gavro

Whoo-ah.

• DizzyD
  • Laatst online: 13-02-2025

DizzyD

DUS . . .

Al geprobeerd je geluidskaart te verwijderen. Bij een Abit KT7(a) geeft dit namelijk ook wel eens problemen ....

KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE

• DizzyD
  • Laatst online: 13-02-2025

DizzyD

DUS . . .

Natuurlijk kunnen ook de andere componenten de boosdoeners zijn. Probeer je systeem eerst zo kaal mogelijk te installeren (geen geluidskaart, een geheugenmodule, etc. inclusief standaard BIOS settings) om vervolgens opnieuw je besturingssysteem te installeren. Geen problemen ---> nieuw component plaatsen etc.

Het liefst nog met een standaard VGA-kaartje om zodoende te checken of er instellingen voor in de BIOS voor je VGA-kaart gewijzigd dienen te worden.

Wanneer met een standaard VGA-kaartje (en verder zo'n kaal mogelijk systeem) nog steeds problemen ondervind betreffende de instabiliteit dan zal er hoogst waarschijnlijk toch iets met de chipset van je moederbord aan de hand wezen.

KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb dit topic zo es zitten door lezen en tering heej wat een gezeur hier over amd etc.

1 je heb geheugen wat gewoon brak is m-tec etc sjees hoezo klote spul.
2
je kreeg m niet stabiel ligt toch echt puur aan je eigen kunnen, heb hier zelf ook een a7v133 met een tb 1,4 plus nog een server staan met een p3 550 beide draaien rock solid,

tevens heb ik met de mijn a7v133 nog geen enkel probleem gehad.
tis gewoon een kwestie van goed configureren.

bv absoluut geen kaart in je 2e pci slot stoppen om dat je onboard promisse controller daar al aan hangt en dat vindt ie niet leuk, doe je t wel kun je blauwe schermen verwachten.

heb hier ook m-tec geheugen in gehad, wat een slecht spul was dat zeg, omgeruild voor beter geheugen nu (infineon) draait super nu.

en die southbridge bug ook nog nooit last van gehad met me sblive, zoniet onder 2k dan wel, me, 98 of xp.

anyway, alvorens je dus weer problemen heb geef niet zozeer amd de schuld maar kijk eerst wat r verder nog in zit en hoe t geconfigureert is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 00:54 schreef gavro_g het volgende:
Oké: ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ik heb denk ik nog wel wat nuttigs te melden heb...

Ik ben zelf in het bezit van een AMD TB 800 + A7V. Ik heb hier zelf eeeeeeel veel mee zitten rotzooien voordat het 100% rockstable was.
De nieuwere A7V-133 bezit een 686B southbridge chip. In combinatie met een SB Live!-kaart veroorzaakt dit iig in Win2K datacorruption; ik weet niet of dit ook geldt in Win98 (ik denk gewoon van wel!).
Hiermee is alles bij jou wel te verklaren: met je oude config wilde hij op een gegeven moment niet meer normaal draaien (omdat bepaalde essentiele bestanden gewoon corrupt waren). Na een schone installatie waren alle corrupte bestanden weg en draaide je compu weer lekker!

Er zijn op het internet diverse patches voor deze bug te vinden. Op www.viahardware.com is naast de NODIGE via 4-in-1 drivers ook nog een 686B bug fix te downloaden: http://download.viahardware.com/viapfd100.exe

Op deze site, http://english.braziliantech.com/ vind je heeeel veel nuttige dingen over de A7V-serie. Kijk hier ook es ff rond.

Ik weet zeker dat je probs zo verholpen zijn!

Cheers, Gavro
Ik heb in zowel win98se, ME en win2k gelazer gehad, het vreemde is dat dit van de een op de andere dag gebeurde zonder dat ik m'n PC heb uitgebreid met nieuwe hardware, en zelfs de bios niet heb geweizigd.
Maare kan 'data corruption' blauwe schermen veroorzaken? Wat jij verteld klinkt vrij logisch, als het ook allemaal waar is.
Keb windows nu weer opnieuwe geinstalleerd en alles werkt, vraag me niet hoe!

Anyways, zooi replies hier!
Thanks iedereen! :7

Verwijderd

GVD voor de laatste keer amd is net zo stabiel als intel , amd's bugs lijst is 10 keer zo kort als die van intel ( processor ) en de via kt133a is een van de braktste athlon chipsets vanwege die 686B bug daar komt nog eens bij dat creative live ! al een ruk kaart is voor eenv via ktXX chipset veel fouten en moet in pci slot 3 geplaatst zijn voor optimaal resultaat. die 770 kan ik niet over oordelen geen ervaring mee. dus doe nou eens gvd je huiswerk voordat je weer op amd gaat zeiken of probeer eens een sis of ali of amd chipset , het risico om over te stappen naar een ander mobo met zelfde chiset lijkt mij beetje vreemd aangezien daar de bug ook gewoon aanwezig is...

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 02 september 2001 13:53 schreef Darkman het volgende:
GVD voor de laatste keer amd is net zo stabiel als intel , amd's bugs lijst is 10 keer zo kort als die van intel ( processor ) en de via kt133a is een van de braktste athlon chipsets vanwege die 686B bug daar komt nog eens bij dat creative live ! al een ruk kaart is voor eenv via ktXX chipset veel fouten en moet in pci slot 3 geplaatst zijn voor optimaal resultaat. die 770 kan ik niet over oordelen geen ervaring mee. dus doe nou eens gvd je huiswerk voordat je weer op amd gaat zeiken of probeer eens een sis of ali of amd chipset , het risico om over te stappen naar een ander mobo met zelfde chiset lijkt mij beetje vreemd aangezien daar de bug ook gewoon aanwezig is...
Whehehe waarom gaan die dingen dan allemaal stuk, worden er minder Athlons+ Duron's verkocht dan celly''s alleen al, en willen grote spelers als Dell ze ook al niet? Denk je nou ech dat er helemaal niets aan de hand is. Doe is zoeken op athlon en zie welke problemen er zijn... ik zeg niet dat athlon's zo verrot zijn, maar er zijn zeker wel iets meer prob's dan bij de huidige intel bakkies.. en waar dat door komtt maakt niet uit, het blijft een amd gebasseerde computer :( Ik heb mijn hoop op de 760 gezet, als die het goed doet, is dat een doorbraak en kan iedereen amd eindelijk serieus gaan nemen. En niet alleen de paar tweakers die een amd kopen, ik bedoel die miljoenen mensen met pc's die het markt aandeel moeten vergroten. Heeft dus geen fuck met "amd roelt" te maken, krengen moeten namelijk, of ze roelen of niet, net als intelletjes eerst verkocht worden! :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Op zondag 02 september 2001 14:09 schreef nigelator het volgende:
en willen grote spelers als Dell ze ook al niet?
omdat zij een leuk dealtje met intel hebben :)

ehhehm wat meneer zegt is helemaal juist. Met AMD cpu's is niets mis, het is grotendeels de VIA chipset die er een zootje van maakt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 02 september 2001 14:13 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

omdat zij een leuk dealtje met intel hebben :)

ehhehm wat meneer zegt is helemaal juist. Met AMD cpu's is niets mis, het is grotendeels de VIA chipset die er een zootje van maakt.
En die amd's moesten niet zo makkelijk in de brand gaan en breken.. dat scheelt een hoop.. al is dat natuurlijk "user failure" ;)

• gavro
Op zondag 02 september 2001 13:47 schreef Roefoes het volgende:

[..]
Maare kan 'data corruption' blauwe schermen veroorzaken?
Als er een paar belangrijke dll-etjes corrupt zijn heb je heel gemakkelijk BSOD's. Ik iig wel!

Probeer die bugfix maar es (en kijk ook ff rond op die andere site). Laat me weten of het bij jou ook werkt!

Whoo-ah.

Verwijderd

kan het zijn dat je je geheugen uit die oude 350 (fsb = 100)
per ongeluk op 133 hebt draaien? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouja! M'n systeempje draaid echt fantastisch nu!
Kweet alleen niet wat nu het probleem was, heb al m'n hardware laten zitten, niet eens verplaatst!
Ok, op het geheugen na.
Maar kan windows problemen overhouden aan brak geheugen dat je vervangen hebt?
Als dat zo is snap ik al wat het probleem was, ik heb m'n geheugen vervangen maar windows niet opnieuw geinstalleerd, dat deed ik later pas en toen werkte m'n systeem weer super.

:? :? :? :? :?

Anyways hij doetut weer! >:)

Ennuh die bugfix laat ik maar ff zitten, systeempje werkt nu goed en ga er geen overbodige 'bugfixes' opzetten, alleen maar kans op meer problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 14:39 schreef skiewiel het volgende:
kan het zijn dat je je geheugen uit die oude 350 (fsb = 100)
per ongeluk op 133 hebt draaien? :)
Nee dat geheugen is al PC133, loopt ook nog op cas2, niks mis mee.

• gavro
Als ik jou was zou ik wel die bugfix installen... datacorruption treed laangzaam op ejj, get it: pas na een aantal weken/maanden zijn die bestanden weer corrupt... als het een paar weken duurde heb je pech: windows herinstalleren.

Tis jouw keuze, maar ik weet welke ik zou maken (of je maakt een ghost-backup... maja die raakt naar 3 keer ook weer corrupt :o)

Whoo-ah.

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zaterdag 01 september 2001 18:25 schreef JJJ het volgende:
Ik dacht toen ik op die topic klikte meteen aan AMD, op 1 of andere manier ;)

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Mijn pc (spec's zie sig) heeft ook nog nooit lekker gedraait sinds ik hem gekocht heb.. Ik heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd dat als ik naar een LAN ga ik maar moet zien of ik mee kan doen of niet.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 02 september 2001 16:39 schreef Sabbath het volgende:
Mijn pc (spec's zie sig) heeft ook nog nooit lekker gedraait sinds ik hem gekocht heb.. Ik heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd dat als ik naar een LAN ga ik maar moet zien of ik mee kan doen of niet.
Voor jou geldt zelfde als topic starter.. gewoon blijven proberen.. er is namelijk een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 15:50 schreef gavro_g het volgende:
Als ik jou was zou ik wel die bugfix installen... datacorruption treed laangzaam op ejj, get it: pas na een aantal weken/maanden zijn die bestanden weer corrupt... als het een paar weken duurde heb je pech: windows herinstalleren.

Tis jouw keuze, maar ik weet welke ik zou maken (of je maakt een ghost-backup... maja die raakt naar 3 keer ook weer corrupt :o)
Ik kan natuurlijk ook een mobo zonder via chipset kopen...
Zat net ff die socket A chipset roundup van Anandtech te lezen, die SiS735 (DDR) komt er goed uit qua performance.

Eerst maar es die via bug fix installen :(

• gavro
Tja... das natuurlijk ook een optie! LOL... maja, als je niet het geld ervoor hebt.. dan is die fix wel handig

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb het geld wel voor een nieuw mobo, maar de vraag is, is dat het waard?
Want nu loopt m'n systeem gewoon goed zonder dat ik er een cent aan heb uitgegeven!

• gavro
Als ik jou was zou ik het niet doen... geld opsparen voor een Hammer :9~

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 18:44 schreef gavro_g het volgende:
Als ik jou was zou ik het niet doen... geld opsparen voor een Hammer :9~
Hammer :? :?

• LordMithril
  • Laatst online: 18-08 21:49
Op zondag 02 september 2001 20:05 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hammer :? :?
yep de "sledgehammer" en "clawhammer".
dat zijn de nieuwe x86-64 procesoren van AMD die kunnen zowel 32 als 64 bit proggies aan :9~ en draaien dacht ik ergens rond de 2 a 3 Ghz (weet het niet zeker)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zal beter naar je moederbord kijken wat de probleem is, en niet naar de proc..

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 02 september 2001 21:04 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

yep de "sledgehammer" en "clawhammer".
dat zijn de nieuwe x86-64 procesoren van AMD die kunnen zowel 32 als 64 bit proggies aan :9~ en draaien dacht ik ergens rond de 2 a 3 Ghz (weet het niet zeker)
STOP!... Hammer Time!!.. Quote: MC Hammer :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik iets gemist? Ik zie hier ineens iedereen HAMMER HAMMER! schreeuwen!
Kzal es ff searchen :)

Verwijderd

Nou,
sorry dat ik het zeg hoor, maar je hebt er ook wel een partij oude troep ingezet, an als het niet oud was, goedkope troep.
Waarom denkt nu iedereen dat een supersnelle bolide kunt maken met 2e keus onderdelen ??????

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 22:13 schreef Hooi het volgende:
Nou,
sorry dat ik het zeg hoor, maar je hebt er ook wel een partij oude troep ingezet, an als het niet oud was, goedkope troep.
Waarom denkt nu iedereen dat een supersnelle bolide kunt maken met 2e keus onderdelen ??????
Het enige wat echt achterhaald is, de Viper 770.
De rest is niet 'oud', hooguit goedkoop.
Ik had het toen der tijd ook niet ruim :( Had misschien even moeten wachten met het hele systeem te bouwen tot ik wat betere componenten kon kopen.
Maar ff over die Viper, ik heb tot nu toe helemaal geen problemen met dat maffe ding gehad, hij voldoet prima voor mij dus zie ik ook niet in waarom hij aan vervanging toe is, tenzij die echt problemen veroorzaakt.

• gavro
Met wachten op hammer, bedoelde ik ook wachten tot de sledge/claw-hammer uitkomen en dan een bijpassend mobo kopen (die hebben geen northbridge meer: is geintegreerd in de cpu :9~).
Het zou zonde zijn om nu een nieuw mobo kopen... ff w88 en dan een heel nieuw systeempie maken.
Hammer + chipset staan gepland voor de tweede helft van volgend jaar, maar er zijn al geruchten dat het naar voren geschoven wordt door intels quest voor de 2 GHz... Sledgehammer gaat dus (DENK IK) beginnen bij 2 GHz en dan met een PR-rating (performance rating, weet je het nog??) van 3500 ofzo (wat gelijk is aan 3,5 Ghz van intel...hmm).

Begin een beetje off-topic te raken, sjorrie.

Nog suc6 met je systeempie! >:)

Whoo-ah.

Verwijderd

2 dingen...gooi die SB Live eruit (heeft bij een vriend van me ENORM geholpen) en zet Win2k op je PC...heb je dat egdaan samen met de nieuwe Via 4in1 drivers, dan kan er niets meer fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Die soundblaster Live! gaat er niet uit tenzij jij een goede vervanger weet.
En ik heb win2k + 98se (dualboot, duh!) met laatste drivers maar win2k vertikt het gewoon, start soms niet op en als het opgestart is heb ik het idee dat ik met een 486 bezig ben!
M'n systeem is dus nog steeds niet in orde :(

Ik heb niet echt zin om op die Hammers te gaan wachten, en buiten dat, ze zullen ook wel retuh duur zijn, en dan nog maar te zwijgen over de mobo's....

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 15:50 schreef gavro_g het volgende:

Die bugfix zit tegenwoordig toch standaard in de nieuwe VIA 4-1 drivers? Tenminste ik dacht dat ik dat op de site van via had gelezen. Ik zit hier trouwens zo af en toe nog wel met het probleem dat me pc compleet vastloopt bij het kopieeren van grote bestanden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• gavro
Die bugfix zit er bij versie 4.32 nog niet in d8 ik hoor, misschien dat ie wel in 4.33 aanwezig is...

Ik heb idd ook nog steeds na het kopieren van grote bestanden dat mijn compu zo traag als dikke stront loopt. Daar heb ik ook nog geen oplossing voor gevonden. Alhoewel, er is wel een optie: de A7V flashen met de sofwarematige raid bios (te vinden op braziliantech of tweakhardware). Ik ga dit doen zodra ik het geld heb om nog eenzelfde hd te kopen :'(

Whoo-ah.

Pagina: 1