Beste tweakers-leden,
Net als velen ben ik ook bezig met verduurzamen. Ik heb in totaal 5 offertes mogen ontvangen. Drie daarvan ligt de prijsverhouding boven de 1.9. Ik heb ze laten verlopen. Nu heb ik twee partijen (tevens waren ze op bezoek) waarbij de prijsverhouding gunstig is./f/image/3yfSaE8AiyDm75zv5R7kAxVY.png?f=fotoalbum_large)
Orientatie: Oost
Helling: 0.2 graden
Hoogte: 5.7 m:strip_exif()/f/image/URTJ69tOUy41PpflpsQUn7C5.jpg?f=fotoalbum_large)
1 fase/f/image/bK4203XQKPOO4CETEqcNeB2l.png?f=fotoalbum_large)
De tweede partij biedt geen string omvormer aan. Dus lijkt mij een no-brainer voor de eerste partij te gaan. Wat ik jammer vind is dat partij 1 maar 8 panelen biedt. Tijdens het gesprek bekeken wat de beste opstelling was. Zuid opstelling of oost-west opstelling. Kennelijk passen er maar 8 panelen op bij de oost-west opstelling. Ik wou 12 panelen. Ik weet niet wat betreft zuid opstelling.. Partij 1 biedt 12 panelen.
Zie hier de foto’s.
/f/image/J7a28tsclsD9hatY0CdE1unS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UwL86lOCM8H3IIovf75ejQyq.png?f=fotoalbum_large)
Wat is jullie advies betreft de twee offertes en de opstelling?
Net als velen ben ik ook bezig met verduurzamen. Ik heb in totaal 5 offertes mogen ontvangen. Drie daarvan ligt de prijsverhouding boven de 1.9. Ik heb ze laten verlopen. Nu heb ik twee partijen (tevens waren ze op bezoek) waarbij de prijsverhouding gunstig is.
Foto's
/f/image/3yfSaE8AiyDm75zv5R7kAxVY.png?f=fotoalbum_large)
Orientatie: Oost
Helling: 0.2 graden
Hoogte: 5.7 m
Beschikbare (dak)ruimte
48m²Schaduw
Minimaal. Er steken enkele pijpen uit de dak.Jaarverbruik
Ongeveer 2400 kWh in 2022, maar dat zal meer worden, omdat ik ook plannen heb om warmtepomp lucht/lucht erbij te doen dit jaar.Huidige elektriciteitsaansluiting
:strip_exif()/f/image/URTJ69tOUy41PpflpsQUn7C5.jpg?f=fotoalbum_large)
1 fase
Budget en doel
Prijsverhouding <~1.5. Het budget maakt niet uit. Liefst het dak vol leggen.Wie gaat het project uitvoeren
Uitbesteden.Bijhouden van data
Lijkt me leuk en handig in verband met defect. Ik kan het dak niet opklimmen.Reeds verkregen offertes
/f/image/bK4203XQKPOO4CETEqcNeB2l.png?f=fotoalbum_large)
Regio
TwenteDe tweede partij biedt geen string omvormer aan. Dus lijkt mij een no-brainer voor de eerste partij te gaan. Wat ik jammer vind is dat partij 1 maar 8 panelen biedt. Tijdens het gesprek bekeken wat de beste opstelling was. Zuid opstelling of oost-west opstelling. Kennelijk passen er maar 8 panelen op bij de oost-west opstelling. Ik wou 12 panelen. Ik weet niet wat betreft zuid opstelling.. Partij 1 biedt 12 panelen.
Zie hier de foto’s.
/f/image/J7a28tsclsD9hatY0CdE1unS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UwL86lOCM8H3IIovf75ejQyq.png?f=fotoalbum_large)
Wat is jullie advies betreft de twee offertes en de opstelling?
[ Voor 10% gewijzigd door kawingchin op 12-04-2023 22:02 . Reden: inleiding ]