Momenteel gebruik ik een op android gebaseerde mediaspeler (Kodi 18.5) om 4k bluray bestanden mee af te spelen. Dit loopt allemaal via mijn Yamaha AV receiver over de HDMI kabel. 4K beeld gaat vanuit de AV receiver naar de TV en uiteraard wordt geluid (meestal 5.1 of DTS) via de receiver gespeeld.
Omdat de mediaspeler onbetrouwbaar werkt overweeg ik om een windows gebaseerde mini PC aan te schaffen met minimaal een Intel UHD 630 grafische chipset.
Ik twijfel echter of deze ook 5.1 audio via de HDMI of DP uitgang kan geven. Helaas kan ik nergens een eenduidig antwoord geven. Iemand ervaring met een op Windows gebaseerde mini PC als mediaspeler?
Omdat de mediaspeler onbetrouwbaar werkt overweeg ik om een windows gebaseerde mini PC aan te schaffen met minimaal een Intel UHD 630 grafische chipset.
Ik twijfel echter of deze ook 5.1 audio via de HDMI of DP uitgang kan geven. Helaas kan ik nergens een eenduidig antwoord geven. Iemand ervaring met een op Windows gebaseerde mini PC als mediaspeler?
[ Voor 10% gewijzigd door Rob Loos op 09-04-2023 11:29 ]
Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2