Mini Windows PC als mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Loos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 13:50
Momenteel gebruik ik een op android gebaseerde mediaspeler (Kodi 18.5) om 4k bluray bestanden mee af te spelen. Dit loopt allemaal via mijn Yamaha AV receiver over de HDMI kabel. 4K beeld gaat vanuit de AV receiver naar de TV en uiteraard wordt geluid (meestal 5.1 of DTS) via de receiver gespeeld.
Omdat de mediaspeler onbetrouwbaar werkt overweeg ik om een windows gebaseerde mini PC aan te schaffen met minimaal een Intel UHD 630 grafische chipset.

Ik twijfel echter of deze ook 5.1 audio via de HDMI of DP uitgang kan geven. Helaas kan ik nergens een eenduidig antwoord geven. Iemand ervaring met een op Windows gebaseerde mini PC als mediaspeler?

[ Voor 10% gewijzigd door Rob Loos op 09-04-2023 11:29 ]

Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:01
UHD 630 gaat nog net niet lekker met 4K60. Beter pak je een cpu met UHD 730 zoals de i3-12100/13100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een hp elitedesk met dan wel een ryzen 5 er in... doet 't uitstekend als kodi afspeelbak (media wordt door plex geserveerd vanaf de NAS)
ben nog niks tegen gekomen wat die niet wil spelen..

En m'n denon avr hangt met een dp - > hdmi adapter er aan.. ook dat gaat allemaal feilloos

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:48
Zoals hierboven al aangegeven, de HDMI uitgang van UHD 630 is versie 1.4 en doet dus maximaal 4K @ 30 Hz. Dan moet je dus zoals @SMSfreakie gaan werken met een losse DP -> HDMI 2.0 adapter of er op letten dat deze geïntegreerd zit op je beoogde Mini PC. UHD 730 ondersteunt native HDMI 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:03:
Zoals hierboven al aangegeven, de HDMI uitgang van UHD 630 is versie 1.4 en doet dus maximaal 4K @ 30 Hz. Dan moet je dus zoals @SMSfreakie gaan werken met een losse DP -> HDMI 2.0 adapter of er op letten dat deze geïntegreerd zit op je beoogde Mini PC. UHD 730 ondersteunt native HDMI 2.1
tja ik heb er geen hdmi direct op zitten.. Al is er wel een flex i/o met hdmi is.. maar goed te lui om te kopen / wisselen want nu werkt het ook perfect

404 Signature not found