Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goed dimbare en warm instelbare gu10 spots

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:01
Mijn vraag
ik ben op zoek naar goed dimbare en warme GU10 spots welke op het minimale niveau nog weinig licht produceren, mijn huidige spots vind ik de minimale opbrengst nog te fel. Daarnaast wil ik ze warm (minimaal 2200k maar liefst de optie voor warmer) en koel in kunnen stellen.

Mijn plan is om scenes in te kunnen stellen met mijn bestelde Homey. Ik ga er zelf vanuit dat het een smart lampen moeten zijn, maar domme verlichting icm een smartschakelaar is voor mij net zo'n goed optie.

Het gaat om 12 lampen totaal en moet zeggen dat ik Heu eigenlijk te prijzig vind, maar er voor over heb indien de alternatieven matig zijn.

Ik loop met name vast op het dimbare gebied, ik kan eigenlijk nergens waarden voor het minimale dimniveau vinden.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

VySio schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:31:
Mijn vraag
Daarnaast wil ik ze warm (minimaal 2200k maar liefst de optie voor warmer) en koel in kunnen stellen.
Moet dit los van het dimniveau zijn? Of wil je dat de lampen warmer worden naarmate ze verder gedimd worden? In dat laatste geval zou ik voor warmglow GU10's gaan in combinatie met een goede slimme dimmer. Daarmee haal je waarschijnlijk een betere lichtkwaliteit voor een lagere prijs dan met 12 Hue-spots. Je hebt al warmglow-spots met CRI>90 voor zo'n €5 per stuk.

Zeker als je ze alle 12 tegelijk aan wilt sturen is 1 slimme dimmer veel logischer dan 12 Hue's die je vervolgens toch als 1 groep gaat aansturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 09-04-2023 18:23 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
Wat @Gizz zegt. Ik heb overal in huis Philips warmglow en het is echt heel prettig licht. Zowel om in te koken e.d. als als sfeerverlichting als ze gedimd zijn. Ik stuur wel alles aan met gewoon 'domme' dimmers.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:01
Super! Daarom ben ik toch weer blij dat ik om tips vraag. Ik ga dit eerst in mijn badkamer proberen, als het bevalt doe ik dit ook in de woonkamer (2 schakelpunten).

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik geef deze even een schopje.

Ik heb een serie warmglow lampen van Philips. Maar de warmglow functie werkt niet i.c.m. een zigbee ecodim dimmer.

Ook lijkt het erop dat de lampen helemaal niet zo vel kunnen, ondanks ik ze op de ecodim op max heb staan.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen of hoe dit op te lossen valt?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Wachten... zijn de lampen wel fel als je ze zonder dimmer aansluit? Zo niet, dan moet je lampen met meer vermogen kopen en ligt het niet aan de dimmer.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wachten...
Gizz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:16:
@Wachten... zijn de lampen wel fel als je ze zonder dimmer aansluit? Zo niet, dan moet je lampen met meer vermogen kopen en ligt het niet aan de dimmer.
Ja zonder dimmer zijn ze denk ik 30 procent feller (dus als ik ze koud in een gu10 fitting doe.

Dus dan zijn de lampen zelf niet krachtig genoeg zeg jij? Mij lijkt juist dat de lamp het dan wel in zich heeft, maar de dimmer het niet voor elkaar krijgt. Kun je dit uitleggen hoe dat zit?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Wachten... nee, ik zei dat als ze dan niet feller worden je lampen met meer vermogen moet kopen. Maar ze worden wel feller :)

• Wachten...
Gizz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:51:
@Wachten... nee, ik zei dat als ze dan niet feller worden je lampen met meer vermogen moet kopen. Maar ze worden wel feller :)
Excuus, te snel gelezen :)

Heb net even Ecodim gebeld, en zij zeggen dat er 2 chips in die Philips zitten, en dat het daardoor mis gaat (zeker met die warmglow).

Dat zou echter wel echt vervelend zijn, want dan moet ik duurdere lampen kopen die compatible zijn. Ik hoopte juist wat te besparen door lampen aan een dim module te hangen.

Pagina: 1