Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autisme_tech
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08 13:15
Na de zoveelste windows 11 crash ben ik er klaar mee en heb ik mijn game laptop voorzien van Ubuntu met daarop steam out of the box in de ubuntu store. Zijn er mensen die ervaring hebben met steam en proton op linux? Eventueel tips waar ik op zou moeten letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:30

Cyphax

Moderator LNX
Welke games speel je? Zolang je niet online multiplayer shooters wilt spelen heb je vrij veel kans op slagen tegenwoordig. Op https://www.protondb.com/ kun je checken of je games allemaal zouden moeten werken en hoeveel moeite dat eventueel kost. Soms werkt een titel niet met de nieuwste versie van Proton, maar wel met een oudere versie, dus het kan zijn dat je af en toe een andere Proton-versie moet proberen voor het werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 09-04-2023 10:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autisme_tech
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08 13:15
Cyphax schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:32:
Welke games speel je? Zolang je niet online multiplayer shooters wilt spelen heb je vrij veel kans op slagen tegenwoordig. Op https://www.protondb.com/ kun je checken of je games allemaal zouden moeten werken en hoeveel moeite dat eventueel kost. Soms werkt een titel niet met de nieuwste versie van Proton, maar wel met een oudere versie, dus het kan zijn dat je af en toe een andere Proton-versie moet proberen voor het werkt.
Ik speel voornamelijk games als planet coaster, planet zoo. Ik zag dat die op protondb de status gold hebben. Ik ga het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor als je weer terugkomt, pak gewoon Windows 10, loopt als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Autisme_tech schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:22:
[...]

Ik speel voornamelijk games als planet coaster, planet zoo. Ik zag dat die op protondb de status gold hebben. Ik ga het eens proberen :)
Ahja, Frontier Developments. Ik heb die planet-games nog niet gespeeld van hen maar wel Elite: Dangerous en die draaide "prima" op mijn laptop onder Proton. Qua compatibility en stabiliteit dan. Alleen kan de hardware het niet lekker aan.:P
Navi schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:30:
Voor als je weer terugkomt, pak gewoon Windows 10, loopt als een zonnetje ;)
Waar moet ie naar upgraden over 2,5 jaar dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:43:
[...]

Ahja, Frontier Developments. Ik heb die planet-games nog niet gespeeld van hen maar wel Elite: Dangerous en die draaide "prima" op mijn laptop onder Proton. Qua compatibility en stabiliteit dan. Alleen kan de hardware het niet lekker aan.:P

[...]

Waar moet ie naar upgraden over 2,5 jaar dan? :)
Windows 11, als de bugs eruit zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Navi schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:52:
[...]

Windows 11, als de bugs eruit zijn ;)
De bugs zitten wellicht in drivers waarvan je maar moet hopen dat het wordt opgelost ooit, ik zou er nog steeds niet voor downgraden, behalve als je om de een of andere reden per se Windows wil hebben draaien op je PC, maar I don't relate to that :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 09-04-2023 22:47 ]

Pagina: 1