Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Topicstarter
Mijn allereerste keer dat ik Uber heb gereserveerd.

Ik ga volgende week maandag 17 April naar Amerika toe. New York overstap via Washington DC.

Ik heb de Uber app en ik heb voor donderdag 20 April 2023 een Uber besteld. Vanuit mijn hotel naar LaGuardia Airport om 05:00 in de ochtend. Ik ga die dag voor 1 dagje naar Washington DC met American Airlines en aankomst is op Ronald Reagan Airport.

In de app staat dat mijn rit is gepland en op mijn creditcard is een reservering terug te zien van €0,00,- van uber rides amsterdam nl, terwijl de rit $89 koste. Komt de betaling nog en hoef ik verder niks meer te doen? Er staat dat de chauffeur tot 05:05 blijft wachten bij het hotel.

Ik wilde met het openbaar vervoer gaan, ik neem een Metro card Unlimited 7 dagen, maar dat is een paar keer overstappen vanaf mijn hotel. Ik dacht met de Uber ga ik rechtstreeks en zonder gedoe naar LaGuardia Airport. Er staat 39 minuten bij reistijd bij Uber app. Hoef ik ook geen zorgen te maken als ik 05:00 met de metro moet en dat duurt 1 uur 33 minuten.

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-04-2023 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat is precies je vraag? :)

Voor je creditcard hebben ze een reservering van 0 gedaan om te checken of de creditcard info klopt en de kaart nog actief is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
YakuzA schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:26:
Wat is precies je vraag? :)

Voor je creditcard hebben ze een reservering van 0 gedaan om te checken of de creditcard info klopt en de kaart nog actief is.
Ik hoef dus verder niks te doen en ik zie in de Uber app dat de rit is gepland. Ik hoef dus niet aan de chauffeur te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05 09:11
Anoniem: 762779 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:40:
[...]

Ik hoef dus verder niks te doen en ik zie in de Uber app dat de rit is gepland. Ik hoef dus niet aan de chauffeur te betalen?
Nee, gaat automatisch straks via je creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:40:
[...]

Aan het eind krijg je waarschijnlijk, naast je overzicht van de kosten die van je CC afgehaald zijn, ook nog de vraag om te tippen, iets wat (helaas) in de VS standaard is (tegen de 20%).

Technisch gezien niet verplicht, maar als zeer asociaal beschouwd als je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus bijna 17,8 US (20%) Dollar aan fooi? Ik geef hem dus 20 dollar of mag ik dit zelf weten? De rit heeft me al 89 US Dollar gekost.

Op de terugreis kom ik aan op LaGuardia Airport om 19:15 landing op de 20ste April met American Airlines. Dus dan ga ik wel terug met het openbaar vervoer naar mijn hotel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:27
Als je de overstap ruimer had gepland had je die dag de stad al kunnen zien. Nu moet je weer heen en weer. (Achteraf nutteloze informatie, ik weet het 😏)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
richard1074 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:14:
Als je de overstap ruimer had gepland had je die dag de stad al kunnen zien. Nu moet je weer heen en weer. (Achteraf nutteloze informatie, ik weet het 😏)
Ik ga 1 dag je erop uit. Ik had inderdaad beter moeten inplannen. Ik heb gezien en gehoord dat alles wat je wilt zien in Washington DC vlakbij elkaar is. Ik neem in Washington DC de metro blauwe lijn vanaf Ronald Reagan Airport en ben in 25 minuten bij het "White House". Ik neem 1 dag kaart met het openbaar vervoer met Unlimited reizen voor 13 US Dollar voor 1 dagje in Washington DC.

Ik land om 09:15 in Washington DC Ronald Reagan Airport en mijn vertrek is vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 naar New York LaGuardia. Ik vlieg met American Airlines Airbus A320 en heeft me €260 gekost met reserveringskosten inbegrepen van €29,90, + €20 voor 2 stoelen.

Ik dacht nu ik toch naar Amerika op vakantie ben, heb ik ook meteen Washington DC gezien. Ik hoef dan niet apart nogmaals op vakantie voor Washington DC

Ik heb geen koffer bij me, een kleine 11.6-inch notebook-tasje bij me

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 09-04-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Anoniem: 762779 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:17:
[...]

Ik ga 1 dag je erop uit. Ik had inderdaad beter moeten inplannen. Ik heb gezien en gehoord dat alles wat je wilt zien in Washington DC vlakbij elkaar is. Ik neem in Washington DC de metro blauwe lijn vanaf Ronald Reagan Airport en ben in 25 minuten bij het "White House". Ik neem 1 dag kaart met het openbaar vervoer met Unlimited reizen voor 13 US Dollar voor 1 dagje in Washington DC.

Ik land om 09:15 in Washington DC Ronald Reagan Airport en mijn vertrek is vanuit Washington DC Ronald Reagan Airport om 18:00 naar New York LaGuardia. Ik vlieg met American Airlines Airbus A320 en heeft me €260 gekost met reserveringskosten inbegrepen van €29,90, + €20 voor 2 stoelen.

Ik dacht nu ik toch naar Amerika op vakantie ben, heb ik ook meteen Washington DC gezien. Ik hoef dan niet apart nogmaals op vakantie voor Washington DC

Ik heb geen koffer bij me, een kleine 11.6-inch notebook-tasje bij me
Off-topic, maar zo’n Lime fiets / step is ook ideaal om de Mall en alles daaromheen te bekijken.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je nog kunt cancellen: neem een bus dag-tocht als je dan toch in een dag iets van DC wil zien. Gaan er zat, je stapt om een uur of 6:30 op ergens in Manhattan, en ‘s avonds ben je weer terug. Is veel en veel goedkoper, en veel minder gedoe, je wordt gewoon in een bus langs de leuke plekken gereden en iemand vertelt er nog wat bij ook.

(Sorry voor het ongevraagde advies!)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurkentrekker op 10-04-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 13:40
Kurkentrekker schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:35:
Als je nog kunt cancellen: neem een bus dag-tocht als je dan toch in een dag iets van DC wil zien. Gaan er zat, je stapt om een uur of 6:30 op ergens in Manhattan, en ‘s avonds ben je weer terug. Is veel en veel goedkoper, en veel minder gedoe, je wordt gewoon in een bus langs de leuke plekken gereden en iemand vertelt er nog wat bij ook.

(Sorry voor het ongevraagde advies!)
Manhatten > DC is al 4 uur ofzo toch? Lijkt me wat ver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:43:
[...]

Manhatten > DC is al 4 uur ofzo toch? Lijkt me wat ver
Klopt, maar wat denk je dat het je in tijd kost om heen en weer te vliegen? Van deur tot deur (voorzover je daarvan kunt spreken) is het ongeveer even lang, maar wel een stuk goedkoper en een stuk relaxter reizen. En veel beter voor het milieu ook.

Edit: TS geeft aan dat hij om 05:00 vertrekt naar het vliegveld en om 9:15 landt in DC. Dan moet je nog uitstappen, naar de stad en de interessante dingen, dus die staat niet voor 11:00 tegenover het witte huis. Tegen die tijd heb je Arlington al gezien als je de bus trip neemt.
Wat TS voorstelt is een dag waarop hij twee keer zes uur gaat reizen, om van 11:00-16:00 in de stad te kunnen zijn. (Want als hij om 19:15 weer op laguardia landt dan kun je ook niet echt even lekker dineren in DC…). Het is zijn eigen dag, maar ik zou het anders aanpakken (en heb dat ook gedaan toen ik een weekje in NY was).

[ Voor 41% gewijzigd door Kurkentrekker op 10-04-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 762779 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:09:
Dus bijna 17,8 US (20%) Dollar aan fooi? Ik geef hem dus 20 dollar of mag ik dit zelf weten? De rit heeft me al 89 US Dollar gekost.
Mag je zelf weten, gaat achteraf digitaal, dus klik aan wat je wil.

In restaurants is het verhaal anders, maar dat gaat redelijk offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 17:19

Dido

heforshe

Fly-guy schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:15:
Technisch gezien niet verplicht, maar als zeer sociaal beschouwd als je het niet doet.
offtopic:
Heel erg off-topic, maar ik denk dat er een essentiele letter "a" is weggevallen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dido schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:20:
[...]

offtopic:
Heel erg off-topic, maar ik denk dat er een essentiele letter "a" is weggevallen ;)
Zou niet weten waar je het over hebt.... O-) (aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is maar 1 uur en 19 minuten vliegen een afstand van 344 KM. Het komt op hetzelfde neer. Ik heb geen koffer mee op die dag dus zal ik meteen door kunnen lopen.

Ik kan niet meer annuleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 10-04-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ah, in dat geval, geniet er van! De national mall is mooi, en vergeet zeker niet een van de musea daar te bezoeken. Air and space is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:28:
Ah, in dat geval, geniet er van! De national mall is mooi, en vergeet zeker niet een van de musea daar te bezoeken. Air and space is een aanrader!
Maar helaas voor TS wel voor 2/3 dicht wegens verbouwing. Nog steeds de moeite waard, maar toch. Het museum van Natural History is een goede tweede wat mij betreft. En mocht je je nog vervelen, een gratis rondleiding in het Capitool is ook wel grappig (van te voren online plaats reserveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 16:04
Er is geen metro naar Laguardia, dus laatste stuk is altijd met de bus/taxi. De vaste prijs met yellow cab vanaf JFK naar de stad is 75$ + fooi, Laguardia is iets dichterbij de stad (Manhattan) zou dus wat goedkoper kunnen zijn. Ik kan mij vanaf LaGuardia 40-60 euro met Uber herinneren, 30-60min.

Je zou ook de avond van tevoren bij je hotel een car service kunnen regelen, dit is waarschijnlijk dezelfde prijs als een taxi. Overigens is een Uber op elk moment van de dag niet ver weg in NYC.

Wat betreft de betaling, die komt later in een keer met de fooi.
Pagina: 1