ik zit op een internaat waar de wifi slecht is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennomertens
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-04-2023
beste mensen

is er iets dat ik internet kan kopen waar er geen kabels moeten voor gelegt worden of in de muur gestoken worden in belgië

help me aub

groetjes menno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 17:10
Wat heb je zelf al gevonden?
Al een gezocht naar een 4/5G router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennomertens
ik heb zelf al opgezocht maar ik vind alleen die waar je kabels moet voor leggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Blokker_1999

Full steam ahead

mobiel internet, op voorwaarde dat mobiele ontvangst goed is. Anders is er geen oplossing.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennomertens
en waar kan ik dat aan schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:48
Starlink

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Op internet en in een winkel die MiFi routers verkoopt.

Moet je uiteraard wel zelf een mobiel abonnement afsluiten met een simkaart en voldoende databundel om erin te stoppen, want voor niets gaat de zon op.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 09-04-2023 09:09 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:06
* knip* voegt niks toe.

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 10-04-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja er is dat iets je internet kan kopen. Het is de internetkoop winkel van Elon met geen kabels.
Maar buiten zit dat denk je budget.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Zou kunnen, maar de conclusie is abject. Wellicht is het een heel jong iemand die niet echt begrijpt hoe het werkt op Tweakers, of een heel oud iemand die dat ook niet begrijpt of zomaar iemand die geen idee heeft hoe het op Tweakers met al die hoogbegaafde nerds werkt.. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 10-04-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:00
Aangezien je in Belgie zit, bijvoorbeeld dit abonnement: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/home-flybox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:12
Eén regel, zoveel vragen:

wat betekent 'waar de wifi slecht is' ?
Zitten er 300 mensen op?
Is het signaal goed maar de internetverbinding traag?
Is de internetverbinding goed maar staat de router in het tuinhuisje en wonen jullie 300 meter verderop achter twee betonnen muren?
Ziet het internaat dit ook als probleem, zijn ze welwillend om mee te denken in oplossingen?
Zijn er meer mensen die willen helpen, bijvoorbeeld door euro's in te leggen, hoeveel hebben jullie dan te besteden?

Zoveel vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennomertens
Tarquin
er zitten veel mensen op 1 modem waardoor de wifi heel slecht word
en ze willen niet helpen met dit probleem dus dacht ik om zelf wifi aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08
mennomertens schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:14:
Tarquin
er zitten veel mensen op 1 modem waardoor de wifi heel slecht word
en ze willen niet helpen met dit probleem dus dacht ik om zelf wifi aan te schaffen
Dan kom je uit op een reeds voorgestelde optie als deze:

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:55

Prx

Wat wil je er allemaal op doen? Alleen gamen, of ook veel Netflix streaming of downloaden?

Hoeveel budget heb je er voor over per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mennomertens op tweakers.net verwachten we net wat meer eigen inzet dan je nu gegeven hebt. Met wat relatief simpele zoekopdrachten zou je zelf ook een heel eind gekomen moeten zijn.

Zou je vanaf nu niet alleen informatie willen halen, maar ook brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:38
Mobilus Unlimited Premium
Eerste jaar 33,99 eu, daarna 49,99eu per maand. Dat in je telefoon en hotspot als je laptop wilt gebruiken.

Wel enkel persoonlijk gebruiken en niet iedereen op je hotspot laten om problemen met te veel data gebruik te voorkomen.

Je bundel is 300gb, daarna lager snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyriel85 op 10-04-2023 11:55 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hebben meerdere mensen ook problemen met internetten en wifi?
Je kan het bereik meten met een Wifi-analyzer op je telefoon.

Als meerdere mensen problemen hebben, kan je toch collectief even naar de beheerder stappen, en overtuigen dat het wifi signaal brak is? Ik zou niet zelf zomaar gaan investeren in een dure eigen oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 10-04-2023 13:23 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
wat voor een internaat is het? Is het er ééntje waar paps en mams 15.000 euro per jaar voor betalen? Of een internaat omdat je stoute dingen hebt gedaan (sorry voor het overdrijven, maar je begrijpt mijn punt wel.)

In het laatste geval kun je niets met wifi doen. daarvoor heb je een beheerder nodig die je toegang geeft tot het bekabelde netwerk om zo een extra accesspoint aan te sluiten. Zelfs als dat lukt hoeft het no geen garantie voor verbetering te zijn, want miischien hebben ze het allertraagste internetabbonnement.

de beste oplossing is een dikke 4g databundel in Belgie af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
@mennomertens WIFI is de techniek waarmee je je telefoon tablet computer etc laat verbinden met een ander wifi apparaat welke een internet verbinding heeft. Ik wist dat jongeren het woord wifi gebruiken voor internet, maar ben ik zelf nog niet eerder in het wild tegengekomen.

Je zou kunnen kijken
1 wat staat er nu voor een apparaat dat verbinding met internet heeft, vaak zijn dat modems met een wifi functionaliteit.
Daar een goede router met wifi bij plaatsen kan al veel verschil maken, het instellen is te doen maar liever door iemand die het in een paar minuutjes gedaan heeft :)
Er zouden zelfs twee routers met elk een eigen wifi naam en channel ver van elkaar af neergezet kunnen worden, dan spreid je de belasting per apparaat.

2 powerline adapter, die verbind je met een netwerkkabel aan je modem en steek je in het stopcontact, elders steek je net zo'n apparaatje in het stopcontact, die twee kastjes communiceren over de normale stroomdraden. Let op als er veel afstand of vertakkingen zijn kan dit ook vertragen en echt snel zal het niet worden, maar kan uitkomt bieden.

3 wifi koop je niet, maar je kan wel zelf een data abonnement nemen voor je telefoon oid (sim kaartje). Dan betaal je zelf maandelijks kosten en heb je zelf een eigen verbinding. Dit moet je natuurlijk wel kunnen betalen en je moet dan wel ontvangst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Aanname: TS is nog minderjarig en heeft geen vaste bron van inkomsten want zit op een internaat. Ik kan zo snel de leeftijd niet vinden voor afsluiten abonnement in België maar dit zal waarschijnlijk ook via ouders / verzorgers van TS moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik denk dat de betere optie is om met alle internaat bewoners geld bij elkaar te leggen en en betere modem te kopen.
Evt een paar accespunten erbij zodat je mesh hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

D-dark schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:40:
Ik denk dat de betere optie is om met alle internaat bewoners geld bij elkaar te leggen en en betere modem te kopen.
Evt een paar accespunten erbij zodat je mesh hebt.
Maar ook dan zit er een groot verschil tussen een vrijwillig of onvrijwillig verblijf, en in welke structuur.

Als je verplicht in een internaat zit dan zit daar gewoon een IT-beheerder die de minimale infrastructuur heeft aangelegd om de diensten draaiend te houden en ga je echt niet geregeld krijgen dat ze een consumenten mesh netwerkje aansluiten. Sterker nog, dat zou een enorm veiligheidsrisico zijn en zullen ze actief blokkeren (tenzij je dit zelf doet op een MiFi modem).

Maar aangezien TS totaal geen informatie geeft en denkt dat je WiFi kunt kopen hebben we toch echt eerst wat meer informatie nodig voor we een passend advies kunnen geven.
Pagina: 1