Windows 10 schakelt voortdurend automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinsella95
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-04-2023
Weet niet of ik bij het juiste forum zit. Als dat niet zo is, dan sorry. Ik kon niet direct een passend forum vinden.

Ik werk met een windows 10 computer. Loopt al twee jaar als een zonnetje. echter sinds twee weken heeft de pc de nare gewoonte om bij 5-15 minuten inactiviteit, ja het varieert, automatisch uit te schakelen.

Nochtans staat bij 'Energiebeheer en Slaapstand' duidelijk aangevinkt in Slaapstand 'Bij gebruik van netstroom slaapstand van pc inschakelen na 20 minuten'. Nergens staat iets over computer uitschakelen. Vraag me af of dat ook kan. Toch zet mijn pc zichzelf ineens uit. Nooit eerder deze issue gehad. Niets nieuws geïnstalleerd de laatste tijd.

Heel vervelend want er staat ook een Plex server op met zelfs de optie om op afstand films te bekijken, maar daar heb ik nu geen ruk want zonder activiteit springt de pc al na een paar minuten uit.

Is er ergens een instelling die ik kennelijk over het hoofd zie waarmee je automatisch uitschakelen kunt uitzetten?

Bij voorbaat dank
Frank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Gaat 'ie ook echt uit, of in hibernate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 01:47
Plex gaat sowieso niet werken in slaapstand, zou die functie dus ook niet gebruiken i.c.m. Plex.

Als je slaapstand op "nooit" zet gaat de pc dan nog steeds naar verloop van tijd "uit"?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
automatisch uit te schakelen.
Maar is dit nu netjes afsluiten?
Standby of hibernate?
Of dat de PC gewoon plotseling echt uitvalt .
Kijk ook eens in de log files wat daar wordt aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kijk toch ook even naar een eventueel defecte aan/uit knop? :P

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 08-04-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-06 23:32
Als hij PATS uit gaat is het waarschijnlijk hardware gerelateerd. Zit hij vol stof? Kan hij goed koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zegt je event log nog wat?

Edit: enne, " 'Bij gebruik van netstroom slaapstand van pc inschakelen na 20 minuten'" klinkt alsof het logisch is dat 'ie na 20 minuten 'uit' gaat...?

[ Voor 74% gewijzigd door Kuhlie op 08-04-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Ik zou gaan zoeken in wat de computer doet bij stroom uitval en crashes. Ook is het misschien handig om de hardware specs te geven.

Misschien kan jouw voeding low powerstate van de cpu niet meer aan. Maar daar valt voor ons niks over te zeggen zonder de gegevens van je pc.

Ook is het hierom niet duidelijk of je het over een desktop of laptop hebt. Ik neem aan een desktop, maar "assumptions are the mother of all fuck ups"
Pagina: 1