In de hopelijk zeer nabije toekomst komt er een Warmtepomp Panasonic 9 kW Monobloc naast het huis.
De meest ideale positie (voor mij) zou zijn aan de buitenzijde t.o. de buren.
Achter deze muur waar de pomp getekend is, zit de bijkeuken en daar wil ik de VV-verdeler laten plaatsen.
Ook staat de WP daar niet in de weg (praktisch en visueel)
Nu bevindt ons huis (A) zich ongeveer 4,70 van de muur die op de erfgrens staat.
De muur is ± 2 meter hoog, begroeid met klimop.
Bovenop de muur groeit de klimop nog een dikke meter omhoog doordat er een hekwerkje opstaat.
Het raam van de slaapkamer (denk ik) van de buren ( B ) zit weer een meter of 2,5 van de muur.
Dus de totale afstand zal iets van 6,5 meter zijn.
Nu is mijn grote angst dat ik enige geluidsoverlast ga veroorzaken.
Het gaat me dan nog niet eens om de wettelijke normen.
Hoe kijken de heren & dames tweakers tegen deze schets aan?
zijn er mensen met praktijkervaring?
Ik hoorde wel al van iemand dat hij echt moest gaan luisteren om zijn Panasonic te horen, en dat hij er dan dichtbij moest gaan staan.
De meest ideale positie (voor mij) zou zijn aan de buitenzijde t.o. de buren.
Achter deze muur waar de pomp getekend is, zit de bijkeuken en daar wil ik de VV-verdeler laten plaatsen.
Ook staat de WP daar niet in de weg (praktisch en visueel)
Nu bevindt ons huis (A) zich ongeveer 4,70 van de muur die op de erfgrens staat.
De muur is ± 2 meter hoog, begroeid met klimop.
Bovenop de muur groeit de klimop nog een dikke meter omhoog doordat er een hekwerkje opstaat.
Het raam van de slaapkamer (denk ik) van de buren ( B ) zit weer een meter of 2,5 van de muur.
Dus de totale afstand zal iets van 6,5 meter zijn.
Nu is mijn grote angst dat ik enige geluidsoverlast ga veroorzaken.
Het gaat me dan nog niet eens om de wettelijke normen.
Hoe kijken de heren & dames tweakers tegen deze schets aan?
zijn er mensen met praktijkervaring?
Ik hoorde wel al van iemand dat hij echt moest gaan luisteren om zijn Panasonic te horen, en dat hij er dan dichtbij moest gaan staan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K7RGoTnYbboriqUBPcYdikFO.jpg?f=user_large)