Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oude rolluiken op Tahoma Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iT3CH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 07:37
Ik heb sinds deze week een zonnescherm en pergola met Somfy motor. Ik had al twee rolluiken op zolder met Somfy motor. Ik heb nu ook de Tahoma switch aangeschaft en zowel de rolluiken als de zonwering werken prima.

Op de tussenverdieping hebben wij oudere, elektrische rolluiken, welke gewoon bedienbaar zijn met een wandschakelaar. Is het mogelijk om deze rolluiken op één of andere manier aan te sluiten op de Tahoma Switch? Zijn er modules voor die ik bijvoorbeeld in de wanddoos op de contacten kan aansluiten?

Ik werk al met Home Assistant maar de vrouw kan hier niet aan wennen. De app van Tahoma vind ze fijn dus het mooie zou zijn om het daarin werkend te krijgen.

Andere optie is een andere vrouw, maar dat is te prijzig…

[ Voor 4% gewijzigd door iT3CH op 08-04-2023 16:08 ]

Beste antwoord (via iT3CH op 19-04-2023 17:58)

• domoti
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-10 20:06
Je kan dit soort https://shop.somfy.nl/inbouwontvanger-rts-voor-rolluiken/ inbouwmodules gebruiken (zijn een stuk goedkoper te vinden op andere sites).

Ik heb ze zelf ook allemaal gehad. Het werkt prima echter heb ik inmiddels alle rolluik motoren vervangen door Somfy RS100 IO motoren.

Alle reacties

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-11 07:05
De Tahoma switch ondersteund ook zigbee. Dus met een zigbee rolluik schakelaar moet dat kunnen.

Acties:
  • Beste antwoord

• domoti
Je kan dit soort https://shop.somfy.nl/inbouwontvanger-rts-voor-rolluiken/ inbouwmodules gebruiken (zijn een stuk goedkoper te vinden op andere sites).

Ik heb ze zelf ook allemaal gehad. Het werkt prima echter heb ik inmiddels alle rolluik motoren vervangen door Somfy RS100 IO motoren.

• iT3CH
Sorry @Johnnygo en @domoti

Kennelijk ontvang ik geen notificaties bij nieuwe reacties dus ik dacht dat er nog niets was ontvangen.

Naar de Zigbee ga ik eens kijken welke daarvoor geschikt zijn.

Ik heb naar die Izymo RTS en IO ontvangers zitten kijken @domoti maar ik kan er geen wijs uit wat nou het verschil is tussen de twee, behalve 100 euro.

Wat ik er mee wil is dat de vrouw hem dus gewoon open en dicht kan doen met de Tahoma app.

Zelf wil ik wat meer automations inbouwen, bijvoorbeeld dat een bepaald rolluik op een zonnige dag, boven 20 graden dichtgaat. Dit doe ik gewoon met Home Assistant. Is daarvoor de RTS voldoende, scheelt me wel in de prijs?

Kan ik met die RTS ook een rolluik maar 25% openen? Bijvoorbeeld bij laagstaande zon? Of is het enkel open en dicht?

• domoti
Rts heeft geen terugkoppeling en je kan ook niet je rolluik dan op een bepaalde percentage instellen.

• iT3CH
Bedankt @domoti

Ik heb de Izymo IO rolluikontvanger aangesloten. Werkt top! En daarmee ook op een bepaald percentage in te stellen.
Pagina: 1