Whole Home Audio systeem voor bekabelde speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:23

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Toen ik het huis waarin we nu wonen kocht, is er meteen een stevige verbouwing gebeurd en toen heb ik naar zo goed als alle ruimtes op het gelijkvloers en het terras, kabels laten trekken voor luidsprekers die aan de 'andere kant' allen uitkomen in de leefruimte, achter de kast waar de multimedia toestellen staan (AV receiver, nVidia Shield, Xbox voor de tiener).
Bedoeling was - en is nog steeds - om een modulaire setup te hebben, die toch enigzins tweakable is (dus bvb integratie met Home Assistant) en onafhankelijk van specifieke aanbieders (denk bvb aan Sonos, Heos, ...)

De ruimtes & bijbehorende speakers etc:

- leefruimte met
--- zithoek: 5.1 speakers: B&W MT-60D met 5x M-1 en 1x PV1-D (met nVidia Shield, AV receiver met 2 zones, Xbox en tv)
--- eethoek: 2 B&W M-1
--- keuken: 1 B&W M-1

- terras: 2 B&W AM-1

- bureau ('werkkamer', excuses, Vlaming hier): 2x M-1 en 2x AM-1 (grote ruimte in 2 delen)

Ik dacht eraan om dit als volgt op te bouwen:

- alle HDMI 'input' toestellen zoals Xbox & nVidia Shield rechtstreeks naar de AV receiver (momenteel Pioneer VSX-923
- AV receiver
--- beeld: HDMI out naar TV
--- 5.1 out rechtstreeks naar 5.1 output zithoek (zone 1)
--- zone 2 naar multi zone amplifier (gaat nu rechtstreeks naar speakers terras)
- multizone amplifier naar verschillende speaker zones (behalve dus de 5.1 van de zithoek):
--- 2 speakers eethoek
--- 1 speaker keuken
--- 2x2 speakers bureau
--- 2 speakers terras

Ik heb m'n huiswerk wat gemaakt en heb volgende toestellen bekeken (en heb er ongetwijfeld dus ook gemist):
- Dayton DAX88
- Monoprice 6-zone amplifier (maar dan zonder de uitbreiding met knoppen voor de 6 zones)
- Soundavo WS66i (dit lijkt overigens een 'update' van de monoprice amp) Deze heeft ook 2 'streaming zones' die werken met o.a. Spotify Connect, wat erg handig is voor ons

Voorkeur ligt momenteel bij het laatste toestel omdat die geen extra hardware vereist voor het aansturen via netwerk (hoewel elk natuurlijk wel een bediening heeft) en een goede integratie lijkt te hebben met bvb Home Assistant.

Heeft er iemand advies hierrond en/of ervaring?

Ter verduidelijking: ik weet dat een alternatief is om via Chromecast of Echo Dots te werken, maar ik wil graag de complexiteit beperkt houden en de kost lijkt zelfs niet eens zo ver uit elkaar te liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Koopadvies mag in Beeld en geluid koopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > BGK

En een gratis topic kick ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:23

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Is er niemand hier die zo'n use case al heeft tegengekomen?

Dank bij voorbaat voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:55
Je zou nog op pro sites naar zone versterkers kunnen kijken, bv https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=zone+mixer, en er voor de extra zones een paar Crowns als eindversterkers