Laptop met prettig keyboard om te schrijven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Hallo allemaal,

Korte samenvatting: graag zou ik een Windows-laptop hebben die erg fijn typt (in de situaties waar ik geen extern toetsenbord gebruik). 16:10 beeldverhouding en groot (16') zou ook prettig zijn, en stil.

Wat ga je met je laptop doen?
Thuis werk ik veel met extern toetsenbord en extern scherm. Ik wil ook op de bank kunnen werken, naar de bibliotheek of naar een café kunnen. Daarom is het toetsenbord op de laptop zelf belangrijk.

Wat is je budget?
Mijn budget is breed. Dus als het echt een toplaptop is, ben ik best bereid tot 1500,- te betalen, maar als er al een fijne is voor 800,- vind ik het ook prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Ik had een Erazer uitvoering: Medion Erazer P6679 (30021359, Qwerty) en daar was ik op zich tevreden mee.

Net aangekocht (donderdag) - Medion Erazer Major X10
Ik heb net deze gekocht: uitvoering: Medion Erazer Major X10 MD62501

Hij voldeed aan mijn eisen én werd aangeraden in de best buy.

16:10 beeldverhouding
Grote SSD
16'
Medion Erazer (wat ik al had)
999,- (Ik was net op tijd bij Alternate denk ik).

Hij valt me echter vies tegen ... ik vind het helemaal niets om op te typen. De enter-toets zit ver weg, het toetsenbord zit ook ver weg van de rand, en dus ben ik erg teleurgesteld. Ik ga ervan uit dat ik deze wel kan retourneren, ook al heb ik ingelogd op windows.

Mijn voorstel
Dus ... ik wil een nieuwe laptop alsnog. Ik heb online opgezocht welke laptops zijn ideaal voor schrijven, maar dan is dan vaak een macbook of laptops met een klein scherm.

Deze komt wel naar voren:
https://www.mediamarkt.nl...6z90q-gaa76n-1734840.html

Maar daar zitten ook wat haken en ogen aan.

Dus mijn vraag is: welk merk hebben jullie, als je veel typt en zegt "dit is een prettige laptop". En kunnen jullie mij nog iets adviseren?

Zou super zijn!

Beste antwoord (via jandehoop op 10-04-2023 20:38)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43

Yucon

*broem*

Lenovo's hebben wat toetsenbord betreft wel een naam hoog te houden. HP Elitebooks zijn ook fijn maar de probooks vond ik zelf nogal beroerd. Net als de zakelijke dell lijn. Dat verbaasde me trouwens wel want vroeger vond ik die ook heel fijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is helemaal afhankelijk van jezelf. Jouw handen zijn de mijne niet, en de ene tikt harder dan de ander.

Enige wat ik je kan adviseren is langs een winkel gaan en uitproberen wat je fijn vindt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vindt toetsenbord laptops echt persoonlijk.
Zelf prive een Surface laptop en dat vind ik een heerlijk toetsenbord.
De oude lenovo's van werk vind ik echt verschikkelijk. Veel te veel travel en "sponzig"

De nieuwere generaties zijn wat dat betreft een stuk beter.

Dan heb je nog verschillende layouts. Zeker qua enter, backspace, en pijltjes toetsen zeg maar.

ik zou dus langs een grote winkel gaan en daar wat proef typen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
The Eagle schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:28:
Is helemaal afhankelijk van jezelf. Jouw handen zijn de mijne niet, en de ene tikt harder dan de ander.

Enige wat ik je kan adviseren is langs een winkel gaan en uitproberen wat je fijn vindt.
Ja, dat klinkt op het eerste gezicht als een logische reactie. Toch is dit een beetje alsof je reageert op de vraag van iemand naar een restaurantadvies met "jouw smaak is niet mijn smaak, je kan beter gewoon een tour maken en flink gaan proeven."

Ik zie dat in sommige laptop-reviews informatie staat over toetsenaanslag, responsdiepte, degelijkheid, actuatiekracht, pre-travel, total trave en weet ik veel. Daarnaast is het toch wel een indicatie als een andere veelschrijver ook een bepaald merk / type erg waardeert.

Dus ik blijf toch hopen op een (ervarings)-advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iets andere invalshoek:
Op de bank zitten typen is vaak heel slecht voor je houding. Snap dat je het wilt, doe het zelf ook wel eens, maar hou het nooit lang vol. Last van mijn rug enzo. In dat kader: experimenteer eens met speech to text. Kun je gewoon praten :)

Voor naar een bibliotheek etc: misschien is een wat grotere tas waar ook een keyboard in kan een out of the box optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
DarkSide schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:30:
Ik vindt toetsenbord laptops echt persoonlijk.
Zelf prive een Surface laptop en dat vind ik een heerlijk toetsenbord.
De oude lenovo's van werk vind ik echt verschikkelijk. Veel te veel travel en "sponzig"

De nieuwere generaties zijn wat dat betreft een stuk beter.

Dan heb je nog verschillende layouts. Zeker qua enter, backspace, en pijltjes toetsen zeg maar.

ik zou dus langs een grote winkel gaan en daar wat proef typen.
Dank voor je advies! Ik zie dat er geen surface laptops met een scherm groter dan 15' inch zijn, maar alsnog moet ik die dan eens uitproberen in een winkel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
The Eagle schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:36:
Iets andere invalshoek:
Op de bank zitten typen is vaak heel slecht voor je houding. Snap dat je het wilt, doe het zelf ook wel eens, maar hou het nooit lang vol. Last van mijn rug enzo. In dat kader: experimenteer eens met speech to text. Kun je gewoon praten :)

Voor naar een bibliotheek etc: misschien is een wat grotere tas waar ook een keyboard in kan een out of the box optie :)
I know, maar het is zo lekker :D. Haha.
Het toetsenbord dat ik heb is deze: uitvoering: CM Storm QuickFire XT - Red Switch. Die dus, als toetsenbord, een hoop zeer positieve reviews kreeg en inderdaad ook heerlijk typt ;). Het enige nadeel is dat hij met zijn mechanische toetsen klinkt als een typmachine, wat ik mijn biebgenoten niet aan kan doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Lenovo's hebben wat toetsenbord betreft wel een naam hoog te houden. HP Elitebooks zijn ook fijn maar de probooks vond ik zelf nogal beroerd. Net als de zakelijke dell lijn. Dat verbaasde me trouwens wel want vroeger vond ik die ook heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jandehoop schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:42:
[...]

I know, maar het is zo lekker :D. Haha.
Het toetsenbord dat ik heb is deze: uitvoering: CM Storm QuickFire XT - Red Switch. Die dus, als toetsenbord, een hoop zeer positieve reviews kreeg en inderdaad ook heerlijk typt ;). Het enige nadeel is dat hij met zijn mechanische toetsen klinkt als een typmachine, wat ik mijn biebgenoten niet aan kan doen.
Heel eerlijk: een bieb is er om te lezen, en niet als werkplek. Ik had je buiten getrapt, zoek maar een stilte werkplek ofzo ;)

Je zou daar ook een schrijfblok kunnen overwegen dat je tekst direct omzet naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
The Eagle schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:02:
[...]

Heel eerlijk: een bieb is er om te lezen, en niet als werkplek. Ik had je buiten getrapt, zoek maar een stilte werkplek ofzo ;)

Je zou daar ook een schrijfblok kunnen overwegen dat je tekst direct omzet naar digitaal.
Ja toch :)! Daarom neem ik dus dat externe toetsenbord echt niet mee. Overigens zijn er in de bibliotheek in Utrecht gewoon werkplek-zalen waar je wel met een laptop kan zitten. Fijn om buitenshuis te werken. Dus daar is het zeker wél specifiek ingericht voor mensen om studiewerk / schrijfwerk te doen.

En dan zijn we weer terug bij mijn originele vraag: welke laptops hebben een fijn toetsenbord + beeld daarvoor :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
Yucon schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:45:
Tnx! Dan ga ik ook naar Lenovo kijken. Wat heb je nu zelf en typt die lekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

jandehoop schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:02:
[...]

Tnx! Dan ga ik ook naar Lenovo kijken. Wat heb je nu zelf en typt die lekker?
Ik ben vroeger verwend met Lenovo. Nu heb ik een Elitebook (niet zelf gekozen) en tot m'n verbazing was ik hier heel tevreden mee. Van een andere klant gebruik ik een zakelijke dell en dat ding is echt zeldzaam bagger.. toetsenbord is op z'n best matigjes en de muis is echt bizar frustrerend slecht. Terwijl de prijs gewoon grofweg hetzelfde is als andere business line premium laptops.

[ Voor 30% gewijzigd door Yucon op 10-04-2023 20:36 ]

Pagina: 1