Apps/Programma's openen vaak niet meer na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04-2023
Mijn vraag
Hi. Ik heb sinds gisteren het probleem dat, wanneer ik programma's als Chrome of Spotify op mijn PC afsluit, er een grote kans is dat ik ze niet meer kan openen daarna, en dat pas weer lukt na een PC reboot. Wanneer het niet lukt ze te openen, komen ze wel in Taakbeheer tevoorschijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Malware en Virusscanner laten scannen, niets kunnen vinden
- SFC /scannow in cmd, haalde niets uit (in de hoop dat het aan een corrupted file lag)
- Testen: Het opstarten van de apps (zoals Chrome en Spotify) lukt áltijd na het restarten van m'n PC, en soms kon ik ze opnieuw openen zelfs, maar na een tijdje gebeurt het alsnog.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
In het kader van: "twee weten meer dan één".

Kan het zijn dat ze misschien op een ander beeldscherm openen, ook al heb je helemaal geen ander beeldscherrm. (check je beeldscherminstellingen)

Het zou ook kunnen dat de applicaties niet helemaal goed (compleet) afsluiten.
En daardoor dus ook niet meer goed opstarten.

Als bovenstaande niks oplevert, doe dan eens een memtest86 en een hardeschijf-test.
Méér

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv90
Het is sowieso niet het geval dat hij op een ander scherm opent, dit is uit te sluiten. Ik zal zsm memtest86 proberen. Thanks voor de reactie iig! Mochten anderen nog ideeën hebben, laat het aub weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
- De programma's waarbij dit speelt, heb je die via de MS store geïnstalleerd, of m.b.v. een .exe ?
- Kijk eens in je taakbeheer of je programma's goed/echt worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv90
zetje01 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:14:
- De programma's waarbij dit speelt, heb je die via de MS store geïnstalleerd, of m.b.v. een .exe ?
- Kijk eens in je taakbeheer of je programma's goed/echt worden afgesloten.
Via een .exe

En zoals ik al zei: ze komen inderdaad in taakbeheer wel. Als ik ze daar afsluit, willen ze alsnog niet openen en komen ze wéér alleen in taakbeheer terecht.

Het gekke is dus dat dit áltijd pas is als m'n pc even aanstaat, aangezien ik iedere keer na een restart wel weer alles kan openen

[ Voor 35% gewijzigd door Kevv90 op 09-04-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Nee, ik bedoelde:
Als je zo'n programma afsluit (gewoon op de normale manier), kijk dan in taakbeheer of ze dan ook daadwerkelijk worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:59
Als je het programma opent voor een tweede keer wanneer je ze niet ziet op het beeldscherm, staan ze dan wel in de taakbalk open?

Indien ja shift + rechtermuisknop en dan maximize.

Here's to you Nicola and Bart

Pagina: 1