Geluid chat via Bluetooth headset en games via speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 18:36
Mijn vraag

Ben al een poosje aan het rommelen met de chat in games (Discord) Wat ik wil, gewoon een simpel bluetooth oortje gebruiken in discord voor de party chat in Discord en de game geluiden via de USB DAC naar mijn speakers. Nu had ik eerst een 3,5mm headset van de PS3 in de combo jack gedaan en dat werkt ware het niet dat mensen me niet horen of niet goed horen en ik krijg dit maar niet aan de praat. Van bleutooth weet ik dat het wel werkt maar dan schakelt Windows alles naar de headset en dat wil ik juist niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 11 en Discord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie bovenstaande

Is er iemand die wellicht weet hoe ik dit kan oplossen? Doe het nu via de telefoon maat wil gewoon alles via de pc kunnen doen. Zou toch moeten kunnen zou je zeggen.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Google: how to use different audio outputs for different applications windows 11

Dat is wat je wilt, of het kan weet ik niet, maar daar zal je op moeten zoeken.
edit: er zal iets van een virtuele versterker moeten komen die het geluid van verschillende applicaties als apart ziet en die dan weer naar verschillende outputs moet kunnen sturen, of dit op Windows mogelijk is, betwijfel ik een beetje.

[ Voor 42% gewijzigd door True op 08-04-2023 09:45 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
Een USB-headset / in ear heeft een eigen geluidskaart ingebouwd.
Ik ken Discord niet, maar het is vast mogelijk om in discord je usb-headset te selecteren en de game-audio via je speakers.

Oh wacht: je hebt al een USB-ding en die gaat al naar je speakers.
Je hebt dus al twee geluidskaarten
Eigenlijk doe je het dus andersom.

Waarom geluid naar je speakers via USB, en niet gewoon via de koptelefoon-uit?
Je doet het andersom dan ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Externe USB dac naar active Tannoy Gold 5 speakers ;) Heb het nu soort van werkend met een Bluetooth headset maar wil eigenlijk niet draadloos….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
- neem een bekabelde usb-headset
- en sluit die speakers gewoon via een kabel op je pc aan, op de koptelefoon-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Dat eerste punt zou idd kunnen…… dat tweede punt werkt niet zo met deze set ;) heb niet voor niks een externe dac met hoofdtelefoon versterker. Leidster graag op een goeie manier en met goede kwaliteit naar muziek ;)

Heb het overigens nu wel werkend denk ik probleem is alleen dat in Discord mensen mij duidelijk horen en ik hun ook alleen dat mijn spraak hapert maar wat bij binnenkomt niet?

Snap niet waarom dit zo lastig moet werken.....

[ Voor 34% gewijzigd door JWFpeters op 09-04-2023 10:59 ]

Pagina: 1