Afdichten Pir/fermacell platen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3C
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-06 12:48
Ik wil mijn schuin dak van binnenuit isoleren met verlijmde pir fermacell platen. Aan de binnenkant zit de fermacell plaat zodat mijn plafond gelijk afgewerkt is. Nu begrijp ik dat de warme kant dampdicht moet zijn. De platen zelf zijn al dampdicht. Hoe kan ik de kieren tussen twee platen het best afdichten zodat deze ook dampdicht is? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 15:14
Wat zegt de handleiding van de platen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
1. fermacell gaasband
2. fermacell voegengips
3. fermacell finish

Fermacell heeft overigens ook een uitgebeide handleiding voor je: https://www.fermacell.be/.../nl-BE/0690J0000067qPjQAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3C
Heb de platen van een particulier overgenomen, zat geen handleiding in. Handleidingen die ik online vind zijn niet eenduidig. In de ene staat dat bevestigings pur dampdicht afdicht en je de platen direct op het dakbeschot moet bevestigen in de andere dat een spouw tussen de platen en het dakbeschot moet laten. Mijn voorkeur gaat uit naar rechtstreeks bevestigen. Bedankt voor de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zijn het RK of AK platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3C
Geen van beide. Hebben een rechte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
H3C schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:03:
Geen van beide. Hebben een rechte kant.
Dan gewoon met Fermacell lijm verlijmen.

Edit: ik snap je verwarring trouwens, maar Fermacell heeft nooit een ronde kant, en daar doelde ik dus ook niet op.

[ Voor 25% gewijzigd door bbbrumbrum op 16-04-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 13:22
Lijkt me onmogelijk om dat goed luchtdicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

timovd

Voorsprong door techniek

Fermacell voegengips zou ik niet gebruiken. Dat is meer een lijm dan gips. Dat ruik je en het wordt enorm hard. Mijns inziens kun je beter een gipsvuller gebruiken en met minimaal twee lagen aanbrengen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:17
De gehele PIR plaat zou je toch moeten verlijmen tegen elkaar met iets van PUR schuim en daarna pas je fermacell afwerken(naden aftapen bijvoorbeeld). Anders hou je een kier waarbij het vocht van binnen in je fermacell naad naar buiten kan lekken.

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 16-04-2023 12:45 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1