Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-03 18:33
Ik ben op zoek naar een tweede hands Android tablet om de digitale krant te lezen. Op dit moment lees ik hem op mijn Pixel 6 mobiel maar ik wil iets groters. Mijn oude tablet dat ik door de komst van snelle en goede (scherm) smart mobiels niet meer heb gebruikt, weer uit de kast gehaald. Die is te langzaam. Dat is een Google Nexus 7 uit 2013. Tweede hands is prima. Duurzaam en goedkoper. Waar zou ik naar kunnen kijken hij mag ouder zijn maar niet super langzaam. Geen e-readers. Wat zou de minimale snelheid moeten zijn? Edit: sorry dacht dat dit in Android sub-forum was. Geen I-pad.

[ Voor 8% gewijzigd door Bandita op 08-04-2023 13:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:54
Je uitdaging tweedehands is software support.
Tablet kan goed zijn maar stel er staat Android 8 op en je krant app ondersteunt die niet meer heb je een probleem.

Maar voor wat jij wil is een 400 Euro instap iPad al voldoende welke naar verwachting 6-7 jaar mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:07
Tja, ik heb hier nog diverse Galaxy Tab 2016's 32/16GB (2e hands Tweakers) in gebruik met Android 8.1. :)
Netlfix, Ziggo, NPO enz vloeiend zonder probleem in HD.
En met fysieke home/knoppen, makkelijk voor (niet alleen) de senior gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Een iPad van 400,- om een beetje de krant te lezen....

Elke recente 2de hands tablet doet dat meer dan prima, ik heb zelf laatst een tablet van Ali (alldocube iplay 50) gehaald voor 130.- en dat ding werkt super voor een beetje internetten en Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
swhnld schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:46:
Je uitdaging tweedehands is software support.
Tablet kan goed zijn maar stel er staat Android 8 op en je krant app ondersteunt die niet meer heb je een probleem.

Maar voor wat jij wil is een 400 Euro instap iPad al voldoende welke naar verwachting 6-7 jaar mee kan.
Waarschijnlijk wel iets sneller dan mijn Nexus 7. Ja snap wat je zegt wat krant betreft. Het ging nog wel volgens mij ook Android 8 maar het irriteerde mij hoe langzaam het laden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Samsung tab a8 10,5 inch heb je nieuw voor rond de 200 euro. Met android 12.

En af toe hebben ze daar deals in. Heb hem zelf paar maanden geleden voor 14o euro op de kop kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01
Dat langzame laden kan ook aan de krant zelf liggen. Dagblad vh Noorden is zelfs met de webversie op de PC af en toe zeer traag of foto's willen niet laden. Komt ook door alle achtergrond bagger die opgehaald moet worden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er was ooit hier op Tweakers een test. Volgens mij waren Lenovo's vaak best goed en doorgaans prettiger geprijsd dan Samsung. Qua Android versie lopen tablets eigenlijk altijd wel (iets) achter op telefoons. Ik vraag me af of je het verschil tussen Android 10 en hoger versies gaat merken voor jouw doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
jeroenkb schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:12:
Samsung tab a8 10,5 inch heb je nieuw voor rond de 200 euro. Met android 12.

En af toe hebben ze daar deals in. Heb hem zelf paar maanden geleden voor 14o euro op de kop kunnen tikken.
Ja bring on November. Even wachten misschien. Dan is die ook meteen future proof. Laat me weten als je nog zo'n deal ziet :*) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:07
Ik weet niet welke Nexus 7 en android versie je nu precies gebruikt?
Eventueel kan je er nog een nieuwere rom opzetten?

Kranten (vooral apps) zijn soms wel behoorlijk traag, inderdaad.
Daarom lees ik ze eigenlijk uitsluitend in de browsers.
Welke browser je gebruikt maakt ook nog een groot verschil, zelf gebruik ik de meestal de Samsung browser.
Wel met adblock blokada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:26
Wellicht de Xiaomi Pad 5? Veelal een actieve community en voor weinig geld veel tablet.
Pagina: 1