Hi mensen,
Mijn woning staat pal zuid, dus de garage staat ook direct op het zuiden en er valt daarnaast geen schaduw op.
Omdat mijn huidige panelen naar het zuiden wijzen was mijn idee om deze nieuwe panelen een opstelling te geven van oost/west, zodat ik het meest optimale van de zon kan genieten, hier gaan de meeste verkopers ook mee in.
Mijn voorkeur had ook om gebruik te maken van hetzelfde type omvormer (solis) omdat ik dan 1 app heb om ze te beheren. Hier ben ik al snel van terug gekomen omdat de verkopers toch losse omvormers aanraden ivm de oost west opstelling.:fill(white):strip_exif()/f/image/zjCwuzVvfVYnCEUrZp0Kh932.png?f=user_large)
Ik heb daarnaast ook 1 aanbieder teruggehad die ook 1 paneel op mijn voorportaal kwijt wilt
In ieder geval:
Inleiding
Ik ben op zoek naar uitbeireiding van mijn huidige zonnepanelen, 2 jaar geleden heb ik 12 Jinko zonnepanelen 350 panelen op mijn dak laten leggen (1 fase), mede door elektrisch rijden is gebleken dat ik niet genoeg heb aan deze 12 panelen. Daarom wil ik dus uitbereiden naar mijn garage.Mijn woning staat pal zuid, dus de garage staat ook direct op het zuiden en er valt daarnaast geen schaduw op.
Omdat mijn huidige panelen naar het zuiden wijzen was mijn idee om deze nieuwe panelen een opstelling te geven van oost/west, zodat ik het meest optimale van de zon kan genieten, hier gaan de meeste verkopers ook mee in.
Mijn voorkeur had ook om gebruik te maken van hetzelfde type omvormer (solis) omdat ik dan 1 app heb om ze te beheren. Hier ben ik al snel van terug gekomen omdat de verkopers toch losse omvormers aanraden ivm de oost west opstelling.
Foto
:fill(white):strip_exif()/f/image/zjCwuzVvfVYnCEUrZp0Kh932.png?f=user_large)
Beschikbare dakruimte
3 x 6 (binnenmaten)Ik heb daarnaast ook 1 aanbieder teruggehad die ook 1 paneel op mijn voorportaal kwijt wilt
Schaduw
GeenJaarverbruik
Sinds halverwege vorig jaar heb ik een laadpaal genomen. Het jaar daarvoor zijn mijn huidige zonnepanelen geinstalleerd, dus hierdoor is op dit moment een jaarverbruik nog moeilijk vast te stellen.In ieder geval:
- 2021 - 1435kWh teruggeleverd
- 2022 - 731kWh teruggeleverd
Aansluiting
3x25A, voornamelijk voor mijn laadpaal, mijn huidige panelen zitten maar op 1 fase.Budget/doel
Ik wil toch ongeveer gelijk spelen qua verbruik, daarnaast wil ik ook voorbereid zijn op de toekomst (elektrisch koken, warmtepomp etc etc) de energietransitie.Regio
West-Brabant (Roosendaal)Offertes
| Optie 1 | Optie 2 | Optie 3 | Optie 4 | Optie 5 | Optie 6 | |
| Panelen | 6 | 6 | 6 | 6 | 7 | 6 |
| W per paneel | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 400 |
| Uitvoering | Bauer Glas-Glas 420 WP Full Black | Bauer Glas-Glas 420 WP Full Black | Jinko 420Wp All Black | Jinko 420Wp All Black | Jinko 420Wp All Black | DM400M10-54HBB/-V |
| Omvormer | 1x solis mini 2000w 1F | 6 x Enphase | Micro omvormer IQ 8PLUS | Enphase IQ 8M | 6 x Enphase IQ 8M Micro Inverter optimizers | 7 x Enphase IQ 8M Micro Inverter optimizers | 1x optimized omvormer, 6x optimizer |
| Kosten | €4645,- | €5530,- | €6356,- | €4721,- | €5274,- | €5655,- |
| WP | €1,84 | €2,20 | €2,52 | €1,87 | €1,73 | €2,27 |