Samsung QN60B snel uit assortiment of tijd om te wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:25
Tijdje getwijfeld over een nieuwe TV. We zitten redelijk ver weg, dus besloten om groter te gaan dan de huidige 65". Liefst groter dan 80".

Ik ben zeer gecharmeerd van de LG OLED televisies en deze zouden mijn voorkeur hebben als ze geen kans op inbranden zouden hebben gehad, dat lijkt me erg lastig. Daarnaast hangt de televisie op 1 meter afstand van een groot raam, dus de helderheid van een Qled komt ook goed van pas.

Zo kwam ik uiteindelijk uit bij een Samsung Neo Qled. De QN90b lijkt mij van de serie van afgelopen jaar de beste keus.

Nu vraag ik mij een beetje af hoe het zal gaan met de prijs. Ik snap dat niemand het prijsverloop van deze tv's kan voorspellen, maar ik vraag me vooral af hoe lang tv's van een bepaald jaar te koop blijven. Ik heb geen haast met de aanschaf, dus ik zou nog best even kunnen wachten tot de prijs van een 85" model nog wat daalt, maar het zou erg naar zijn als hij ineens helemaal niet meer te krijgen is. Ik zie de webshop van Samsung zelf bijvoorbeeld al niet meer in de pricewatch staan, waar hij twee dagen geleden nog wel stond.

Kan iemand mij zeggen of het een verstandig idee is om te wachten op een prijsdaling, of dat de tv nu misschien wel snel zal verdwijnen uit de webshops?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik neem aan dat het om de QN90B gaat, een QN60B bestaat namelijk niet. Wel Q60B, maar daarvan kan ik me niet voorstellen dat je die met een OLED zou vergelijken.

De productie wordt nu omgeschakeld van de modellen van vorig naar naar de modellen van dit jaar. Veel nieuwe voorraad zal er daarom niet meer bijkomen, vaak zijn modellen tot in de herfst goed verkrijgbaar. Veel verdere prijsdaling verwacht ik niet, behalve wellicht her en der een stunt van een verkoper die van zijn voorraad af wil.