Iets wat me eerder opviel en vandaag ook mijn aandacht trok in een artikel over laptops met Nvidia 40XX GPU's. Dat was de minimale informatie of ontbrekende kritische noot over, naar mijn mening, de iets wat misleidende naamgeving en marketing van deze laptopkaarten in vergelijking met hun desktopnaamgenoot (die gebruik maakt van een hogere tier? AD10X chip). De benchmarks tonen mooi het (minimale) verschil tussen de laptop 4090 en 4080 maar laten niet de wat grotere verschillen zien tussen de laptop- en desktopvariant. En wat je kan verwachten als je reeds bekend bent met een van de twee. Vind ik het erg dat de ene langzamer is? Nee, maar als je (alleen) afgaat op de naamgeving en hier dus niet van op de hoogte bent, kan je behoorlijk bedrogen uitkomen.
Zie ook:
jdh009 in 'Razer Blade 18-gaminglaptop met Nvidia RTX 4080'
Artikel nu:
review: Razer Blade 18-gaminglaptop met Nvidia RTX 4080
Tag: @PiweD
Artikel eerder:
nieuws: Medion introduceert gaminglaptop met RTX 4090 en optionele externe wa...
Tag: @Hayte
Zie ook:
jdh009 in 'Razer Blade 18-gaminglaptop met Nvidia RTX 4080'
Artikel nu:
review: Razer Blade 18-gaminglaptop met Nvidia RTX 4080
Tag: @PiweD
Artikel eerder:
nieuws: Medion introduceert gaminglaptop met RTX 4090 en optionele externe wa...
Tag: @Hayte
[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 07-04-2023 19:55 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999