Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansbouchans
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-04-2023
Goedenavond,

Ik heb zojuist een Strong wifi repeater gekocht, na het aansluiten (met kabel vanaf de router) komt er een onbeveiligd netwerk tevoorschijn met een andere naam. Kan ik hier een wachtwoord instellen, of heb ik de verkeerde gekocht? De router wordt gedeeld met mijn onderbuurman

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:06
Zit er een handleiding bij? Je zult hem moeten instellen om te gebruiken als extender. Dat staat vast netjes uitgelegd in de handleiding.

EDIT
Link naar handleiding als je die niet hebt. Er staat weinig tekst op, maar met de plaatjes moet het lukken. https://www.gebruikershan...w-handleiding-956611.html

[ Voor 44% gewijzigd door LongBowNL op 07-04-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09
Ja dat zou moeten kunnen, nee, ik ga er niet vanuit dat je iets verkeerd gekocht hebt. Voor de rest is alles giswerk zonder merk/type etc maar inderdaad, zoek even de handleiding in de doos :) . RTFM weet je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Als je hem met een kabel op de router aangesloten hebt is het (godzijdank) geen repeater maar gewoon een accesspoint. En dat is prima.

Alleen zo’n apparaat (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld als je binnen hetzelfde eco-systeem blijft) neemt niet magisch de WiFi-naam en WW over van je router.

Check de handleiding, geef hem een mooie wifinaam en wachtwoord en gaan met die banaan.

Eventueel kun je hem een static IP geven buiten de dhcp scope vd router

[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 07-04-2023 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Welkom op Tweakers.

Als je een nieuw topic maakt krijg je drie vragen, zou je die om te beginnen eens kunnen invullen?
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Daarnaast kun je ook het exact product aan het topic linken, of in ieder geval een modelnummer oid noemen. Wij kunnen wel proberen te raden om welk model het precies gaat maar dan kan het zijn dat ons advies dus ook fout is.

Een beetje eigen inzet zou fijn zijn, we zijn hier geen Google :)