Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen19881
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-04-2023
Dag allemaal, ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe OLED-televisie en eigenlijk zijn er nu twee overgebleven in mijn budget.

Ik zoek een?
OLED-tv 55-inch

Wat is je budget?
rond de 1.200/1.300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de televisie vooral gebruiken om series te streamen, sport te kijken en te gamen op de hoogste kwaliteit op mijn PS5.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd heb ik twee televisies op mijn shortlist staan, maar meer tips zijn natuurlijk welkom. Als eerste de is daar de LG CS, oftewel een C1 met de software van de C2. Ik vind de C1 een zeer prettige televisie waar weinig fout mee kan gaan. Tevens kan ik een C2 voor 1.299 krijgen, wat het ook een interessante optie maakt.

Op Bol.com zag ik ook een interessante deal voor een Samsung QE55S95B die maar 100 duurder is dan de CS (en een gelijke prijs heeft als de C2). Deze heeft zowel OLED als QLED, maar ondersteunt bijvoorbeeld weer geen Dolby Atmos. Daarnaast ben ik ook niet zo bekend met Tizen en de bijzondere afstandsbediening.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn dilemma heb ik uitgelegd, dus schiet maar raak!

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen19881 op 07-04-2023 19:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:41
De Sony 55A80J is momenteel de beste keuze, dit model heeft net als de LG C2 de nieuwste 'EVO' paneel. Biedt vergeleken met de LG C1/ C2/ CS en Samsung S95B een betere bouw- en geluidskwaliteit en is de processing class leading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47
Ik denk dat je het beste een afweging maakt tussen de voors en tegens van de genoemde televisies. Ik denk niet dat er specifieke modellen uitspringen wat betreft superdeal of absoluut niet kopen.

Je bent WebOS gewend en dat kan een argument zijn om bij LG te blijven, bij Samsung krijg je Tizen, bij Sony Android. Het besturingssysteem is belangrijk voor de gebruikerservaring, dus een systeem kiezen dat je prettig vindt is belangrijk. LG optimaliseert zijn televisies het meest voor spelamusement, kijkend naar je PS5-wens kan dat passen, al wil dat niet zeggen dat je bij de andere merken slecht speelt. Voor de CS spreekt dat hij de recente prijsstijgingen redelijk lijkt te ontlopen. Dat komt waarschijnlijk omdat het oude voorraad is, want LG produceert de oude niet-EX-panelen niet meer. De C2 is vanwege zijn nieuwe paneel de betere televisie, maar momenteel aan de prijs, een meerprijs van zo'n €200 t.o.v. de CS is veel geld.

Dan kom je inderdaad op de A80J, want die is momenteel goedkoper dan een C2 en heeft wel hetzelfde EX-paneel. Als je geen aparte geluidsinstallatie hebt, dan lijkt me de betere geluidsweergave een sterk argument.

De S95B is voor een dergelijke prijs beslist geen slechte koop. De S95B is een beetje een medaille met twee zijden. Enerzijds knalt hij dankzij zijn superfelle QD-OLED-paneel de WOLED's eruit. Anderzijds is QD-OLED niet zaligmakend, is het een eerstegeneratieproduct waarbij wat kwaliteitskwesties aan te merken zijn: Er zijn wat vragen rond de levensduur gerezen en zijn er meldingen van kromme televisies. Voordat je overgaat tot een S95B zou ik je aanraden hem met eigen ogen te vergelijken met een WOLED, om het verschil tussen QD-OLED en WOLED zelf te kunnen zien en dan kun je ook die kwestie van kromheid beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

FeaR

In GoT we trust

Tweakers is een community, geen helpdesk. Een topic openen om daarna niet meer op het forum te komen is daarmee niet gewenst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.