Maken van eigen RJ45 netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:42
Hallo

Ik heb volgende tool set
Na het lang sukkelen om de kabels in de juiste volgorde in de connector te krijgen heb ik een probleem bij het dichtduwen van deze connector. Als ik deze in de krimptang plaats worden de buitenste pinnetjes op de connector zelf scheefgeduwd en niet naar beneden om goed contact te maken met de kabels. Is dit door een slechte connector of een slechte krimptang? Hierbij enig advies welk alternatief veel beter is? Of doe ik iets volledig verkeerd ik hoor het graag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xwPcLc1G1gcicRT90yZnviYc_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RB4Gv01LTOY8gy2uDoEhgNU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QcweHBB63Z1IJcGPit_NTV2tBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKLT2elkRxbsy5DoGlayvw2g.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Is het een stugge kabel of een flexibele kabel? Kant-en-klare kabels zijn meestal de betere optie. Of moet je door de muur met je kabel of zoiets?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een foto van de RJ45 waar het mis is gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:53

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In de muur leg je stugge kabels, deze kabels monteer je af in een wandcontact of in de meterkast op een patch paneel (female).

Vanuit wandcontact/patchpaneel gebruik je een voorgefabriceerde flexibele kabel (male/male).

Die specifieke tang die jij hebt drukt overigens waarschijnlijk het plastic plat i.p.v dat het de kopercontacten juist induwt.
Maar, die tang kun je beter weggooien en nooit meer proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:42
Cyphax ik had graag een kabel ingekort die inderdaad door een muur gaat maar geen wand is voor voorzien

Supreme ik zal morgen of overmorgen een foto sturen van de desbetreffende rj45

Fuaze bedankt voor de info en welke krimptang zou u vervolgens aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26
pietkrobot schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:17:
Cyphax ik had graag een kabel ingekort die inderdaad door een muur gaat maar geen wand is voor voorzien
Normaliter zet je zo'n kabel idd aan een wandpaneel of een patchpaneel. Anders kan je ook een toolless LSA keystone gebruiken bijv. https://www.allekabels.nl...734/netwerk-keystone.html. Dan heb je geen tang nodig en druk je de kabel er zo in. Vervolgens kan je er een flexible netwerk kabel gebruiken om deze verder te verbinden met een apparaat.

Het is namelijk niet de bedoeling om op een stugge kabel direct een connecter op te zetten. Duidelijker is om een afbeelding van het type kabel die je nu gebruikt te posten.

[ Voor 5% gewijzigd door heiyu op 07-04-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:32
RJ45 connectoren heb je voor vaste kern en flexibele kern bekabeling.
De ene prikt door de mantel heen, de andere snijd aan de zijkanten. Lastig te zien, maar daar kan je probleem al zitten.

Persoonlijk gebruik je massief om van paneel naar paneel te komen, zoals hier al gemeld is.
Of je tang goed is, dat is lastig te zeggen. Mara er zit veel kwaliteitsverschil in die goedkope tangen.
Je kan de insert (het 8 pins ding) met een sleutelvijl bijwerken. Maar het kan zijn dat je tang gewoon niet recht beweegt en de connector vervormt tijdens het krimpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Patchkabels (soepel) koop je op maat met machinaal aangebrachte connectors.

Installatiekabel (stug) monteer je af op LSA (patchpaneel, WCD).

Slechts in uitzonderlijke gevallen zet je een connector op een kabel. Er is een reden dat dit zakelijk nauwelijks gebeurt. Connectortjes knijpen op een soepele kabel.. Nee… Pak dan gewoon een nieuwe…

En al helemaal niet op stugge kabel, dan kun je er nog beter een keystone opzetten…

Wat jij wil is dus ook veel beter op te lossen met installatiekabel en 2 WCDtjes..
https://www.netwerkproduc...s-opbouw-enkelvoudig-cat6

Maar we kunnen je pas goed adviseren als we weten wat voor kabel je hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 07-04-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:53

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Fuaze bedankt voor de info en welke krimptang zou u vervolgens aanraden
Geen krimptang maar een patchtool.

Bij een fatsoenlijke installatie heb je dus geen krimptang nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Bedoel je daarmee dat je niet een wandcontactdoosje zou kunnen monteren? Ik raad (net als andere in het topic) aan het zo te doen: de stugge kabel die uit de muur komt naar een wandcontactdoos (LSA), en dan van die kant-en-klare kabels gebruiken tussen de WCD en je apparaat. Klinkt als iets meer werk maar je hebt wel een betrouwbare oplossing. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Onwaarschijnlijk dat je geen wcd kunt plaatsen, je zegt dat je door een muur moet, dan kun je op die muur altijd een opbouw wcd plaatsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb dezelfde tang, nog nooit problemen mee gehad. Lijkt me eerder aan de gebruikte stekkers te liggen?

Wel is dit een tang waarmee je zoveel kracht kunt zetten dat de stekker vervormt tijdens het aandrukken als je niet oppast.
Pagina: 1