Afvoer wc douche en de rest .

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.H.de Vries.
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-06-2023
Hallo vraagje kan dit zo ,het zit nog niet vast en het moet nog omlaag

Alvast bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9QUcCKggLsp0PHFXt6K3nGucmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WL4OYTNh2aRUKSaUUzTophBk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 21:23
Kan wat hoe?
Wat zit nog niet vast?
Wat moet nog omlaag?

Een beetje meer aandacht voor de startpost kan geen kwaad. De foto is wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.H.de Vries.
Alles zit nog los inverband met dat er iets niet goed zit.
Ik wil graag weten of alles zo goed zit dus alle riool delen wc douche wasbak wasmachine en ontluchting zodat ik geen probleem krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het kan maar is niet probleemloos.

Links beginnen, wasmachine niet op T-stuk maar via een Y-stuk op de rioolpijp met tweemaal 45 graden. Neem een standaard 120mm Y, zet er een deksel op met 40mm opening en daar doe je een 45 graden bocht in met de sifon erachter. Goed beugelen, wasmachines pompen *hard* het water erdoor.

Waarom die grootte verder naar boven? Wat komt daar door naar beneden?

Waarom geen isolatie of mantelbuis om de waterleiding en dan koud op de muur met metalen beugel? Recept voor krimpgeluidjes bij temperatuurwisselingen naar mijn mening. Idem in het houten frame, isolatie en beugels met rubber vatting gebruiken.
Er is hoop ik ruimte tussen de bocht en de achterste houten balk?

WC afvoer natuurlijk ook een Y-stuk, met dat T stuk heb je te klein afschot. Probeer het zo te krijgen dat de zwarte buis ook goed afschot heeft en ook hier weer beugelen tot het niet meer beweegt als je de pot ertegen schuift.
Daarboven ook weer een T-stuk, ook daar een Y-stuk met verloop van 120 naar 40 alstublieft. Net als bij de wasmachine kun je deksel op de Y zetten met 40 mm opening dan kun je met een 45 bocht die afvoer goed op afschot krijgen.

Douch afvoer kun je niks meer aan doen denk ik, weer zo'n T stuk wat ook een Y had moeten zijn. Maar daarvoor is weinig ruimte zo vlak boven de vloer.

Een bravo voor de twee beugels voor de vereffening, daar komt nog eentje bij voor een matje onder de afwerking?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
DeBolle schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:51:

Links beginnen, wasmachine niet op T-stuk maar via een Y-stuk op de rioolpijp met tweemaal 45 graden.
Aansluiting op standleiding altijd t-stuk, nooit y-stuk. Met een y-stuk heb je slechte beluchting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 20:07
Precies, altijd haaks op de standleiding aansluiten dus goed gedaan zo met T stukken. Ik zou alleen het T stuk waar het toilet op aansluit zo laag mogelijk zetten, horizontaal ca. 30 cm verslepen dan met 45 graden omhoog naar het frame toe. Dit om mogelijke terugloop te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Wat hierboven gezegd wordt, geen y-stukken.
En die sok 110 moet manchet worden, pp kan je niet lijmen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 21:56
Waar komt de wasbak? Ik krijg het idee dat je in de toiletpot moet staan om je handen te wassen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-05 13:28
WC afvoer altijd met T stuk aansluiten.
Y is niet correct ivm ontluchting.
Sterker nog alle dwars buizen op de standleiding moeten met een T worden aangesloten ivm ontluchting.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7QxAusoEzgsCXx0JEXgAxsDeAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xHfa6s0EGx1flCfvMFcPdJzA.png?f=user_large

edit: sorry beetje spuit 11 reactie, maar kon er slecht tegen.

Oh trouwens bij de aansluiting(T) van de wasmachine op de stand moet je insteek verjongings mof dinges moet het stuk waar je de buis insteekt hoog zitten. nu zit hij laag. Wasbak is goed.

[ Voor 26% gewijzigd door TheWalrus op 08-04-2023 13:55 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:15
En de verlopen zouden eigenlijk bij de linker verticale leiding net andersom moeten. Zo dat de bovenkant van de buizen gelijk aan elkaar liggen. Dit ook voor een correcte beluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:07
Eens met T op standleiding, maar dan wel een zo’n 88graden variant bij de toilet aansluiting omdat je anders alsnog hetzelfde beluchtingsprobleem hebt.

Toilet aansluiting op verzamelleiding moet 10cm onder het waterslot. Dat is nu niet het geval.
Dyka technisch handboek

Komt er nog afwerking op die vloer? Is daar rekening mee gehouden in de bepaling van de hoogte van de afvoeren? Sifon wasmachine lijkt er laag namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Flozem op 08-04-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:07
TheWalrus schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:49:
Oh trouwens bij de aansluiting(T) van de wasmachine op de stand moet je insteek verjongings mof dinges moet het stuk waar je de buis insteekt hoog zitten. nu zit hij laag. Wasbak is goed.
Theoretisch ja, maar gezien de verzamelleiding rechtstreeks in de standleiding uitkomt zonder verdere afvoeren, kan het geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K.H.de Vries.
Hallo ben ik weer heeft even geduurd in verband met mijn gezondheid maar we klussen weer.
Heb het veranderd en hoop nu dat het goed is kunnen jullie even weer je mening geven .

Alvast bedankt . .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K.H.de Vries.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVwPXcddh9Tyo4myaakkW_Z9soo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76gIkrUNPbD3VYXp9DkqtsYO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GK45dDPJ1HtmdADbpIEva9fGD8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPjY6Wi3S6bhBhIvfI8lY4B1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoT73BFs5m7tBsI2gVDXnMcujrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxiP2t9mq1qB8hjBKkeHJsem.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1