Hotmail account vergrendeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-04 15:28
Beste Tweakers,

Mijn hotmail account is om een of ander reden vergrendeld door Microsoft.
Als ik hem wil ontgrendelen, dan moet ik een mobiele nummer invoeren zodat ik een verificatiecode kan krijgen om mijn account te ontgrendelen.
Alleen krijg ik als ik dit probeer een melding dat er geen sms verstuurd kan worden naar dit telefoonnummer.
Ik heb al heel veel zaken geprobeerd, helaas zonder succes.
Wat ik heb geprobeerd:
Ander mobiele nummer
Ander webbrowser
Incognito
Via mijn mobiel (data)
Ander computer

Geen van bovenstaande heeft geholpen. Hebben jullie ook zoiets meegemaakt? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
In welk format voer je je nummer in 06- of +316...
Misschien even schermafdrukken van de stappen die je doet?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMeRjKlPqQVE-slTCzPX9TSbOuw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hvNKj1BgqsrnynReZcWI1MFQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUdRdQ4ju-4Ya3jvFfthk1-rcPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yqeFb6l9ml9aJ5zy3kTbO5B8.jpg?f=user_large

Ik vul 06 in. Maar heb de andere varianten (+31 / 6) ook al geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Die 0 moet weg voor de 06

In geval van +31 moet er dus staan: 612345678. Heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10
Volgens mij is wel of geen nul niet het probleem. Wat gebeurt er als je op 'Volgende' klikt @rinesh? Want er staat dat je daarna een code zou moeten ontvangen en daarmee kan ontgrendelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
corporalnl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:15:
Die 0 moet weg voor de 06

In geval van +31 moet er dus staan: 612345678. Heb je dat geprobeerd?
Yup, heb ik ook al geprobeerd. Helpt helaas niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Hahn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:19:
Volgens mij is wel of geen nul niet het probleem. Wat gebeurt er als je op 'Volgende' klikt @rinesh? Want er staat dat je daarna een code zou moeten ontvangen en daarmee kan ontgrendelen.
Als ik volgende klik, dan krijg ik wat je op de 1e screenshot ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Hahn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:19:
Als ik volgende klik, dan krijg ik wat je op de 1e screenshot ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Weet je zeker dat dit nummer ook bij Microsoft bekend is als zijnde gekoppeld aan jouw account?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:23

Jimbolino

troep.com

Het kan dat je het ontvangen van internationale (of premium) sms hebt uitgeschakeld via je provider

Zelf heb ik ooit iets vergelijkbaars gehad met een nummer dat slecht geporteerd was van Lebara naar T-Mobile. Hierdoor kwamen de meeste automatische smsjes niet aan (ook van digid etc).

Je bent niet de enige met dit probleem trouwens:
https://www.google.com/se...zenden+naar+dit+nummer%22

Advies van Microsoft is meestal om op een andere manier accountherstel te doen:
Hulp met het herstelformulier voor een Microsoft-account - Microsoft Onderste...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Jimbolino schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:20:
Het kan dat je het ontvangen van internationale (of premium) sms hebt uitgeschakeld via je provider

Zelf heb ik ooit iets vergelijkbaars gehad met een nummer dat slecht geporteerd was van Lebara naar T-Mobile. Hierdoor kwamen de meeste automatische smsjes niet aan (ook van digid etc).

Je bent niet de enige met dit probleem trouwens:
https://www.google.com/se...zenden+naar+dit+nummer%22

Advies van Microsoft is meestal om op een andere manier accountherstel te doen:
Hulp met het herstelformulier voor een Microsoft-account - Microsoft Onderste...
Het ontvangen van sms is het probleem niet. Want gisteren toen het probleem begon, ontving ik de smsjes nog wel. Alleen bleef het probleem zich voordoen. Zelf met een ander telefoonnummer geprobeerd en helaas...

Wat betreft het herstelformulier: Heb ik gisteren ook al ingevuld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:02

Kheos

FP ProMod
rinesh schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:49:
[...]

Het ontvangen van sms is het probleem niet. Want gisteren toen het probleem begon, ontving ik de smsjes nog wel. Alleen bleef het probleem zich voordoen. Zelf met een ander telefoonnummer geprobeerd en helaas...

Wat betreft het herstelformulier: Heb ik gisteren ook al ingevuld....
Wacht... Dus gisteren ontving je wel die sms'jes? Waarom zet je dat niet in je openingspost?
Wat liep er dan mis wanneer je die ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Kheos schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:57:
[...]

Wacht... Dus gisteren ontving je wel die sms'jes? Waarom zet je dat niet in je openingspost?
Wat liep er dan mis wanneer je die ontving?
Ik ontving de smsjes gisteren wel. Deze voerde ik in, maar kwam uiteindelijk niet verder dan de melding dat mijn account vergrendeld is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Citroentjuh schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:13:
Weet je zeker dat dit nummer ook bij Microsoft bekend is als zijnde gekoppeld aan jouw account?
Zoals microsoft aamgeeft, je kunt elk willekeurig nummer gebruiken (iets wat ik vreemd vondt), maar dit staat ook op hun website....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

rinesh schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:34:
[...]

Zoals microsoft aamgeeft, je kunt elk willekeurig nummer gebruiken (iets wat ik vreemd vondt), maar dit staat ook op hun website....
Ik zie dat niet expliciet zo staan? Je nummer(s) moeten namelijk aan je account gekoppeld zijn, anders is de meerwaarde van die extra verificatiestap ook nul - dan kan iedereen met een telefoon en jouw wachtwoord deze handeling uitvoeren, en dat is nou net niet de bedoeling.

Je kunt dan weinig anders dan contact opnemen met de support van Microsoft. Ik denk dat als je account is vergrendeld omdat er iets is gebeurd in strijd met de voorwaarden, dat toch al haast onvermijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Bastiaan schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 07:47:
[...]

Ik zie dat niet expliciet zo staan? Je nummer(s) moeten namelijk aan je account gekoppeld zijn, anders is de meerwaarde van die extra verificatiestap ook nul - dan kan iedereen met een telefoon en jouw wachtwoord deze handeling uitvoeren, en dat is nou net niet de bedoeling.

Je kunt dan weinig anders dan contact opnemen met de support van Microsoft. Ik denk dat als je account is vergrendeld omdat er iets is gebeurd in strijd met de voorwaarden, dat toch al haast onvermijdelijk is.
En toch is het zo dat je een willekeurig nummer kan gebruiken. Zie hieronder.... Ik vondt het ook vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsGh7CCZ8MnHOT-FzSxNHD4bheM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TfAPQGyXqM8EKalbXpqakqjC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@rinesh

Denk dat ze programmatuur technisch 1 oplossing hebben voor 2 sets aan blokkering van een account:

1. Mogelijke poging tot hacken van je account: systeem geeft aan dat je kunt herstellen en je komt weer in het acount

2. Oneigenlijk gebruik van je account: sysgteem geeft aan dat je kunt herstellen, maar je komt niet in je account want geblokkeerd wegens oneigenlijk gebruik

Denk dat jouw casus onder 2 valt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

If your account has been locked - Microsoft Support

heb je dit formulier al ingevuld?

waarschijnlijk heb je iets met je account gedaan wat niet mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Jimbolino schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:35:
If your account has been locked - Microsoft Support

heb je dit formulier al ingevuld?

waarschijnlijk heb je iets met je account gedaan wat niet mag
Yup, formulier heb ik donderdag al ingevuld. Daarbij heb ik zelf niets bijzonders gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
jeroenkb schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:37:
@rinesh

Denk dat ze programmatuur technisch 1 oplossing hebben voor 2 sets aan blokkering van een account:

1. Mogelijke poging tot hacken van je account: systeem geeft aan dat je kunt herstellen en je komt weer in het acount

2. Oneigenlijk gebruik van je account: sysgteem geeft aan dat je kunt herstellen, maar je komt niet in je account want geblokkeerd wegens oneigenlijk gebruik

Denk dat jouw casus onder 2 valt helaas.
Ik denk ook dat het iets met casus 2 te maken heeft. Alleen heb ik dus niets gedaan wat in strijd is met hun regels. Ik gebruik deze account al meer dan 20 jaren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Heb je toevallig onedrive aanstaan met automatische camera upload op je telefoon?

Had je 2FA aanstaan?
Een makkelijk wachtwoord of een wachtwoord wat je ook op andere websites gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

En 20 jaar hetzelfde wachtwoord? Staat je mail adres op de bekende sites waar je kan checken of je gepowned bent?

En hoe goed was je beveiliging? 2F of niet?

Grote kans dat je gehackt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:56
Las in het Viva forum toevallig ook een draadje van mensen die volgens mij soortgelijke klachten hadden, account geblokkeerd omdat ze iets gedaan hadden wat niet mocht.

Is het niet een storing of fout bij Microsoft?

https://forum.viva.nl/dig...eerd/list_messages/497777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als het geen storing is dan grote kans op een foute attachment of onedrive bestand zoals geopperd door @Jimbolino

Die Amerikanen zijn preuts en in combinatie met auto-content scan kan daar wel eens iets geflagged worden (al dan niet terecht). Mail en cloud storage heb ik hierom bij verschillende aanbieders.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er is al een uitgebreid topic over dit onderwerp: Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

Hier worden oorzaken genoemd: https://www.actualiteiten...te-blokkering-in-de-cloud

Het onderwerp is ook al eens behandeld op de Tweakers frontpage.

Conclusie: gebruik opslagdiensten van Amerikaanse aanbieders zoals Microsoft en Google niet. Blijf in Europa met je data, bij een betrouwbare en aanspreekbare provider.

[ Voor 36% gewijzigd door mrmrmr op 09-04-2023 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 9 april 2023 @ 06:45:
Er is al een uitgebreid topic over dit onderwerp: Microsoft account vergrendeld / geblokkeerd

Hier worden oorzaken genoemd: https://www.actualiteiten...te-blokkering-in-de-cloud

Het onderwerp is ook al eens behandeld op de Tweakers frontpage.

Conclusie: gebruik opslagdiensten van Amerikaanse aanbieders zoals Microsoft en Google niet. Blijf in Europa met je data, bij een betrouwbare en aanspreekbare provider.
Of zet op zijn minst end to end encryptie aan voor je whatsapp en andere uploads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:55

EvH

Afgelopen week is mijn account ook vergrendeld… dit gebeurde nadat ik een normale mail verzond en de spamfilter triggerde. Sindsdien werden alle emails gebounced die ik verzond.

Het ontgrendelen, werkte bij mij ook niet 123.
Als je googled, op het ontgrendelen van je account, kom je op diverse urls van microsoft om deze te ontgrendelen.

1 ervan werkte… via de XBOX pagina. Erg vreemd, maar was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Bij "spam" is de reden meestal wel duidelijk. De spamfilters van zowel Microsoft als Google leveren grote aantallen false positives op.

Microsoft blokkeert daarnaast ook IP nummers die mail versturen (mailservers) als ze die niet kennen. Dat is met veel moeite soms wel te "delisten". Er is dan geen sprake van spam. Effectief komt dat neer op het uitschakelen van kleine concurrenten en het verstoren van de activiteiten van kleine bedrijven. De ACM zou daar eens iets tegen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
Jimbolino schreef op zondag 9 april 2023 @ 00:37:
Heb je toevallig onedrive aanstaan met automatische camera upload op je telefoon?

Had je 2FA aanstaan?
Een makkelijk wachtwoord of een wachtwoord wat je ook op andere websites gebruikt?
Nee, heb ik niet aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
EvH schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:35:
Afgelopen week is mijn account ook vergrendeld… dit gebeurde nadat ik een normale mail verzond en de spamfilter triggerde. Sindsdien werden alle emails gebounced die ik verzond.

Het ontgrendelen, werkte bij mij ook niet 123.
Als je googled, op het ontgrendelen van je account, kom je op diverse urls van microsoft om deze te ontgrendelen.

1 ervan werkte… via de XBOX pagina. Erg vreemd, maar was voor mij de oplossing.
Kun je misschien iets meer vertellen wat je precies hebt gedaan? Ik heb geen xbox of xbox account. Weet dus niet of dit voor mij ook kan helpen.
Hoor graag van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:55

EvH

Mijn uiteindelijke oplossing lag bij de code mailen naar mijn tweede ingestelde emailadres. Ik had via een “webconsole” van microsoft het formulier ingevuld. Ik kwam daar via de xbox pagina (volgens mij niet noodzakelijk) , en de code gemaild naar…Hoe noemen ze dat.. een herstel emailadres. Heb jij die toevallig ook ingesteld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rinesh
EvH schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:15:
Mijn uiteindelijke oplossing lag bij de code mailen naar mijn tweede ingestelde emailadres. Ik had via een “webconsole” van microsoft het formulier ingevuld. Ik kwam daar via de xbox pagina (volgens mij niet noodzakelijk) , en de code gemaild naar…Hoe noemen ze dat.. een herstel emailadres. Heb jij die toevallig ook ingesteld?
Goed nieuws. Ik kom weer in mijn mailbox.
Ik heb via onedrive geprobeerd in te loggen. Daar heb ik wachtwoord vergeten gedrukt, laatste 4 cijfers van mijn telefoonnummer als verificatie ingevuld en een nieuwe wachtwoord ingesteld. Daarna is het dus gewoon gelukt om bij onedrive in te loggen en vandaar naar hotmail te gaan.

Allen dan voor jullie hulp. Ik hoop dat het probleem zich niet meer gaat voordoen. En misschien heeft iemand anders ook baat bij de oplossing hierboven....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:57

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Leer hier van en zorg dat je niet afhankelijk bent van een enkel bedrijf, zeker als het zo'n groot bedrijf is waar je als onpersoonlijk nummer wordt behandeld.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mls2000
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Hier hetzelfde probleem. Allerlei voorgenoemde trucen (ander IP/andere devices etc.) al geprobeerd, maar kom niet verder. De helpdesk van microsoft mailt mij of ik nog een keer kan proberen in te loggen.... :). Weinig behulpzaam en je kan ook niemand bellen.

Toch erg bijzonder, want heb netjes een backup mail, telefoon en de authenticator app, maar die SMS wil het systeem niet meer versturen lijkt het.

Hoor graag als iemand nog een andere oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@mls2000

Het was te merken aan het gebrek aan TLS reports* van Microsoft sinds eind maart dat er problemen waren. Dat lijkt nu opgelost te zijn. Misschien was er iets structureels kapot dat ook invloed zou kunnen hebben op andere systemen.

Daarom kun je alle pogingen nog een keer proberen.

* TLS reports zijn rapportages over het gebruik van versleuteling van email. Dit is informatie voor postmasters, niet voor eindgebruikers. Voor postmasters: dit zijn MTA-STS rapportages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinesh
mls2000 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:05:
Hier hetzelfde probleem. Allerlei voorgenoemde trucen (ander IP/andere devices etc.) al geprobeerd, maar kom niet verder. De helpdesk van microsoft mailt mij of ik nog een keer kan proberen in te loggen.... :). Weinig behulpzaam en je kan ook niemand bellen.

Toch erg bijzonder, want heb netjes een backup mail, telefoon en de authenticator app, maar die SMS wil het systeem niet meer versturen lijkt het.

Hoor graag als iemand nog een andere oplossing heeft.
Heb je geprobeerd om op een ander microsoft omgeving in te loggen zoals onedrive/xbox etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mls2000
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Hier een update: ik heb echt op meerdere locaties, meerdere devices, en meerdere ip adressen, meerdere outlook/OneDrive etc. geprobeerd en had de hoop al opgegeven na 13 dagen geblokkeerd te zijn!
Tot dat ik vanavond na 2 dagen niet proberen nog eens dacht om met mijn iPad in Safari gewoon bij Outlook in te loggen. Iets dat ik tig keer had geprobeerd afgelopen tijd, op andere devices. En tot mijn grote verbazing werd er ineens een sms verstuurd naar mijn eigen mobiel nummer! En kon ik deze unlocken. Heel bijzonder dit en de support van Microsoft was echt om te huilen, lees: niet. Maar ben inmiddels ook al helemaal over op Gmail.

Helaas kan ik weinig handleidingen geven aan anderen, anders dan blijven proberen. Succes als je op dit probleem stuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Heel fijn dat je er in bent gekomen.
Soms heb je een engeltje op de schouder 🤣

Ik lees wel veel over microsoft de laatste tijd... gaat niet helemaal goed daar
Pagina: 1