17" gaming laptop kopen RTX30 of RTX40 series?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moi_insane
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Hallo,

Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in de verschillende gaming laptops.
De bedoeling is om een laptop te kopen die wel de komende jaren mee kan komen.
Ik begrijp dat een desktop altijd sneller / goedkoper zal zijn t.o.v. een laptop maar ik wil de laptop op verschillende plekken in het huis kunnen gebruiken.
De laptop zal ik voornamelijk gebruiken voor enkele race games (aangesloten op de TV) en shooters.

Waar dient de laptop aan te voldoen:
- minimaal 17"
- minimaal RTX3070ti of beter met hoge TGP waarde (140W of hoger)
- Processor voorkeur Intel (kan eventueel ook AMD worden).
- Liefst QHD scherm t.b.v. 1440p gaming / youtube video's
- minimaal 144hz scherm

Budget: Max 2200 euro.

Verder heb ik geen echte voorkeur naar een laptop merk en afmetingen / gewicht / accu maakt mij niets uit. De laptop zal voornamelijk via stroomkabel worden aangesloten / gebruikt.

Nu twijfel ik een beetje of ik nog voor een RTX30 serie of gelijk voor een RTX40 serie video kaart dien te gaan? Als ik de video's op Youtube kijk presteren de bijv. RTX4070 kaarten toch net iets beter dan bijv. een RTX3070ti kaarten (beetje afhankelijk van de TGP waarden per videokaart). Het blijft toch een lastig vergelijk gezien de verschillende uitvoeringen die bestaan.

Het lieft wacht ik op een leuke aanbieding of tweedekans / retourlaptop.

Echter hieronder bijvoorbeeld wel een laptop die prijs technisch wel interessant is:

https://www.bol.com/nl/nl...dD1g_0_23.28.ProductTitle

Echter vraag ik mij af of bijv. onderstaande laptop welke wel iets duurder is ook zoveel beter is?

https://www.bol.com/nl/nl...hLNQ.4_27.28.ProductTitle

Hebben jullie eventueel een advies wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 12:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb zo'n laptop (GF76 GF63, ...) van msi wel eens in het echt gezien, en het zijn goede deals, maar echt jammer van die rode gloed onder de toetsen en het gamery design. Onmogelijk te gebruiken in een ietwat professionele setting. Zoals wel de meeste krachtige laptops eigenlijk, want dat zijn "GaMEr LapToPs" :X

Ben ook half op zoek (puur voor thuis als hobby pc'tje), en lenovo legion is zowat de max waar ik naar toe wil, denk ik. HP Victus ook, maar daar schijnt de bouwkwaliteit nogal onder te doen. HO Omen gaat ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
Al iets gekocht @moi_insane ? Ben benieuwd naar jouw keuze, ik ben zelf ook op zoek naar een gaming laptop. Met de zelfde specs en prijsklasse als jou.