Ik heb een ASUS pc maar zet hem an maar hij start niet op hij gaat na 2 sec weer uit
Ik hoop dat iemand het weet warom en hoe ik het op los
Uh, zou je de tekst die je verwijderd hebt weer toe kunnen voegen en alle informatie kunnen delen. Hier kunnen we niets mee om te helpen.
Kan van alles zijn, kortsluiting, de voeding, noem maar op.
Anders wordt het een glazenbol gebeuren en daar schiet jij ook niets mee op.
Onder andere welke computer het precies is. Is het een laptop of vast computer. Wat zit er in, wat zit er op aangesloten, enzovoorts.
Kan van alles zijn, kortsluiting, de voeding, noem maar op.
Anders wordt het een glazenbol gebeuren en daar schiet jij ook niets mee op.
Onder andere welke computer het precies is. Is het een laptop of vast computer. Wat zit er in, wat zit er op aangesloten, enzovoorts.
[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 07-04-2023 13:58 ]
@het_is_thijmen Je topic staat in het verkeerde deel van het forum.
Daarbij komt ook nog dat je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om dit op te lossen, wat er gebeurd is voordat het probleem zich voordeed en wat voor hardware je allemaal gebruikt.
Daarbij komt ook nog dat je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om dit op te lossen, wat er gebeurd is voordat het probleem zich voordeed en wat voor hardware je allemaal gebruikt.
Oww door hoe moet ik het wel doen welk deel van het form
Ik heb al op het handje bovenaan gedrukt en gevraagd om je topic te verplaatsen, dus dat komt vanzelf goed.het_is_thijmen schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:59:
Oww door hoe moet ik het wel doen welk deel van het form
Dit is de tekst die je vergeten bent:
Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 07-04-2023 14:02 ]
Oké het begint bij ik heb een ASUS moederbord met een Intel core i3 en een Nvidia geforce gtx 640 en een cooler van antec van 700 wat
@het_is_thijmen Is het een pc van Asus zelf, of heb je het in elkaar laten zetten?
Hoe oud is de pc?
Kun je ook vertellen welk model moederbord, welk model I3 processor, welk merk Nvidia Geforce GTX 640 en welk model het precies is en welke Antec voeding van 700 Watt het is.
Het kan namelijk zijn dat het een slechte kwaliteit voeding is bijvoorbeeld, maar dat gaat makkelijker wanneer we weten welke het precies is.
Welk merk en model geheugen gebruik je? Heb je een hardeschijf of een solid state en welk merk en model zijn die?
Ook, heeft het ooit gewerkt? Zo ja, wanneer kwamen er problemen en kwam dat langzaam op en werd het erger?
Als je iets aan wilt passen aan je post, gebruik dan de knop "Wijzig" rechts bovenin je post. Dat scheelt.
Hoe oud is de pc?
Kun je ook vertellen welk model moederbord, welk model I3 processor, welk merk Nvidia Geforce GTX 640 en welk model het precies is en welke Antec voeding van 700 Watt het is.
Het kan namelijk zijn dat het een slechte kwaliteit voeding is bijvoorbeeld, maar dat gaat makkelijker wanneer we weten welke het precies is.
Welk merk en model geheugen gebruik je? Heb je een hardeschijf of een solid state en welk merk en model zijn die?
Ook, heeft het ooit gewerkt? Zo ja, wanneer kwamen er problemen en kwam dat langzaam op en werd het erger?
Als je iets aan wilt passen aan je post, gebruik dan de knop "Wijzig" rechts bovenin je post. Dat scheelt.
Ho ho, wacht eventjes. Heeft het voor die tijd wel gewerkt?.het_is_thijmen schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:03:
En heb geprobeerd om de ram te ver wisselen met een nieuwe
Verder hebben we echt een gedetailleerd lijstje nodig (de vragen van @Arunia zijn een goed begin) want anders blijven we maar hetzelfde vragen.
[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 07-04-2023 14:12 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Oké het is een ASUS p7h55-m lx moederbord de ram is 4 Gb van skhynix en dan de voeding antec VP700p de gen van de i3 weet ik 123 niet uit men hoofd
Je hebt geen bon of iets van de pc? Of email van tijdens het kopen toen?het_is_thijmen schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:12:
Oké het is een ASUS p7h55-m lx moederbord de ram is 4 Gb van skhynix en dan de voeding antec VP700p de gen van de i3 weet ik 123 niet uit men hoofd
Hoe oud is de pc ongeveer?
Gok eerder dat PC jaartje of 10 is met combi mobo / GPU..
Maar je hebt aan het geheugen lopen prutsen. Wat is hierin de volgorde geweest?
-Je hebt het geheugen verwisseld, en daarna deed de pc het niet
OF
-De pc deed het niet, en daarna heb je het geheugen verwisseld?
Maar je hebt aan het geheugen lopen prutsen. Wat is hierin de volgorde geweest?
-Je hebt het geheugen verwisseld, en daarna deed de pc het niet
OF
-De pc deed het niet, en daarna heb je het geheugen verwisseld?
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
De video kaart komt van een ander pc af omdat er geen een in zat maar heb het geheugen verwisseld omdat hij het niet meer deed
@het_is_thijmen Het probleem is een beetje dat er niet te zien valt nu of er een iGP in je processor zit. Ofwel, of je kan proberen zonder de GPU in de pc en de videokabel op je moederbord aan te sluiten. Dit om dingen uit te sluiten.
Welkom op GoT @het_is_thijmen. 
We verwachten hier een zeker mate van eigen inzet en afdoende informatie, we zijn geen helpdesk die je helemaal gaan uitvragen om een probleem opgelost te krijgen.
Ik verplaats je topic nu naar een iets meer geschikt deel van het forum. Eigenlijk is dat ook niet de juiste plek maar om de echte juiste plek te vinden moeten we wel weten waar het probleem ligt.
Daarom wil ik graag dat je onderstaande vragen zo grondig mogelijk beantwoord en schets nu eens precies wat er aan de hand is:
• wat voor PC gaat het precies om? Kant en klaar en aangepast, of zelf gebouwd? Wat is de geschiedenis?
• wanneer heeft hij voor het laatst gewerkt?
• wat is er sindsdien allemaal veranderd? Heb je die stappen al teruggedraaid om te kijken of het dan wel weer werkt?
• heb je indicatoren op het moederbord die een status kunnen geven, of geluidssignalen? Al opgezocht in de handleiding wat dat betekent?
• wat gebeurt er als je de PC opstart met minimale hardware? Doet hij het dan wel?
• zit je nieuwe geheugen er wel echt goed in?
• heb je alle kabeltjes al grondig nagelopen?
Als we hiermee genoeg informatie en een duidelijk verhaal krijgen kunnen we je misschien helpen, maar blijft het bij oneliners dan zal de lokale crew het topic snel sluiten vermoed ik.
We verwachten hier een zeker mate van eigen inzet en afdoende informatie, we zijn geen helpdesk die je helemaal gaan uitvragen om een probleem opgelost te krijgen.
Ik verplaats je topic nu naar een iets meer geschikt deel van het forum. Eigenlijk is dat ook niet de juiste plek maar om de echte juiste plek te vinden moeten we wel weten waar het probleem ligt.
Daarom wil ik graag dat je onderstaande vragen zo grondig mogelijk beantwoord en schets nu eens precies wat er aan de hand is:
• wat voor PC gaat het precies om? Kant en klaar en aangepast, of zelf gebouwd? Wat is de geschiedenis?
• wanneer heeft hij voor het laatst gewerkt?
• wat is er sindsdien allemaal veranderd? Heb je die stappen al teruggedraaid om te kijken of het dan wel weer werkt?
• heb je indicatoren op het moederbord die een status kunnen geven, of geluidssignalen? Al opgezocht in de handleiding wat dat betekent?
• wat gebeurt er als je de PC opstart met minimale hardware? Doet hij het dan wel?
• zit je nieuwe geheugen er wel echt goed in?
• heb je alle kabeltjes al grondig nagelopen?
Als we hiermee genoeg informatie en een duidelijk verhaal krijgen kunnen we je misschien helpen, maar blijft het bij oneliners dan zal de lokale crew het topic snel sluiten vermoed ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pagina: 1