Retro game stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Hey,

Ik zag deze gamestick passeren en zou het wel leuk vinden om de oude games op zo een stick wel te kunnen spelen met controllers erbij. Heeft iemand ervaring hier mee. Want voor die prijs geloof ik toch niet dat je zoveel oude games kan spelen. Wat zijn de addertjes?

https://www.amazon.com.be...Il-wcEcvf40saAvgKEALw_wcB

Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het addertje is dat dit allemaal namaak is. Die controllers zijn nep-Playstation controllers. En de games die erop staan zijn slecht nagemaakte games, waaronder Mario-games, zo te zien, illegale roms, wat je natuurlijk nooit met een Playstation-controller zou spelen.

Als je wat prutspelletjes roms wilt spelen met prutcontrollers, lijkt het me redelijk waar voor het geld. Maar Sony en Nintendo hebben ook (echte) mini-versies van hun oude consoles.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-04-2023 21:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Damn had wel graag grote collectie retro games gehad 😅. Zijn er nog andere alternatieven in deze vorm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:22
Hahn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:39:
En de games die erop staan zijn slecht nagemaakte games, waaronder Mario-games, zo te zien, wat je natuurlijk nooit met een Playstation-controller zou spelen.
Volgens de beschrijving staan er ROMs op, dus niet nagemaakt. Bij dit soort 999999-in-1 producten is de kwaliteit van de emulators vaak wél twijfelachtig, dus of het allemaal correct speelt, oogt en klinkt is zeer de vraag.

En inderdaad, 8- en 16-bit speelt vaak niet lekker op een Dualshock, laat staan een goedkope imitatie daarvan. Je mist een fatsoenlijke D-pad.
ronalnilson schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:23:
Damn had wel graag grote collectie retro games gehad 😅. Zijn er nog andere alternatieven in deze vorm ?
Als je gegarandeerd kwaliteit wil met de meest authentieke controllers en het een beetje plug-and-play moet zijn (dus geen FPGA of Everdrive) én niet teringduur (Polymega), dan blijft zo'n officiële mini-console toch het beste. NES Classic Mini, SNES Classic Mini, Sega Mega Drive Mini (1 en 2), TurboGrafx-16 Mini en de Playstation Classic Console.

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.be/nl/games/oms/snes-classic/images/packshot.jpg

Was een paar jaar geleden even een hype waar na Nintendo's succes ook Sega, Sony en Konami snel bovenop doken, en die producten waren met zo'n €75 aan de prijs maar technisch dus prima. En nu geloof ik alleen nog tweedehands te krijgen, daardoor mogelijk voor een leuker prijsje aan te komen... Mits ze inmiddels niet meer door scalpers worden verhandeld nu de hype afgekoeld is, dat dan weer wel.

Het aanbod spellen op zo'n ding is wel wat beperkter vanwege alle rechten die bij zoiets officieels komen kijken, maar je kunt die apparaten vrij simpel jailbreaken zodat je er titels aan kan toevoegen. Maar ik ga je hier niet vertellen hoe, daar is Google voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Op AliExpress kan je ook veel van die retro/rom dingen vinden. Kost geen drol, maar dan heb je ook niks :P

Ik heb zelf ook zo'n ding, maar dan in de vorm van een Game Boy. Werkt eigenlijk nog best goed en er zitten echt heel veel oude spelletjes op.

Je moet er gewoon niet zoveel van verwachten. Ik geloof dat het merk "Powkiddy" wel populair is, al is dat vooral een handheld.

Op youtube kan je vaak ook wel wat hands on reviews vinden trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je kan ook gewoon je favoriete console controllers (of 8bitdo retro controllers) aansluiten op een Raspberry PI of dergelijke. Die ondersteunen ook best wat emulators. Zelfs de goedkoopste modellen kunnen prima retro games tot in ieder geval de SNES en Megadrive generatie aan.

[ Voor 3% gewijzigd door RepareerDroid op 09-04-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronalnilson schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:36:
Hey,

Ik zag deze gamestick passeren en zou het wel leuk vinden om de oude games op zo een stick wel te kunnen spelen met controllers erbij. Heeft iemand ervaring hier mee. Want voor die prijs geloof ik toch niet dat je zoveel oude games kan spelen. Wat zijn de addertjes?

https://www.amazon.com.be...Il-wcEcvf40saAvgKEALw_wcB

Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Niels
Hier een youtube review van dit product:

Het lijken roms te zijn en geen 'namaak' zoals hierboven beschreven.

Het addertje? Het zijn roms en die zijn in principe gratis te downloaden en te spelen met een emulator.

Dit lijkt gewoon een 'all in one' emulatie setje te zijn, maar lijkt mij opzich een leuk dingetje voor deze prijs.

Kortom; voor de prijs lijkt het mij prima te proberen als het je leuk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:20
Goedkope rommel waar de rechtenhebbende geen cent van ziet. Als dat laatste geen bezwaar is kan je ook gewoon zelf de handel op een laptop binnentrekken en via een emulator starten.

Ik zou aanbevelen een blik te werpen of je favoriete consoles van vroeger en daar een officiële variant van te halen. Dan weet je dat het met de controllers sowieso wel goed zit. Die van een derde partij zijn in de regel notoir slecht. Die van de NES en SNES laten zich overigens ook modificeren en aanvullen met additionele spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Was gewoon het idee om al de games van vroeger te kunnen spelen snes en PlayStation in 1 stick gewoon plug en play.

Dat ik niet veel verwacht van zo stick logisch voor die prijs.

Maar om nog eens te betalen voor spelletjes die ik vroeger kreeg van me ouders nog eens te kopen en weer een oude console te kopen gaat voor mij te ver.

Gewoon wel beetje twijfel met al die scams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik had enkel gekeken naar wat plaatjes en gemist dat het om roms ging. Qua games is het dus geen namaak, maar het is wel illegaal.

Echt een scam zal het niet zijn, je krijgt waar je voor betaalt: nep Playstation controllers en illegale roms :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een Raspberry Pi en knal er RetroPi op. Koop twee van je favo controllers met usb aansluiting, regel ergens wat roms en gaan met die banaan. Dan speel je vrijwel alles, van 8bit NED tot NeoGeo en what have you.

Overigens is het natuurlijk geen vervanging voor het origineel. Als je dat wilt staat MP er vol mee.
* The Eagle heeft een MSX2, 8bit NES en een SuperNES mini staan, toch leuker dan die RetroPi ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forrust
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09-2023
Ik heb het net geprobeerd, waardeloos product kan zo de vuilnisbak in.

Niet doen!
Pagina: 1