Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stankamerbeek
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2023
Hi,

Ik wil graag de spiegel in mijn badkamer met ingebouwde verlichting en verwarming, die momenteel staat aangesloten op het lichtnet, koppelen aan de verlichting van mijn badkamer. Zodat ik alles in 1x aan kan zetten en de spiegel niet handmatig in hoef te schakelen.

Nu vroeg ik mij af of het werkt als ik een wandschakelaar module tussen de spiegel en het lichtnet zet, dat ik deze kan koppelen met mijn bestaande Hue verlichting in de badkamer?

Hoor graag jullie input hierover.
Alvast bedankt!

Groet,
Stan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 12:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, de wandschakelaarmodule die van Hue is hiervoor niet bedoeld. Die module moet je gebruiken wanneer je een hue lamp in de fitting hebt zitten, maar deze nog steeds met de knop wilt bedienen. Er zit een wago klem bij om permament stroom op de fitting te zetten en de module sluit je vervolgens op de losgehaalde schakelaar aan.

Waar jij naar op zoek bent is meer iets als dit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljo13
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 17:04
Klopt, de Hue wall-switch is inderdaad niet gemaakt voor deze toepassing.

Ik lees ook "ingebouwde verwarming". Kijk zeker goed hoeveel watt je hiervoor nodig hebt en check grondig of de module die je hiervoor wil gaan gebruiken dit vermogen kan schakelen. De module die @Janoz hier deelt, kan slechts 400w schakelen wat volgens mij bij lange niet volstaat voor de meeste verwarmingselementen.

https://smarthome-fixer.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 12:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij verwarming ging ik uit van een systeem wat er voor zorgt dat de spiegel niet beslaat, niet om de ruimte te verwarmen. Maar het is inderdaad wel iets om rekening mee te houden

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:01
Met welk doel wil je dit?

Gaat het erom dat de verlichting leuk is bij het douchen en in bad? Gaat de spiegel verwarming het beslaan tegen tijdens het douchen?

Wat als je je tanden gaat poetsen? Moet de verlichting van de spiegel dan ook aan? Moet de verwarming van de spiegel dan ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrigroenevelt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik zou ook zoiets willen. Ik heb een spiegel met geintegreerde warmte(tegen beslaan) en led. Op de voorkant van de spiegel zit touchfunctie om verlichting aan te zetten / te dimmen / kleurtemp te wisselen. Ook een touchknop voor warmte tegen het beslaan van de spiegel.

De spiegel is nu aangesloten op een normale wandschakelaar.

Normaal gesproken staat de spiegel verlichting veel te fel en dat kun je op de spiegel aanpassen met de touchfunctie. Echter, zodra je een keer de lampen van de badkamer uitzet met de wandschakelaar gaat de stroom van de spiegel af en vergeet de spiegel de instellingen.

Nu kan ik natuurlijk die wandschakelaar weghalen en de spiegel continu op stroom zetten, maar dat zou betekenen dat ik altijd de badkamer in moet lopen om de spiegel uit te zetten met touchfunctie als deze aan is blijven staan.

Mochten er ideeën zijn hoe dit slimmer kan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_x4rB9fPqABEuH_c0G_X7L7frk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLQJRPdItAIKBP5f67xA0IZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKp42KhcMdL3TNjJ9NrdY9F9-hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlSrsBbU1HscxBSvIrmW4NFC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzv5_RqgmmKFcaw-kJjtoVUlsGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBQ8Ipl98zPc1wr5iGSkJ4fA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCK37HQnv7JSiW21z-8SECMEYfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wI95Sz18oyDpbcAwxCBzF4Tg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hierboven lees ik dat 400w niet genoeg is voor die enkele gloeidraad er er in een simpele spiegel is,

gewoon even tter indicatie ik heb in het verleden mijn hele badkamer waarvan het raam niet goed sloot tot 16 graden kunnen stoken met een 300w verwarings-elementje kortom die zou prima op de meeste units hebben gepast.

waar ik persoonlijk echter een beetje naar aan het kijken ben is de vraag of @stankamerbeek wel geholpen is bij zo'n inbouw schakelaar. je wilt immers ook liever niet dat de spiegel verwaring aangaat als je even je tanden aan het poetsen bent. zelf met een verwarhings draadje van zo'n 20~50w is dat eigenlijk gewoon dikke zonde.

ik zou daarom misshien zelfs overwegen om om een module met 2 aansluitingen te kiezen, 1 voor de verwarmingsdraden de ander voor het licht. dan ben je natuurlijk wel even wat meer aan het aansluiten maar dan heb je tegelijk wel mooi onafhankelijke schakelaars ... in de hue app zou je dan bijvoorbeeld 2 groepen kunnen maken een waarin je alleen licht hebt, de ander waarin ook warmte is geregeld en waarbij de mechanische ventilatie misschien ook wel aan slaat.
Pagina: 1