Vloeren ongelijk met leggen PVC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedemorgen allemaal,

Helaas is mijn vloer in de slaapkamer aansluitend aan de overloop niet recht waardoor ik de nieuwe PVC niet kan leggen. Graag willen we de vloer laten doorlopen als één geheel in alle kamers. een drempel o.i.d. is dus geen optie.

Egaliseren doe ik liever ook niet. Is er nog een andere optie om de vloeren gelijk te krijgen?

Alvast dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:37
Het woord egaliseren heeft letterlijk de definitie van wat je probeert te bereiken.. Of dat nou vloeibaar of andere substanties zijn, dat is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Andere optie1: Alle vloeren uitbreken en opnieuw beginnen.
Andere optie2: Ander huis kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Gaat het om dryback of click-PVC?
Je wil niet egaliseren en ook geen drempel o.i.d. Wat zou dan wel een net resultaat zijn voor jou?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12
tripkees schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:24:
Goedemorgen allemaal,

Helaas is mijn vloer in de slaapkamer aansluitend aan de overloop niet recht waardoor ik de nieuwe PVC niet kan leggen. Graag willen we de vloer laten doorlopen als één geheel in alle kamers. een drempel o.i.d. is dus geen optie.

Egaliseren doe ik liever ook niet. Is er nog een andere optie om de vloeren gelijk te krijgen?

Alvast dank!
Als het verschil meevalt kun je ipv PVC voor laminaat gaan. Dat kan iets beter met kleine verschillen overweg. Maar anders zul je altijd op de een of andere manier moeten egaliseren. PVC heeft nu eenmaal een heel gladde ondergrond nodig.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:49
Over hoeveel 'niet recht' hebben we het?
Is er een opstaand randje, een kuil, een hoogteverschil, hoe veel dan?

Ik denk dat je uit bovenstaande reacties wel ziet dat er geen magisch trucje is, voor een vlakke vloer heb je een vlakke ondergrond nodig.

elleP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 22:21
Goedemorgen allemaal,

Alvast dank!
definieer niet recht... is het een millimeter of scheelt het drie centimeter... maakt nogal verschil voor de oplossingen.
Maar hoe dan ook ontkom je niet een een vorm van egaliseren (wat ook lokaal kan als het verschil niet te groot is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Niet 'recht' of 'niet egaal'? Of allebei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:30
Beton hout, cm mm m verschil? welk deel is lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05 17:12
Klikpvc kan, net als regulier laminaat, wel iets van een verschil hebben.
Maar of dat in jou geval op gaat valt of staat natuurlijk met waar je het exact over hebt.

Maar als dat verschil te groot is zal je dus OF een dempel moeten leggen OF moeten egaliseren.
Snap niet waar je verwachtingspatroon zit, neem aan dat je een bepaald resultaat voor ogen hebt. Dus DAT dicteert of je iets wel of niet moet doen. Niet of je er wel of geen zin in hebt.

Je kan niet willen egaliseren maar als je een vloer wil doorleggen zal je toch moeten.

[ Voor 57% gewijzigd door Polderviking op 07-04-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Dank voor alle reacties.

Het verschil is van kamer naar overloop is ongeveer een halve CM. Maar op moment van leggen en er op staan, is verschil van hoogte wel degelijk voelbaar. Tevens is de voeg tussen de 2 planken goed zichtbaar. Vloer is trouwens van beton.

De klusjesman raadde aan om het verschil te verhogen met een kunststof drempel. Nou heb ik niet echt een idee hoe dit te werk gaat, en lijkt het mij dat je de hoogte alleen verplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05 17:12
tripkees schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:49:
Dank voor alle reacties.

Het verschil is van kamer naar overloop is ongeveer een halve CM. Maar op moment van leggen en er op staan, is verschil van hoogte wel degelijk voelbaar. Tevens is de voeg tussen de 2 planken goed zichtbaar. Vloer is trouwens van beton.

De klusjesman raadde aan om het verschil te verhogen met een kunststof drempel. Nou heb ik niet echt een idee hoe dit te werk gaat, en lijkt het mij dat je de hoogte alleen verplaatst?
Halve centimeter is te veel en moet je met iets opvullen.

Maar ik zou hier als ik je reactie zo lees ook lekker iemand voor inschakelen als ik jou was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
als het om een half centimetertje gaat, dan zou ik zeggen haal een gietmortel die geschikt is om een afschot mee te leggen en werk het over een lengte van een meter of zo af naar je huidige vloerniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Als je niet wil egaliseren, kan je zoeken of je iets van plaatmateriaal vind van de gepaste dikte. Als je die prijs hebt, kan je die vergelijken met de prijs van egalisatie, en dan denk ik dat je plots graag wel wil egaliseren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
tripkees schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:49:

Ik denk dat klusjesman een overgangsprofiel bedoelt, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4snG9TUQX3a-Ngv1dBOjL7rmFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBnITEsrKFxojn0VkcwhZQyt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit zelf bij overgang inloopmat naar parketvloer in de de hal. Niet heel erg mooi, wel functioneel. Het is er in allerlei kleuren en soorten, dus het kan onopvallender dan op deze foto.

Vraag: waarom wil je liever niet egaliseren? Dat is wel de mooiste oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 07-04-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
ik heb juist in elke kamer apart gelegd. Als er dan iets is in een kamer hoef je alleen die opnieuw te leggen/repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Is er nog een andere optie om de vloeren gelijk te krijgen?
Zeker, een hele simpele.

Pak het laagste punt, en zorg dat je de rest op dat niveau krijgt.
Breekhamer, frees, hamer etc. (Stofzuiger)

Maar volgens mij kan je beter de vloer niet doortrekken. Dus een drempel tussen 2 ruimtes maken. Of egaliseren.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1